MARY MEEKER INTERNETO TENDENCIJŲ APŽVALGA IR PROGNOZĖS: KAIP KEIČIASI PASAULIS? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Audrius Janulis, Andrius Grigorjevas, Lukas Yla, Mindaugas Reinikis, Regimantas Urbanas. Fujifilm Lietuva
Ar žinojote, kad bendras internetinės reklamos kiekis netrukus viršys televiziją ir net 80 proc. reklamos biudžeto jau tenka „Google“ ir „Facebook“? Ar teko girdėti, kad net 1/3 didžiausių pasaulyje technologinių kompanijų yra iš Kinijos? Tai tik keletas punktų, pateikiamų bendrovės „Kleiner Perkins Caufield & Byers“ partnerės Mary Meeker sudarytoje interneto tendencijų apžvalgoje (angl. Mary Meeker Internet Trends Report 2017), kuri yra ypač laukiama ir vertinama Silicio slėnyje. Šios interneto tendencijų ir prognozių apžvalgos, kurią sudaro net 355 skaidrės, aptarimą „Vilnius Tech parke“ vykusiame „SapiegosSeries“  renginyje moderavo TRAFI rinkodaros vadovas Regimantas Urbanas bei savo įžvalgomis čia pasidalino Lukas Yla („CityBee“ generalinis direktorius), Andrius Grigorjevas („Be & Do“ steigėjas), Audrius Janulis („AdForm“ verslo plėtros direktorius) ir Mindaugas Reinikis (verslo Kinijoje ekspertas).

Personalizuotas pirkimas be pastangų

Interneto tendencijų apžvalgoje minimos prielaidos, kad ateities paiešką internete nulems grafinė informacija. „CityBee“ generalinis direktorius Lukas Yla pastebėjo, kad vartotojų kuriamas turinys yra labiau įtraukiantis ir natūralesnis nei dirbtinė „sterili“ reklama . Šiai minčiai pritarė prekės ženklų konsultavimo įmonės „Be & Do“ steigėjas Andrius Grigojevas, teigdamas, kad ilgainiui vartotojų impulsyvumas tik didės, o kantrybė mažės, nes atsiras pirkimas be pastangų. Jau dabar atsiranda galimybių užsakymo metu generuoti autentišką produktą jį personalizuojant. Aptardamas reklamos tendencijas Lukas Yla pastebėjo, kad televiziją Lietuvoje žiūri vyresnė auditorija, kuri televizijoje rodomą reklamą vertiną kaip patikimesnę. Pasak A. Grigorjevo, Lietuvoje vis dar vyrauja tendencija perkelti televizijos reklamos turinį į internetą, o tai nesukelia autentiškumo įspūdžio. „Be & Do“ steigėjas įsitikinęs, kad produktų ir paslaugų personalizavimas jau ateina į tas sritis, kur to net nesitikėjome.  

Tobulesnės balso atpažinimo sistemos
„Vis dažniau kalbame su savo mobiliaisiais įrenginiais, kurie mus supranta geriau nei mūsų antra pusė.“
A. Grigorjevas.
Mary Meeker interneto tendencijų apžvalgoje nurodoma, kad paieškų sistema Google šiuo metu supranta žmogaus kalbą net 95 proc. tikslumu. Tai lėmė mašininio mokymosi algoritmai, leidžiantys aptikti kalbą ir reaguoti pateikiant prasmingus rezultatus. „Jei Google toliau naudos balso atpažinimo įrankius, tokius kaip „Google Translate“ ir balsu valdomi namų asistentai, kituose savo produktuose, bendrovė pasieks tai, kad bendravimas su kompiuterine įranga atrodys savaime suprantamu reiškiniu“, – rašoma interneto tendencijų apžvalgoje.  Mary Meeker interneto tendencijų apžvalgoje minima, kad interneto paieškos vis dažniau atliekamos balsu.  „Vis dažniau kalbame su savo mobiliaisiais įrenginiais, kurie mus supranta geriau nei mūsų antra pusė“, – sakė A. Grigorjevas.

Masinė interaktyvių žaidimų rinka

Apžvelgdamas pramogų sritį, TRAFI rinkodaros vadovas R. Urbanas atkreipė dėmesį, kad kas trečias planetos gyventojas žaidžia kokį nors žaidimą – tai yra viena labiausiai įtraukiančių veiklos formų. Interneto tendencijų apžvalgoje nurodoma, kad masiniai interaktyvūs žaidimai tampa pasauliniu reiškiniu – vien  šiemet priskaičiuojama 2,6 milijardo žaidėjų, lyginant su 100  milijonų žaidėjų 1995 metais.  Apskaičiuojama, kad žaidimų atnešamas pelnas 2016 metais siekė 100 milijardų JAV dolerių, o Kinija šiuo metu yra laikoma pagrindine interaktyvių žaidimų rinka. 

Dėmesys Kinijos rinkai

Įdomu tai, kad šioje interneto tendencijų apžvalgoje didelis dėmesys skiriamas Kinijos rinkai, nes ši šalis tampa inovacijų židiniu. „Kinai nebekopijuoja, bet kuria“, – pastebėjo verslo Kinijoje ekspertas Mindaugas Reinikis. Verslo Kinijoje ekspertas atkreipė dėmesį, kad Kinijos miestuose vis dažniau stebimi dviračių kamščiai, nes dviračių dalijimosi paslaugos, kai dviračio nuomos kaina dienai tesiekia 0,15 dolerio centų. Interneto tendencijų apžvalgoje nurodoma, kad du trečdaliai besinaudojančių dviračių dalijimosi programa, važinėja šiais dviračiais tris ar daugiau kartų per savaitę. „Kinai siekia įsiveržti į pasaulinę rinką, juos domina Vakarų rinka“, – tvirtino M. Reinikis.

Didesnė prevencija

Interneto tendencijų apžvalgoje atkreipiamas dėmesys, kad sveikatos srityje stebima daugiau prevencijos, nes vis daugiau žmonių nešiojasi su savimi prietaisus, leidžiančius stebėti savo sveikatos rodiklius. Nustatyta, kad net 60 procentų vartotojų 2016 metais buvo linkę dalintis savo sveikatos parametrais su tokiomis sistemomis kaip Google. Mary Meeker interneto tendencijų apžvalgoje nurodoma, kad pirmaujantys technologijų ženklai vis labiau pozicionuoja save skaitmeninėje sveikatos rinkoje. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai