„THE FOUNDERS’ DAY #8“: KAIP NESĖKMĖ GALI TAPTI RAKTU Į SĖKMĘ? (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 5 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 59 s.
Akimirka iš „The Founders’ Day #8“ renginio. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Didėjanti, o kartu ir stiprėjanti lietuvių startuolių bendruomenė jau aštuntą kartą rinkosi į tradicinį renginį „The Founders’ Day“. Vakaro tema – kaip išlipti iš nesėkmių ir jas paversti pranašumais kelyje į sėkmę. Puikiu to pavyzdžiu tapo paslaugų e. parduotuvėms startuolis „Oberlo“. Jį praėjusį mėnesį įsigijo Kanados e. prekybos gigantas „Shopify“. Vieno iš įkūrėjų Tomo Šlimo pranešimas apie „Oberlo“ kelią į sėkmę ir padiktavo tolesnę vakaro diskusiją.
 
„Oberlo“ sėkmės istorija

T. Šlimas (nuotr. kairėje) – vienas iš penkių „Oberlo“ bendraįkūrėjų. Jis kartu su savo broliu Andriumi Šlimu bei Justu Galaburda, Mariumi Graužiniu ir Donatu Pranckūnu sukūrė platformą, kurioje e. parduotuvės savininkas per kelias minutes randa produktus, kuriais nori prekiauti. Net ir neturėdamas prekių, jis jas gali pardavinėti savo e. parduotuvėje. Toks verslo modelis sumažina riziką, nes nereikia investicijų prekėms įsigyti, o kol nebus surastas klientas, prekė taip ir liks sandėlyje.

Pranešėjas pasakojo, kad tai ne pirmas jų bandymas užsiimti tokia veikla. Prireikė dviejų nesėkmingų verslų ir tik trečiasis startuolis „Oberlo“ buvo sėkmingas. T. Šlimas neišskyrė konkrečių sėkmės veiksnių, tačiau pabrėžė, kad prie to prisidėjo komanda, kurią sudarė skirtingų sričių specialistai. Kaip nepalūžti po nesėkmių ir bandyti vėl? „Oberlo“ bendraįkūrėjis pateikė pavyzdį: „Jei tu esi kalinys ir bandai pabėgti iš kalėjimo, sienoje gręži skylę. Tu nežinai, kokio storio ta siena, tu tiesiog žinai, kad kada nors pamatysi šviesą. Taip ir su startuoliu – tu tiesiog dirbi toliau.“
 
Geras startuolio pavyzdys
„Tai sugriauna mitus, kad sėkmė ateina iš pirmo karto, sugriauna mitą, kad nereikia dirbti.“
I. Laursas.
Patys „Oberlo“ bendraįkūrėjai tikina, kad sėkmingo sandorio su „Shopify“ jie nesureikšmina ir džiaugiasi galėdami ir toliau dirbti mėgstamą darbą. Renginio moderatorius ir „Nextury Ventures“ valdybos pirmininkas Ilja Laursas (nuotr. dešinėje) pabrėžė, kad vis dėlto, nors tai tik mažas žingsnelis įmonei, bet didelis žingsnis visai šaliai. „Lietuva tampa startuolių šalimi. Tai yra faktas. Patirtis rodo, kad vidutinis startuolio kelias yra septyneri metai, todėl „Oberlo“ atveju dveji metai yra greita sėkmės istorija. Kadangi daugeliui Lietuvos startuolių dar nėra septynerių metų, spėju, kad mes sulauksime dar ne vieno tokio pavyzdžio“, – įsitikinęs I. Laursas. Jis teigė, kad „Oberlo“ istorija dar kartelį patvirtina, jog Lietuvoje galima vos per dvejus metus sukurti tokią vertę, kad užsienio investuotojai perka ir nemato problemos, kad tai Lietuvos startuolis: „Tai tipinė sėkmės istorija: yra kolektyvas, norintis įgyvendini idėją, keletas nesėkmių, o vėliau ir sėkmė. Tai yra labai puiki iliustracija, kaip paprastai įmonė gali sulaukti sėkmės. Tai sugriauna mitus, kad sėkmė ateina iš pirmo karto, sugriauna mitą, kad nereikia dirbti.“

Verta ieškoti patarimų

Atviroje diskusijoje dalyvavęs advokatų profesinės bendrijos „SPC Legal“ partneris Mindaugas Rimkus (nuotr. kairėje) pabrėžė, kad, siekiant išvengti nesėkmių ateityje, reikia konkrečiai apsibrėžti teisinius aspektus, ypač jei startuolio įkūrėjų yra daugiau nei vienas. „Svarbu žinoti, kas ką daro ir kaip ateityje, o ypač pasisekus, bus priimami sprendimai“, – tikino jis. Nors į teisinę pagalbą dažnas startuolis pradžioje numoja ranka, nes dauguma įsitikinę, kad tai brangi paslauga, M. Rimkus skuba paneigti šį mitą: „Startuoliai kreipiasi tikėdamiesi nevisiškai nemokamų paslaugų, bet su nuolaida ir jas mes teikiame, konsultuojame.“

Norint išvengti nesėkmių, praverčia ir kitos priemonės, kurias įvardija SEB Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis (nuotr. dešinėje): „Įsteigėme E. akademiją, kurioje startuoliai gali pasitikrinti savo idėjas. Gal istoriškai susiformavęs toks įvaizdis, kad bankai dirba tik su didelėmis bendrovėmis, bet mes dirbame su visais segmentais: nuo smulkių iki stambių įmonių. Ši E. akademija skirta pačioms smulkiausioms įmonėms. Joms teikiame informaciją ir patarimus, sėkmės istorijas ir nesėkmes pasakoja kolegos iš mūsų rinkos. Mes matome šią platformą kaip verslumo paskatinimą ir, jei žmogus nori daryti verslą, kviečiame ateiti į banką, kur galima tiesiog pasitikrinti.“

Išmoktos pamokos

Kitas renginio pranešėjas Tomas Martūnas (nuotr. kairėje), „Goldfish Fund“ generalinis partneris, pateikė kelias auksines pamokas, kurias turėtų išmokti kiekvienas kuriantysis verslą. Jis teigė, jog svarbu suvokti, kad laikas ribotas, verslą geriausia orientuoti į dideles rinkas, o svarbiausia – atsakyti sau į klausimą, ar idėja sprendžia realias problemas rinkoje. Tik tuomet jis galės pritraukti investuotojų.


 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai