KAIP VERSLUI SUKURTI ŽINUTĘ, VERTĄ „TOP HEADLINE“? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 33 s.
Naujienų ir informacijos portalo „M360“ redaktorė Jūratė Žuolytė. Asmeninio albumo nuotr.
Naujienų ir informacijos portalo „M360“ redaktorė Jūratė Žuolytė, daugiau nei dešimtmetį dirbanti viešųjų ryšių ir žiniasklaidos srityje, jauno verslo forume „#LAUNCH 2017“ pasakojo, kaip verslui patekti į žiniasklaidos puslapius ir kokių klaidų vengti, norint patraukti žurnalistų dėmesį ir paskelbti turimą naujieną.

Nurodytos temos svarba

„Lengviausia patraukti žiniasklaidos dėmesį tada, kai jums nutinka kas nors blogo, nes tokiu atveju žiniasklaida pati jus susiras ir užduos klausimų, į kuriuos greičiausiai nenorėsite atsakyti“, – šmaikščiai pasakojo J. Žuolytė. Pasak pranešėjos, žurnalistai kas 1–2 minutes gauna prašymą įdėti naujieną į „Delfi“ portalą, tad jie spėja skaityti tik laiško temų antraštes. Todėl tokios abstrakčios laiškų temos kaip „straipsniukas“, „naujiena“, „ar įsidėsit?“, „gal įdomu“, „svarbu“ dažniausiai tiesiog nepatraukia žurnalistų dėmesio, nes iš pirmo žvilgsnio tiesiog neaišku, kokia naujiena siūloma. Pasak forumo „#LAUNCH 2017“ pranešėjos, laiško eilutė „subject“ nulemia, ar apskritai gali vykti kokia nors komunikacija tarp žurnalisto ir naujienos siuntėjo. Nurodant naujienos temą, redaktorė J. Žuolytė pataria vengti mažybinių žodžių, pavyzdžiui, „straipsniukas“, šauktukų ir raginimų kuo greičiau atsakyti, nes jie paprasčiausiai sukelia atmetimo reakciją.

Glaustai ir aiškiai
„Spaudos pranešimui skirtos nuotraukos turėtų būti padorios, kokybiškos, tinkamo formato ir jokiu būdu nepavogtos iš konkurentų fotografo“
J. Žuolytė.
Pasak J. Žuolytės, bendraujant su žiniasklaidos atstovais, svarbu atlikti namų darbus ir parašyti konkrečią antraštę, kad žurnalistai iškart galėtų suprasti temos turinį. Be to, pranešėja ragino nurodyti, kam tiesiogiai skirta turima naujiena – ar ji aktuali verslo, kriminalų, ar kitų sričių žurnalistams. Portalo „M360“ redaktorė pataria užduoti klausimą ir nuoširdžiai atsakyti, kam konkreti naujiena yra svarbi. „Žurnalistai yra tarpininkai, kurie perduoda žinią visuomenei, todėl reikia galvoti, ar ta žinia išties yra labai svarbi visuomenei“, – sakė forumo pranešėja. „Tekstas žiniasklaidai turi būti trumpas ir aiškus. Jei nemokate pasakyti trumpai, vadinasi, patys nesuprantate, kuo turima naujiena yra įdomi“, – sakė pranešėja. Pasak J. Žuolytės, siunčiant pranešimą žiniasklaidai svarbu pridėti kokybiškų nuotraukų, kurios tiktų naujienų portalui – tokiu atveju žurnalistams nebeteks papildomai rūpintis nuotraukų paieška ir gaišti savo laiko, išaugs tikimybė, kad naujiena bus publikuojama. „Spaudos pranešimui skirtos nuotraukos turėtų būti padorios, kokybiškos, tinkamo formato ir jokiu būdu nepavogtos iš konkurentų fotografo“, – sakė portalo „M360“ redaktorė.

Žiniasklaidos dėmesį patraukiantys triukai

Pasak pranešėjos, žiniasklaidai galima pateikti savo nuomonę ar įžvalgas apie tai, į ką reaguoja visi. Be to, informacija, kurios niekas kitas neturi, žurnalistams yra visuomet aktuali. Portalo „M360“ redaktorė įsitikinusi, kad žiniasklaida visuomet susidomės istorijomis, kurias norisi perpasakoti kitiems, ir patarimais, kuriuos galima pritaikyti praktiškai. Prieš siunčiant naujieną žiniasklaidai, pranešėja siūlo pirmiausia paklausti savęs, kokius žmones turi pasiekti ši žinutė. Atsakius į šį klausimą, skaitytojų auditoriją bus galima segmentuoti. Norintiesiems patraukti žiniasklaidos dėmesį J. Žuolytė taip pat patarė pasitelkti mažus triukus. Pranešėja patarė pasikalbėti su žinomais ekspertais ir pasakoti plačiau – ne tik apie savo sritį, bet apie vyraujančias tendencijas. „Būkite naudingi, įdomūs, profesionalūs – būkite pirmi. Vakarykštė naujiena mažai ką sudomins“, – sakė portalo „M360“ redaktorė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai