„LINKEDIN“ GALIMYBĖS SMULKIAJAM VERSLUI. AR TIKRAI VISKĄ IŠNAUDOJAME? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 27 s.
Šarūnas Sakalauskas BFL/Tomo Lukšio nuotr.
„LinkedIn“ platformą įprasta laikyti profesionalams skirta kontaktų duomenų baze, naudojama ieškant darbo ar darbuotojų. Tačiau įpročiai keičiasi ir vis dažniau „LinkedIn“ tampa turinio platforma, kurioje yra visos galimybės tobulėti, formuoti nuomonę, netgi vykdyti rinkodarą ir pardavimus. Apie „LinkedIn“ naudojimo įpročius ir tendencijas pasakoja kompanijos „Httpool“ vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas.

Populiarėjanti platforma siekti verslo tikslų

„LinkedIn“ naudotojų skaičius Lietuvoje sparčiai auga, šiuo metu jų yra daugiau kaip 340 tūkstančių. Platformos naudojimas tampa apgalvotas ir gali būti tiksliai išmatuojamas. Yra keletas pagrindinių tikslų, dėl kurių prekių ženklų atstovai ar atskiri asmenys pasirenka šią platformą. Pirmiausia tai yra darbdavio įvaizdžio stiprinimo priemonė. Surasti reikiamų darbuotojų tampa vis sudėtingiau, dabar jau renkasi ne tik darbdaviai, bet ir darbuotojai, todėl svarbu kurti tinkamą įvaizdį. „Bet kuriai įmonei, bet kuriam prekių ženklui „LinkedIn“ yra puiki platforma prisistatyti. Prisistačius, natūralu, kyla ir kitų tikslų, kuriuos gali pasiekti ir smulkusis, ir vidutinis ar stambusis verslas, naudodamasis „LinkedIn“ galimybėmis“, – tikina Š. Sakalauskas. Dėl daugybės platformai „LinkedIn“ pateikiamos asmeninės informacijos galima labai tiksliai segmentuoti auditorijas ir jas pasiekti. Su profesionaliu turiniu įtraukti, o labiausiai įsitraukusiuosius atvesti iki išmatuojamos konversijos.

Pardavimo kanalas

„LinkedIn“ ilgą laiką buvo laikomas tik verslas verslui (B2B) pardavimo kanalu. Daugėjant tinklo naudotojų, atsiranda galimybė „LinkedIn“ naudoti ir verslas klientui (B2C) modeliui. Tai tokios sritys kaip nekilnojamasis turtas, automobiliai, laikrodžiai ar kitos prabangos prekės. „Pirmas žingsnis – identifikuoti tikslinę auditoriją. Norint parduoti prabangų nekilnojamąjį turtą, „LinkedIn“ gali mums pasakyti, kiek yra platformoje „LinkedIn“ tam tikroje rinkoje auditorijos, kuri pagal einamas pareigas, patirtį, darbovietę galėtų turėti pajėgumų tokiam objektui įsigyti, tada „LinkedIn“ siūlo su jais užmegzti prekių ženklo komunikaciją, dar vėliau, turėdamas informaciją, kiek prekių ženklas, vykdydamas savo komunikaciją, įtraukia naudotojus, „LinkedIn“ gali piltuvėlio principu atrinkti tuos, kurie labiausiai įsitraukia ir yra potencialiai susidomėję“, – pasakoja Š. Sakalauskas. Susidomėjusiems naudotojams pasiekti „LinkedIn“ siūlo siųsti personalizuotus laiškus. Jų atidaromumo procentas itin aukštas, siekia iki septyniasdešimt procentų, kadangi vienas naudotojas per du mėnesius gali gauti tik vieną tokio tipo laišką. Tačiau, be mokamų personalizuotų sprendimų, yra daugybė vadinamosios „higienos“ elementų, kurie ir be papildomų investicijų gali padidinti prekių ženklo žinomumą.

Tobulėjimo ir mokymosi platforma

Nuo kitų socialinių tinklų „LinkedIn“ skiriasi turiniu ir analitikos tikslumu. Tai platforma, kurioje beveik nėra negatyvaus turinio. Žmonės mėgsta dalytis sėkmės istorijomis ir kita naudinga informacija. „Pačios platformos „LinkedIn“ atstovai sako, kad laiką, kurį leidžiame naudodamiesi platforma, mes investuojame, t. y. investuojame į kontaktus, gerą turinį, mokymąsi, o tai visada aktualu“, – įsitikinęs ekspertas. Norėdamas kurti sėkmingą komunikaciją, šiame socialiniame tinkle prekių ženklas turi dalytis naudinga informacija, kurti unikalų turinį. Daug sekėjų turinčių prekių ženklų dažna klaida – naudotojams neaktualus turinys. Pavyzdys – „LinkedIn“ siena „užteršta“ darbo skelbimais. Taip prarandama galimybė megzti ryšį su turima auditorija. Platforma „LinkedIn“ pati kas savaitę sufleruoja, kokia informacija yra aktuali ir kokiu formatu geriausia ją pateikti. Atsižvelgti į skelbiamą informaciją turėtų ir prekių ženklai, ir žmonės, kuriantys asmeninį profilį šiame socialiniame tinkle.

Dėmesys asmeniniam profiliui
„Atėję į vakarėlį, juk nepuolate visiems iš eilės prabėgom dalyti vizitinių kortelių. Tad ir platformoje „LinkedIn“ nereikėtų kviesti visų iš eilės.“
Š. Sakalauskas.
Asmeninis profilis – tai būdas prisistatyti ir susirinkti reikiamus kontaktus. Dažnos klaidos, daromos kuriant asmeninį profilį, – išskirtinumo ir nuoseklumo trūkumas. „Žinoma, daug priklauso nuo pozicijos, į kurią pretenduojame: ar mes norime į rinkodarą, ar į finansus, bet reprezentatyvumas, kompetencijų pabrėžimas, geri kontaktai, originalumas yra tos kategorijos, į kurias reikėtų atsižvelgti“, – tikina Š. Sakalauskas. Ieškant naudingų kontaktų, reikėtų laikytis etiketo ir nekviesti į draugus visų iš eilės. „Patartina elgtis taip, kaip elgiatės realiame gyvenime. Atėję į vakarėlį, juk nepuolate visiems iš eilės prabėgom dalyti vizitinių kortelių. Tad ir platformoje „LinkedIn“ nereikėtų kviesti visų iš eilės“, – sako ekspertas. Kviečiant reikėtų paminėti, kokiu tikslu kreipiamasi ar priminti, iš kur esate pažįstami. Pagal asmeninius tikslus galima pasirinkti ir mokamas išplėstines asmeninių profilių versijas „LinkedIn Premium“: ieškantiesiems darbo, darbuotojų ar pardavimo profesionalams.

Asmeninio ir įmonės profilio sinergija

Startuoliui, pradedančiam komunikaciją šiame tinkle, ekspertas siūlo kuo labiau išsinagrinėti asmeninio ir įmonės profilio galimybes. Profilyje pateikiama informacija leidžia surasti naujų partnerių ar klientų. Rasti reikiamus kontaktus padeda bendri ryšiai. „Žinau, su kuo noriu susipažinti, nueinu į to žmogaus profilį ir žiūriu, kad yra bendrų mūsų kontaktų, žiūriu, kas mus galėtų supažindinti ir rekomenduoti mane, kas galėtų paskambinti ir pasakyti: tau parašys laišką tas ir tas, susitik. Tokia rekomendacija veikia“ , – tikina Š. Sakalauskas. Startuoliams, neapsiribojantiems Lietuva, „LinkedIn“ tampa vienu pigiausių kanalų pasiekti toliausias pasaulio šalis ir jose sėkmingai plėtoti verslą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai