PLANUOJATE KURTI MOBILIĄJĄ PROGRAMĖLĘ? ATEITIES PERSPEKTYVOS IR PATARIMAI (#)

Kristina Augustinaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 8 s.
Liudas Kanapienis. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Mobiliųjų programėlių rinka vis dar išlieka labai stipriai auganti ir šiuo metu nėra tobulesnių įrankių, galinčių pakeisti šias programėles. Kokios mobiliosios programėlės funkcijos yra svarbiausios ir kokie didžiausi iššūkiai kyla kuriant vartotojams patrauklias ir patogias mobiliąsias programėles bei kokia ateitis, aptarėme su įmonės „Paysera“ plėtros skyriaus vadovu Liudu Kanapieniu ir mobiliųjų programėlių kūrimo bei plėtojimo bendrovės „Telesoftas“ vadovu Algirdu Stoniu.
 
Pagrindiniai iššūkiai kuriant mobiliąsias programėles

L. Kanapienis įsitikinęs, kad didžiausi iššūkiai kuriant programėlę susiję su galimu funkcionalumu, kaip pateikti paslaugas, kad tai būtų labai paprasta ir lengvai suprantama. „Suprantame, kad klientas neturi laiko ieškoti ar mokytis, kaip pasinaudoti viena ar kita paslauga. Tai turi būti labai lengva“, – įsitikinęs „Paysera“ plėtros skyriaus vadovas.

Saugumą pašnekovas įvardija kaip kitą iššūkį, su kuriuo susiduria visos finansų institucijos. „Kurdami lengvai naudojamą produktą, turime užtikrinti, kad kliento pinigai yra visiškai apsaugoti ir niekas kitas, tik pats klientas, juos visiškai kontroliuoja. Todėl tam skyrėme itin daug dėmesio ir kūrėme unikalius apsaugos mechanizmus“, – teigia jis.

Mobiliųjų programėlių kūrimo ir plėtojimo bendrovės „Telesoftas“ vadovas A. Stonys (nuotr. kairėje) teigia, kad kiekvienas klientas, kuriantis „mobile first“ verslą, yra skirtingas, todėl ir jų norai skiriasi. Vis dėlto pašnekovas pabrėžia, kad, kuriant mobiliąsias programėles, sunkiausia sukurti vertę, užtikrinti sklandžią vartotojo patirtį ir pateikti intuityvų turinį. Pasak „Telesofto“ vadovo, be mobiliosios programėlės „mobile first“ verslas yra nieko vertas, nes pats verslas yra programėlė.
 
Svarbiausia patogumas ir prieinamumas
„Natūralu, kad mokėjimo paslaugomis klientai naudojasi, norėdami atlikti mokėjimus arba gauti informacijos apie įvykdytus ar gautus mokėjimus, todėl neabejotinai šios funkcijos yra svarbiausios.“
L. Kanapienis.
Vartotojas ieško funkcionalumo ir jam naudingos programėlės. Todėl, kuriant mobiliąją programėlę, svarbu veiksmingai įtraukti klientus ir supaprastinti vidaus procesus. Pasak L. Kanapienio, mobiliąją programėlę „Paysera“ jiems teko kurti vieniems pirmųjų rinkoje ir pirmiesiems regione, taigi neturint nei praktinių žinių, nei pavyzdžių. „Tai mums buvo ir galimybė, ir nemažas iššūkis, nes tradicines bankines paslaugas turėjome pateikti naudotojams visiškai kitaip, negu buvo įprasta iki šiol. Paprastai, patogiai ir patraukliai“, – prisimena pašnekovas.

Jo teigimu, turint unikalių sprendimų, tokių kaip atsiskaitymas mobiliuoju telefonu, sąskaitos pasidalijimas tarp draugų, pinigų prašymo ar momentinio pinigų persiuntimo draugui funkcijos, buvo išsikeltas uždavinys pateikti tai savo klientams patogiai ir prieinamai: „Natūralu, kad mokėjimo paslaugomis klientai naudojasi, norėdami atlikti mokėjimus arba gauti informacijos apie įvykdytus ar gautus mokėjimus, todėl neabejotinai šios funkcijos yra svarbiausios. Nors skamba labai paprastai, tačiau čia slypi pats sudėtingumas: kaip skirtingus formatus, galimybes, kryptis, daugybę informacijos pateikti labai paprastai ir suprantamai.“

Anot įmonės „Paysera“ plėtros skyriaus vadovo, klientai tikisi net sudėtingiausius dalykus atlikti labai paprastai, o informacija turi būti pasiekiama ir suprantama greitai bei aiškiai. „Kaip ir visi produkto vystytojai perėjome per keletą etapų, keisdami ir funkcijas, ir programėlės išvaizdą, tačiau galime tik pasidžiaugti, kad išlaikome lyderio pozicijas ir didžiąją dalį naujovių įgyvendiname pirmieji rinkoje“, – džiaugiasi pašnekovas.
 
Mobiliųjų programėlių ateitis

Apžvelgdamas mobiliųjų programėlių ateities prognozes, A. Stonys teigia, kad ateityje daug dėmesio bus skiriama naudotojo duomenims apdoroti, virtualiosios realybės integracijai kasdienėje aplinkoje, dirbtinio intelekto ir intuityvioms sąsajoms kurti. Pasak pašnekovo, 5G tinklas ir platus virtualiosios realybės panaudojimas leis akimirksniu pasiekti visą reikiamą turinį ir praplės galimybių ribas.

„Paysera“ plėtros skyriaus vadovas atkreipia dėmesį, kad jau dabar akivaizdu, jog sparčiai didėja įvairių programėlių ir paslaugų integralumas. Pasak L. Kanapienio, tarpusavio integracijų ir galimybių ateityje tik daugės, siekiant, kad programėlių naudotojams reikėtų naudoti kuo mažiau skirtingų programėlių. „Mobiliosios programėlės tampa savotišku raktu naudotis kitomis paslaugomis – gauti pinigų ar atlikti kokį kitą veiksmą. Jos suteikia galimybę identifikuoti žmogų, jo sąskaitą kitiems įrenginiams ar paslaugų teikėjams“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovas.
L. Kanapienis atkreipia dėmesį, kad programėlės turės tapti vis labiau suasmenintos, pritaikytos kiekvienam naudotojui, atsižvelgiant į konkretaus kliento naudojimo įpročius. Be to, pašnekovas pabrėžia, kad daugėja įvairių tarpusavyje sujungtų ir nuolatinį ryšį palaikančių prietaisų, todėl mobiliosios programėlės tampa svarbios ne tik telefonams, bet ir kitiems mobiliesiems įrenginiams, jų tarpusavio sąveikai ir informacijai pateikti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai