TRADICINIAI MOKYMAI LIETUVIŲ NEBETENKINA (#)

Ieva Drungilaitė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 12 s.
Renginyje „#LAUNCH 2017“ vykę mokymai. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Birželio pradžioje vykusį didžiausią jauno verslo forumą „#LAUNCH 2017“ papildė naujovė – aštuoni skirtingi mokymų moduliai, sulaukę ypač didelio pasisekimo. Apie mokestines subtilybes kalbėjusi lektorė, „KM Consulting“ įkūrėja Kristina Makaveckaitė, „Facebook“ įmantrybes atskleidęs vienos seniausių skaitmeninės rinkodaros agentūrų „Impartner“ atstovas Justinas Mikulskis ir rinkodaros agentūros „Raibec“ vadovas Remigijus Kuliešius tikina, kad konferencijų dalyvius jau sunku kuo nors nustebinti, tačiau realiai pritaikomos žinios yra itin paklausios.
 
Poreikiai kinta

J. Mikulskis pastebi, kad vis dažniau matoma iš Vakarų Europos ateinanti tendencija – didesni reikalavimai lektoriams. „Žmonėms tik skaidrių ir prezentacijų ar lentos su žymekliu jau nepakanka. Jie nori matyti gyvą procesą ekrane, nes tai padeda greičiau įsisavinti informaciją. Manau, per pastaruosius penkerius metų reiklūs žmonės persisotino ilgai trunkančiais mokymais. Juose itin sudėtinga greitai ir efektyviai pereiti prie skirtingų temų, žmonėms sunku užduoti klausimą. Dabar jaučiamas poreikis tikros dinamikos prezentacijose, paties lektoriaus atsipalaidavimo ir interaktyvumo, dalyvių poreikių išsiaiškinimo“, – įsitikinęs pašnekovas.
„Žmonės nori realių veiksmų, kurie jiems padėtų siekti tikslų, sutaupyti pinigų, įgyti apčiuopiamų žinių, o ne paliktų dar daugiau klausimų.“
J. Mikulskis
Jam antrinantis R. Kuliešius sako, kad žmonės, o ypač jaunų verslų atstovai ieško galimybių, nori realios naudos: „Šiais laikais informacijos kiekiai milžiniški ir sunkiai suvokiami, todėl jauni verslininkai ieško realios naudos, naujų galimybių. Jiems reikia konkrečių žinių, kurios padėtų susikurti geresnes sąlygas savo verslui.“

J. Mikulskio teigimu, mokymų ir konferencijų dalyviams nebereikia juokų. Žmonės vis labiau supranta, kiek kainuoja jų laikas, todėl būtina ne tik sudominti, bet ir suteikti realios naudos. „Žmonės nori realių veiksmų, kurie jiems padėtų siekti tikslų, sutaupyti pinigų, įgyti apčiuopiamų žinių, o ne paliktų dar daugiau klausimų. Didėja trumpų, bet veiksmingų kursų poreikis, nes žmonės pradeda tapatinti juos su glausta informacija internete, todėl realybėje mes, lektoriai, turime taikytis prie to, t. y. būti efektyvūs, konkretūs ir visada pasiruošę atsakyti daugiau, nei esame pasiruošę pristatyti savo prezentacijomis. Aš pats pasirinkau interaktyvius mokymus, t. y. mokyti realiuoju laiku, pagal realius žmonių iškeltus scenarijus, todėl, manau, „Facebook“ mokymai sulaukė dėmesio, ir jau dabar matau, kad tai pasiteisino visu 100 procentų“, – pabrėžia J. Mikulskis, konferencijoje „#LAUNCH“ vedęs „Facebook“ mokymų modulį.
 
Matomos tendencijos

K. Makaveckaitė atkreipia dėmesį, kad konferencijos metu buvo matomas poreikis atsakyti į kuo daugiau klausimų. Nedidelės mokymų grupės suteikė tokią galimybę. Didelio susidomėjimo sulaukusi lektorė klausimų antplūdžiu nesistebi, nes mokestiniai klausimai verslo pasaulyje visada itin opūs, o standartizuoti atsakymai ne visada tenkina.

„E. verslas visų pirma nukirto bet kokias ribas tarp Lietuvos ir užsienio rinkų, todėl mūsų jaunieji verslininkai, turėdami, noriu pabrėžti, pakankamą žinių kiekį (kaip, kokia verslo forma pradėti) dabar jau yra suinteresuoti, kaip tikslingai sudėlioti verslo veikimo mechanizmą tarp valstybių, kad visos mokestinės prievolės būtų įgyvendintos optimaliai. Taigi natūralu, kad ir iš mūsų, lektorių, tikisi ir nori išgirsti praktinių pavyzdžių, atsakančių į jų klausimus, kada, kaip ir kur palanku bei tikslinga pradėti verslą, paaiškinančius subtilumus dėl verslo aplinkos tendencijų ar teisinės bazės pokyčių“, – teigia K. Makaveckaitė.

Tiesa, „Facebook“ ir „Google“ plotmėse mokymų dalyvius domino kitos, vis dažniau pastebimos tendencijos. Mokymų modulių lektoriai pristatė savo asmenines įžvalgas ir patarė susirinkusiesiems, kaip efektyviau išnaudoti šias platformas.

„Facebook“ matoma pagrindinė tendencija – kuo mažiau akis badanti reklama, t. y. reklama, kuri kalba nereklaminiu tekstu, o kaip draugas draugui. Kita tendencija – atokesni reklaminiai plotai. Arba reklama, kuri net nerodoma pačiame „Facebook“, o rodoma įvairiuose interneto portaluose, kuriuose „Facebook“ perka reklaminį plotą. Jeigu kalbėtume apie didelius prekių ženklus, tai pagaliau Lietuvoje jie pradeda planuoti principu Reach and Frequency, pavyzdžiui, perka reklaminį plotą pusmečiui už konkrečią kainą, tiksliai žinodami būsimus rezultatus (kiek pamatys, kiek kartų bus parodyta reklama ir t. t.). Ima veikti panašūs kaip televizinės reklamos rinkos principai. Pagaliau žmonės pradeda nebijoti išnaudoti „Facebook Pixel“ galimybių ir eksperimentuoti su auditorijomis“, – teigia J. Mikulskis.

Ypač daug dėmesio sulaukęs „Google“ mokymų lektorius R. Kuliešius pasakoja, kad ir „Google“ vis dažniau atsižvelgia į didesnes galimybes, tad jaunam verslui lieka tik jas pažinti bei įvaldyti.

„Google“ daug investuoja į suasmenintą reklamą, į informaciją, kuri tiksliai pasiekia vartotoją tada, kai jam jos reikia. „Google“ tendencijos – pateikti tik tai, kas jums aktualu. Netrukus išvysime ta linkme ir naujų „Google“ sprendimų, dar labiau pritaikytų kiekvienam individualiam vartotojui internete“, – atskleidžia R. Kuliešius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai