NORITE TEIKTI IT PASLAUGAS UŽSIENYJE? 3 SVARBIAUSI ŽINGSNIAI (#)

Veronika Bielinė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 44 s.
Petras Butėnas. Asmeninio albumo nuotr.
Pasaulinė rinka suteikia neribotų galimybių, tačiau tik pradėjus dirbti tampa aišku, kad įmonės, dirbančios tokioje rinkoje, taip pat turi išmokti tam tikras pamokas ir prisitaikyti prie pasaulinio verslo taisyklių. Savo patirtimi sutiko pasidalyti vienos iš sėkmingai savo nišą užsienyje atradusių bei IT paslaugas teikiančių įmonių „Simplanova“ vadovas Petras Butėnas.
 
Laiku užčiuopta niša atvėrė duris

Įmonė savo veiklą pradėjo, kai pamatė, ką „Microsoft Dynamics“ rinkoje gali padaryti gerokai efektyviau. Galimybė atsirado keičiantis „Microsoft Dynamics NAV“ technologijai. „Technologijai pasikeitus atsirado daug pasikartojančio rankinio darbo, kurį buvo galima automatizuoti. Veiklos pradžioje matėme, kad konkurencijos šioje srityje dar nebuvo, tad ėmėmės spręsti šio uždavinio. Dėl šios priežasties procesų gerinimas, automatizavimas ir yra pamatinis principas iki šių dienų. Vėliau veikla išplėsta iki kitų su „Dynamics NAV“ programavimu susijusių užduočių“, – prisimena pradžią „Simplanovos“ vadovas.
 
Apčiuopus nišą ir atlikus svarbiausius namų darbus, atkakliu darbu pradėta teikti paslaugas užsienyje. D. Butėnas pasidalijo trimis svarbiausiais žingsniais.
 
1. Tikslinis dalyvavimas parodose ir konferencijose

Aktyvus darbas su klientais bei sėkmingi žingsniai siekiant tarptautinės plėtros įmonei leido įsitvirtinti užsienio rinkoje. Dalyvavimas tikslinėse parodose, konferencijose ir tikslinis pinigų skyrimas buvo tie būdai, kurie padėjo pademonstruoti savo nišines paslaugas ir pelnyti klientų pasitikėjimą. „Važiuokite į parodas ir konferencijas – tai puiki terpė užmegzti verslo kontaktams, jeigu dirbate verslo verslui segmente. Į parodas, konferencijas verslo atstovai paprastai patys važiuoja šiuo tikslu ir yra pasirengę jus išklausyti, tam skiria kelias dienas, tad taip juos pasiekti bus gerokai efektyviau. Taip pat patarčiau nesitikėti greitų rezultatų, jeigu kalbame apie didesnius užsakymus, pasitikėjimas pelnomas per laiką. Rekomenduoju skirti biudžeto aplankyti potencialiems klientams jų biure užsienyje, megzti asmeniniams santykiams. Suprantu, kad jaunoms įmonėms tai gali būti didelės išlaidos verslo pradžioje, bet rezultatai pasirodys geresni“, – patarimais dalijasi D. Butėnas.
 
2. Šalies kultūros perpratimas

Visgi tam tikrų šalių specifiką reikia perprasti, norint pasirodyti tinkamai. Reikia žinoti, kaip tam pasiruošti ir ko iš tavęs tikimasi. D. Butėnas išskiria tam tikrus skirtumus dirbant su skirtingomis rinkomis: „Bendraukite asmeniškai su anglosaksais, stenkitės iškart kreiptis į juos vardu, jie greičiausiai nevengs pajuokauti jau per pirmuosius pokalbius, nebandykite kurti pernelyg rimtos atmosferos. Priešingai su vokiškai kalbančių šalių atstovais – išlaikykite oficialų toną, kol įgysite jų pasitikėjimą, kreipimasis vardu gali būti palaikytas įžeidimu. Taip pat demonstruokite jiems savo turimus sertifikatus bei kitų to krašto įmonių pripažinimą“, – pabrėžia skirtumus IT įmonės vadovas.
 
3. Nuolatinis tobulinimasis ir inovacijų skatinimas įmonėje

Išlaikyti pozicijas rinkoje ir nenusileisti konkurentams padeda nuolatinis dėmesys teikiamų paslaugų kokybei. „Vienas pagrindinių principų, kuriuo remiamės įmonėje, tai ypač mūsų vertinamas darbuotojų tobulinimasis, nes „Simplanovos“ protas ir variklis yra, be menkiausios abejonės, jos darbuotojai. Keliame darbuotojams metinius tikslus – išlaikyti profesinius egzaminus ir gauti sertifikatus, perskaityti knygas ir pasidalyti patirtimi komandoje. Taip pat turime pavyzdžių, kai dėl tam tikrų egzaminų laikymo darbuotojai patys kreipiasi į mus. „Simplanova“ šias iniciatyvas skatina ir egzamino laikymo išlaidas padengia“, – apie darbuotojų kvalifikaciją pasakoja įmonės vadovas.
 
Kad įmonės sprendimai išliktų konkurencingi, „Simplanova“ tam tikslui pasiekti turi inovacijų komandą, kuri savo dydžiu sudaro net ketvirtadalį visos įmonės ir yra skirta vidiniams procesams automatizuoti ir inovatyviems komerciniams produktams leisti. Tai leidžia pasiekti daugiau tam pačiam žmonių skaičiui ir kartu palikti žmonėms spręsti tik didžiausius galvosūkius, kurių neįmanoma automatizuoti.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai