SUDĖLIOTI PROCESUS, KAD STARTUOLIAI BŪTŲ PATRAUKLŪS INVESTUOTOJAMS (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 9 s.
Arvydas Strumskis, „Verslo angelų fondo I“ vadovaujantysis partneris. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
,,Esama metodų ir metodikų, kaip sudėlioti procesus, kad jie vyktų daugiau ar mažiau sėkmingai. Atsitiktinumų yra, loterijose žmonės laimi, bet tai yra vienas iš milijardo“, – jauno verslo forume „#LAUNCH 2017“ kalbėjo Arvydas Strumskis. „Verslo angelų fondo I“ vadovaujantysis partneris pateikė rekomendacijų, kaip pradėti ir plėtoti verslą, kad jis būtų nechaotiškas ir patrauklus investuotojams.

Ragina pradėti sportuoti

Verslininkas įsitikinęs, kad jaunam verslui reikia stipraus fizinio pasirengimo. Tenka dirbti 24, 48 ar 72 valandas, aplink tvyrant chaosui ir stresui, nuolat besikeičiant įstatymams, klientams atšaukiant susitikimus. Sukurti veikiantį mechanizmą reikia daug laiko ir intensyvaus darbo. ,,Pirma stadija: pradedi – griūni, pradedi – griūni, pradedi – griūni. Tai vyksta tol, kol sukuri. Kiek mano draugų yra kūrę įmones – visada lygiai tas pats, išimčių nėra“, – teigė A. Strumskis. Investuotojai su startuoliais dirba taip pat labai intensyviai. Rengiamos savaitinės ,,Skype“ konferencijos problemoms spręsti. Forumo pranešėjas sakė, kad kokius dvejus metus tereikia sportbačių ir šortų, nes ištisai dirbi. Kol galų gale pavyksta sukurti struktūrą, kuri padeda generuoti po šimtą naujų klientų per mėnesį. „Tai procesas, kuriam reikia būti pasiruošusiam ne tik fiziškai, bet ir emociškai“, – akcentavo A. Strumskis.

Skaityti tinkamas knygas

Tinkama literatūra padeda tiksliau suformuoti lūkesčius ir greičiau pasiekti norimą rezultatą. A. Strumskis ragina skaityti bent valandą per dieną. Universitete ir mokykloje mažai mokoma apie verslo vystymą ir pardavimus, o tai yra kiekvieno verslo variklis. ,,Jeigu startuolis nesugeba parduoti, jeigu vadovas nesugeba parduoti, jeigu didelis bankas nesugeba parduoti, mes nebeturime apie ką šnekėti. Jūs tiesiog neturėsite klientų“, – tikino investuotojas. Dėl šios priežasties ekspertai vis labiau tyrinėja žmogaus elgesio psichologiją. A. Strumskis rekomendavo skaityti Dano Ariely, Richardo Kocho, Richardo Wismano ir kitų autorių, rašančių apie pardavimus, sprendimų priėmimą ir žmogaus elgsenos psichologiją, knygas.

Kam reikalingas verslo planas
„Kai skaitau verslo planą, galiu suvokti, kur yra atskaitos taškas.“
A. Strumskis.
Pamatuoti lūkesčius ir įvertinti galimybes padeda savarankiškai parengtas verslo planas. Jis reikalingas kaip atskaitos taškas ir tam tikras matuoklis. ,,Mes turime tik vieną įmonę, kuri vykdo verslo planą, bet tai yra viena iš trisdešimties“, – sakė A. Strumskis. Pranešėjo nuomone, verslo planas yra būtinas ir jį reikia rengti patiems. Investuotojams jis reikalingas norint suvokti jaunųjų verslininkų mąstymą ir galimybes. ,,Kai skaitau verslo planą, galiu suvokti, kur yra atskaitos taškas, – tvirtino A. Strumskis. – Jis taip pat parodo, kokios galimybės, koks apskritai yra žmogaus suvokimas.“

Startuolis nėra chaosas

Kuriant startuolį, reikalingi tam tikri procesai ir procedūros. Net pasamdžius geriausius specialistus, nepavyksta išvengti brendimo stadijos. A. Strumskio nuomone, reikia kokybiškai susiplanuoti ir susidėlioti procesus, nes nė vienas investuotojas nenori investuoti į chaosą, jis investuoja tikėdamasis gauti grąžą. ,,Startuolis yra procesai ir procedūros. Kaip sudėlioji savo procesus, tokį ir gausi rezultatą“, – tvirtino verslininkas. Sudėliojus procesus, prasideda produkto modeliavimas, pusiau veikiančio prototipo paleidimas ir pristatymas klientui. Tačiau niekas automatiškai nieko neparduoda, tai nuolatinis bendravimo procesas. ,,Visi nori padaryti sistemą, kuri automatiškai parduoda, bet tiesa ta, kad niekas nieko automatiškai neparduoda. Niekada. Pardavimas visada yra įmonės vadovo, įmonės darbuotojų išėjimas ir bendravimas su klientu“, – bendravimo svarbą akcentavo A. Strumskis. Bendraujant ir analizuojant kliento poreikius, ieškoma tinkamiausio produkto.

Naujovės – tai supaprastinimai

Patyręs verslininkas ir investuotojas išsakė mintį, kad kiekvienas naujas produktas – tai esamos sistemos ar produkto supaprastinimas. ,,Man dar neteko matyti įmonės, kuri pasiūlytų hipersudėtingus produktus ir juos parduotų!“ – tikino A. Strumskis. Jis pateikia pavyzdį, kaip dėl valgomųjų ledų perprodukcijos atsirado valgomieji ledai šunims ir ragina stengtis į viską pažvelgti kitu aspektu. Turint tą patį produktą kaip ir kiti, reikia įvairiais aspektais jį įvertinti. Kuriant startuolius, modeliuojamas idėjos įgyvendinimas. Tinginčius skaityti tokias knygas kaip ,,Lean startup“, A. Strumskis ragina pažiūrėti ,,Youtube“, kaip ruošiamos interakcijos (angl. Pivot). Tai organizuoti būdai testuoti naujas hipotezes apie produktus, strategijas ir augimo metodus. Startuolio tikslas – atrasti tą vieną produktą ir su juo šimtu procentų užpildyti pasirinktą nišą.

Atsakingai rinktis partnerius

Apibendrindamas išsakytas idėjas, A. Strumskis paragino ir atsakingai rinktis partnerius. Verslą jis palygino su santuokomis, ironizuodamas, kad lietuviai nelinkę bendradarbiauti. Ypač tada, kai ateina pirmoji sėkmė ir reikia pasidalinti pelną. Ragina įvertinti tai prieš pradedant verslą: ,,Blogas partneris gali sugadinti gyvenimą dešimčiai metų, todėl rinktis reikia atsakingai“, – sakė A. Strumskis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai