3 BŪDAI ATKREIPTI AUDITORIJOS DĖMESĮ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 49 s.
Tomas Ramanauskas. Guodos Jucevičiūtės nuotr.
„Auditorija yra klaikiai nedėmesinga“, – sako reklamos agentūros „New!“ vadovas Tomas Ramanauskas, skaitęs pranešimą konferencijoje „LiMA Day 2017 Kaunas“. Vis dėlto yra keletas būdų atkreipti išsiblaškiusiųjų dėmesį.

Anot T. Ramanausko, visų pirma, prieš pradedant reklamuoti savo prekių ženklą ar paslaugą, būtina nustoti bijoti. O bijome mes, anot pašnekovo, visko: nuo atsiliepimų platformoje „Facebook“ iki netinkamai suprasto reklamos turinio, nuo kolegų kritikos iki asmeninio nepasitenkinimo, todėl iš baimės imame kurti vidutinybes, kurios niekam neįdomios. Susidorojus su savo baimėmis, ateina metas rimtam iššūkiui – patraukti auditorijos dėmesį.

Rodyti pastangas

Labai dažnai, kuriant reklamas arba rinkodaros strategijas, nuoširdus žmonių darbas lieka užkulisiuose. Vis dėlto T. Ramanauskas pabrėžia, kad vartotojai mėgsta matyti pastangas ir suvokti, kad buvo stengtasi patraukti būtent jų dėmesį.

„Auditorija vertina mūsų epiškas pastangas. Svarbu surasti būdą auditorijai parodyti, kad tai, kas buvo padaryta, užėmė daug laiko, žmonių darbo, dėmesio ir minčių. Iš to galima sukurti savotišką istoriją. Produkto ar paslaugos gimimas gali tapti epiška istorija. Vienas iš sėkmingų virusinės reklamos kampanijų irgi yra „oho“ veiksnys, kai žmonės stebisi kažkuo nematytu“, – įsitikinęs T. Ramanauskas.

Žinoma, pastangų rodymo nereikėtų suvokti visiškai tiesiogiai. Alaus reklamose rodomas ilgas kelias iki tobulo rezultato jau seniai nieko nebejaudina ir, pašnekovo teigimu, nėra būtent tos pastangos, kurias supranta vartotojas. Auditorijai aktualiau istorijos detalės ir visiškai netikėti aspektai, kaip buvo sukurtas galutinis rezultatas.

Nesiliauti stebinti

Jau anksčiau T. Ramanausko minėtas auditorijos nustebimas yra vienas esminių sėkmingos komunikacijos veiksnių. Nustebinta auditorija kur kas dažniau atkreips dėmesį negu ta, kuriai pateikiama kasdienė ir jau pabodusi informacija. Savaime suprantama, kad šiais informacijos laikais rasti vis dar stebinančių aspektų itin sudėtinga, tačiau agentūros „New!“ vadovas patikina, kad įmanoma.
„Auditorija dievina laužomus stereotipus, o mažos nuodėmės jaudina auditoriją.“
T. Ramanauskas.
„Auditorija nori būti nustebinta, o nustebinti galima tik darant tai, kas nebuvo daryta. Reikia ieškoti naujų kampų ir netikėtų sprendimų. Auditoriją traukia mįslės, jiems patinka, kai jie kažko nesupranta. Auditorija yra nedėmesinga banalybėms, tačiau ji susidomi, kai bandoma meistriškai įtraukti. Norint patraukti dėmesį, reikia pasiūlyti auditorijai pažiūrėti giliau, kažką atrasti ir suprasti“, – kaip vieną iš galimybių sudominti savo vartotojus aiškina T. Ramanauskas.

Anot jo, ne tik mįslės yra auditorijos dėmesio garantas. Šiuolaikiniam vartotojui ypač patinka stereotipų nepaisymas ir paliečiamos visiems žinomos, tačiau dažnai nutylimos temos.

„Auditorija dievina laužomus stereotipus, o mažos nuodėmės jaudina auditoriją. Vis dėlto komunikacijoje mes dažnai tokių temų neliečiame, jos reklamos pasaulyje yra tabu“, – teigia T. Ramanauskas.
Siekiant atkreipti dėmesį, verta pasvarstyti ir apie visuomenėje vyraujančias, bet retai liečiamas, kartais jautrias temas. Žinoma, nepažeidžiant etikos ir moralės normų.

Susitapatinti su žmonėmis

Reklamose mes vis dar įpratę matyti sėkmės lydimus, besišypsančius ir visuomet laimingus žmones, darnias šeimas, veikėjus, kuriems viskas sekasi. Pasak pašnekovo, vis dar vyrauja atgyvenęs mąstymas, kad reklama turi parodyti kur kas geresnį gyvenimą, nei yra iš tiesų, vien tam, kad vartotojas užsinorėtų pirkti ir tokį gyvenimą pasiekti. Šių laikų rinkodaroje šios tiesos nebegalioja ir auditorija vis dažniau nori matyti sau artimus, įvairiapusiškus ir nebūtinai sėkmės lydimus veikėjus.

„Kalbėti galima atvirai. Juk kasdieniame gyvenime tikrumas ir autentiškumas mus paperka. Bendraudami kasdien mes tai suprantame, tačiau labai retai susimąstome, kodėl to nepanaudojus komunikacijoje. Auditorijai patinka netobulumas ir herojai tokie, kokie iš tiesų yra paprasti žmonės. Vartotojai nori matyti tokius pačius kaip jie, suprasti, kad herojai irgi yra žmonės, o ne konstruktai, niekuomet nedarantys klaidų. Mes neturime bijoti rodyti žmonių, kuriems nesiseka ir iš to pagaminti įdomią istoriją. Ne tik superherojai yra mūsų herojai“, – tikina reklamos agentūros „New!“ vadovas T. Ramanauskas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai