KODĖL REKLAMA SOCIALINIUOSE TINKLUOSE NERVINA? (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 30 s.
Rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
„Žmonės renkasi socialinius tinklus, nes nori gerai praleisti laisvą laiką. Jie prisijungia ir stovėdami prie raudono šviesoforo signalo, ir kildami liftu. Ar žmonės jungiasi prie socialinių tinklų, kad gautų reklamų? Tikrai ne. Žmonės nori tokio turinio, kuris jiems būtų vertingas“, – socialinių tinklų vartotojų savybes ir įpročius atskleidžia rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ vadovas Arijus Žakas.

Verslininkai nori greito rezultato

Paklaustas apie reklamos tendencijas ir verslininkų naudojamus reklamos metodus, pašnekovas tikina, kad neretai prekių ženklų atstovai siekia labai greito rezultato. „Jie nori įdėti vieną įrašą ir po jo laukti pasipylusių užsakymų, tačiau komunikacija socialiniuose tinkluose turėtų būti tokia, tarsi pasikviestume visą auditoriją į svečius, pasiūlytume prisėsti ant sofos ir pradėtume pasakoti jiems istoriją. Jeigu istorija bus įdomi, jie mūsų klausysis ir neskubės namo, o jeigu nepertraukiamai reklamuosime, būsime nuobodūs ir pasakosime visiškai neaktualią informaciją, tikėtina, kad žmonės greitai nuo to pavargs“, – teigia A. Žakas.

Socialiniams tinklams neskiria pakankamai dėmesio

Prakalbęs apie pagrindines klaidas, kurias daro verslininkai reklamuodami savo turinį, pašnekovas pasakoja, kad jie neretai neskiria pakankamo dėmesio socialiniams tinklams, į juos žiūri atmestinai. „Kai žmonės svarsto apie televizinę reklamą, niekam niekada nekyla abejonių, kad turinys turi būti kokybiškas, pataikyti į kontekstą, atkreipti dėmesį ir t. t. Tačiau, kai kalbama apie socialinius tinklus, manoma, kad ten „kažką vis tiek padarysime“. Šiandien socialiniai tinklai – vienas svarbiausių ir galingiausių komunikacijos kanalų, kuriame yra milžiniška auditorijos dalis. Jeigu į juos žiūrėsime rimtai, galėsime pasiekti fantastiškų rezultatų“, – įsitikinęs rinkodaros agentūros „Socialus marketingas“ vadovas.

Skatina sudominti vartotojus
„Daugiausia vartotojų simpatijų socialiniuose tinkluose sulaukia tokia reklama, kuri panašiausia į žmonių kuriamą turinį – organiška, tikra, natūrali.“
A. Žakas
„Daugiausia vartotojų simpatijų socialiniuose tinkluose sulaukia tokia reklama, kuri panašiausia į žmonių kuriamą turinį – organiška, tikra, natūrali. Reklamos socialiniuose tinkluose turėtų ne brukti informaciją, o sudominti, sukurti žmonėms naudos, padėti jiems priimti teisingą sprendimą“, – teigia A. Žakas. Dažniausiai jie neturi daug laiko, todėl mūsų turinys jiems bus arba aktualus, arba pasirodys netinkamas ir bus atmestas.

Komunikuoti tada, kai tam yra geriausias kontekstas

Paklaustas, kiek kartų per savaitę socialiniuose tinkluose reikėtų pasidalyti savo reklama, kad ji nevirstų brukalu, pašnekovas tikina, kad teisingas atsakymas – komunikuoti su savo auditorija tada, kai tam yra geriausias kontekstas. „Pavyzdžiui, jeigu kalbame apie miegui skirtas prekes, geriau komunikuoti vakare, apie mokymus – reikšmingas darbo laikas, apie kūdikiams skirtas priemones galima komunikuoti naktį, kai mama keliasi maitinti ir įsijungia „Facebook“ pasižiūrėti, kas gi ten vyksta. Reikėtų įvertinti tai, ką konkrečiu metu veikia mūsų tikslinė auditorija, ir bendrauti su ja tuomet, kai ji bus pasiruošusi priimti mūsų informaciją. Kiek reklamų reikėtų išleisti į socialinius tinklus, kad būtume pakankamai efektyvūs, bet neerzintume vartotojų? Tokio rodiklio nėra. Reikia įvertinti, kaip keičiasi mūsų rezultatai didinant ar mažinant komunikacijos kiekį, o tuomet kaip įmanoma daugiau rodiklių matuoti ir judėti sėkmės link“, – pasakoja „Socialaus marketingo“ vadovas A. Žakas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai