„THE FOUNDERS’ DAY #9“: KAS TAS MINIOS FINANSAVIMAS IR KAIP JAM SĖKMINGAI PASIRUOŠTI? (#)

Agnė Pakėnaitė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 58 s.
FD9 BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Jau devintą kartą renginių ciklas „The Founders’ Day“ pakvietė startuolius ir jaunu verslu besidominčius žmones į atvirą diskusiją. Šį kartą itin gausiai susirinkusi auditorija gilinosi į minios finansavimo (angl. crowdfunding) subtilybes. Renginio moderatorius, „Nextury Ventures“ pirmininkas ir įkūrėjas Ilja Laursas atkreipė dėmesį į visiškai užpildytą salę: „Būtent gausiai susirinkusi auditorija tik dar kartą patikina, kad minios finansavimas – populiari priemonė. Yra daug sėkmės istorijų, tačiau taip pat daug ir mitų, todėl verta pašnekėti ir apie detales.“
 
Unikalus produkto pristatymas

Pirmasis pranešimą skaitė Ignas Survila (nuotr. kairėje), sėkmingo startuolio „CityBirds“, gaminančio ekologiškus, lengvus ir sulankstomus paspirtukus, įkūrėjas ir vadovas. Pasak jo, idėjos pristatymas yra dalis minios finansavimo, todėl pristatyti produktą reikėtų labai koncentruotai ir aiškiai. Jo nuomone, kiekvienai skirtingai įmonei, investuotojui, būsimam pirkėjui ar draugui reikia unikalaus pristatymo. O geras pristatymo dizainas sukuria ir pridėtinę vertę.

I. Survila pasidalijo pagrindiniais prezentacijų kūrimo principais. „Tema turi būti aiškiai išdėstyta, kad būtų suprasta, ką iš esmės jūs darote. Tekstas turi būti aiškus ir konkretus, atsisakykite litanijų, o pasakokite žaismingais vaizdais“, – vardijo pranešėjas. Minios finansavimo kampanijų prezentacijoms taip pat svarbus produkto atpažįstamumas: spalva, šriftas, logotipas.

„Minios finansavimas yra tiesiogiai lygus būsimai rinkai, todėl galima pasitikrinti, ar jūsų kuriamas produktas apskritai bus naudingas“, – apibendrino I. Survila, kurio startuolis „CityBirds“ įgyvendino dvi sėkmingas minios finansavimo kampanijas.
 
Kaip pasiruošti minios finansavimo kampanijai?

Savo sėkmės istoriją pristatė ir Ruslanas Trakšelis (nuotr. dešinėje). Tyliausio pasaulyje trintuvo „Millo“ kūrėjas ir vadovas pasakojo, kaip jam pavyko sutelktinio finansavimo būdu surinkti 100 tūkst. svarų sterlingų. R. Trakšelis įsitikinęs, kad pasiruošti minios finansavimo kampanijai reikia maždaug pusės metų. Pasiruošimo procesą jis suskirstė į tris etapus. Pirmajame etape, kuris trunka 1–2 mėnesius, atsiranda projekto idėja ir sukuriama vadinamoji muilo opera. „Svarbu produkto idėją apipinti istorija ir sukurti muilo operą, kuri sudomina ir kurią būtų galima sėkmingai pasakoti būsimam pirkėjui“, – pasakojo R. Trakšelis. Šiame etape sukuriamas nukreipiamasis interneto puslapis, kuriame susidomėjusi auditorija gali palikti savo kontaktus, prasideda „Facebook“ reklamos kampanija.

Antrasis etapas trunka tris mėnesius. Tuomet „Facebook“ reklama skleidžiama itin plačiai; išbandomas būsimasis produktas. R. Trakšelis taip pat pridūrė, kad galima pabandyti per e. parduotuvių platformas (pavyzdžiui, „Shopify“) būsimą produktą ir parduoti: „Jei kas nors bus pasiryžęs mokėti realius pinigus už dar tik kuriamą produktą, tai jau geras rodiklis, kad tokio produkto rinkai reikia.“

Trečiajame etape renkami žiniasklaidos kontaktai ir ruošiamas bandomasis sutelktinio finansavimo kampanijos puslapis, kurio nuoroda „Millo“ kūrėjas siūlo pasidalyti ir su susidomėjusiais žurnalistais. Toks ar preliminarus pasiruošimo biudžetas siekia apie 10 tūkst. eurų.

Apie pasiruošimo minios finansavimo kompanijai svarbą kalbėjo ir Vilius Stanislovaitis (nuotr. kairėje), sėkmingai finansavęs knygos „How to Start a VoIP Business“ leidimą. „Pasiruošimo etapas turėtų trukti apie pusę metų, minimaliai – tris mėnesius. Svarbiausias tikslas – surinkti tikslinę auditoriją. Kai pradedi kampaniją, pirmą dieną turi konvertuoti surinktą tikslinę auditoriją į rėmėjus“, – kalbėjo jis.
 
Nepamiršti rizikos veiksnių

Diskusijoje dalyvavo ir SEB banko Baltijos šalių verslo inovacijų vadovas Arvydas Plėta (nuotr. dešinėje). Jo teigimu, dalyvaujant sutelktinio finansavimo kampanijose, reikėtų atsižvelgti į rizikas. „Kai žmogus ateina į banką paskolos, čia jau viskas apskaičiuota ir apgalvota, o šiuo atveju reikėtų pagalvoti apie laukiančias rizikas, jei nebūtų sutrauktos reikiamos lėšos.“

Jam antrino ir advokatų kontoros „Primus“ asocijuotasis partneris Povilas Junevičius (nuotr. kairėje): „Reikia atkreipti dėmesį į pažadus, kuriuos tu duodi. Gauti finansavimą yra vienas dalykas, tačiau pristatyti produktą ir įvykdyti pažadą – jau kitas. Pažadų nesilaikymas gali sukelti atitinkamų pasekmių. Yra ne viena istorija, kai už tokių pažadų nesilaikymą paduodama į teismą.“ Jis pridūrė, kad, nesurinkus reikiamos sumos, reikia stengtis būti aktyviam, skaidriam, stengtis bendrauti su savo rėmėjais ir nesukelti jų pykčio.


Renginio video galite peržiūrėti čia: 

 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai