MOBILIOSIOS REKLAMOS AUGA. AR MOKAME JOMIS NAUDOTIS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 55 s.
Edgaras Petručionis. Asmeninio albumo nuotr.
Statistikos portalo „Statista.com“ pateiktais duomenimis, socialinį tinklą „Facebook“ labiausiai augina mobiliosios reklamos. Nuo 2012 m., kai startavo pirmosios mobiliosios reklamos, iki dabar įmonės pajamos dėl jų išaugo daugiau nei 90 procentų. Įmonės „Socialus marketingas“ Reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis pastebi, kad mobiliųjų reklamų populiarumas ypač didelis dėl vartotojų pasiekiamumo laipsnio.
 
Geriausiai matomos

Lietuvoje iš verslo perspektyvos pastebima tendencija, kad komunikacijai socialiniuose tinkluose įmonės vis dar renkasi kompiuteriams pritaikytas vizualizacijas ar vaizdo įrašus. Vis dėlto pašnekovas teigia, kad šiuo metu daug dėmesio derėtų sutelkti į išmaniųjų įrenginių specifiką.

„2017 m. spalio mėnesio socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ duomenimis, apytiksliai net 75 proc. vartotojų, turinčių profilius šiose platformose, kiekvieną savaitę turinį mato ir kompiuteriuose, ir išmaniuosiuose telefonuose“, – lygiavertę išmaniųjų įrenginių svarbą pabrėžia E. Petručionis.

Išmaniuosiuose įrenginiuose patraukti vartotojo dėmesį itin sudėtinga, tačiau reklamos juose yra peržiūrimos ir pastebimos dažniau negu kompiuterio ekrane. Žinoma, su sąlyga, kad jos yra gerai paruoštos.

„Vienam reklaminiam turinio vienetui išmaniuosiuose telefonuose vartotojai vidutiniškai skiria 1,7 sekundės, tad tai yra laikotarpis, per kurį turime pagauti jų žvilgsnį ir įtikinti, kad verta sustoti konkrečiai šioje naujienų srauto vietoje. Tačiau jei turinys bus nepritaikytas telefono formatui, o tekstas itin ilgas, tikimybė sudominti vartotojus bus menka“, – atskleidžia pašnekovas.
 


Elementarios klaidos

Šiuo metu vyraujanti mados kryptis – trumpi įdomaus turinio vaizdo įrašai. Pastebima, kad vartotojai mėgsta žiūrėti filmukus, tačiau išmaniuosiuose įrenginiuose dažniausiai tai daro neįsijungdami garso, todėl ilgas ar netinkamai paruoštas vaizdo įrašas netenka prasmės.
„Nors iš pažiūros tai atrodo smulkios klaidos, tačiau jos itin stipriai veikia vartotojų patirtį.“
E. Petručionis.
„Pagrindinė klaida – kurdami turinį, prekių ženklai taupo ir papildomai nepritaiko jo išmaniesiems telefonams. Užuot rodę 30 sekundžių vaizdo klipą, galime jį patrumpinti, veiksmą sutalpinti į 15 sekundžių ir pridėti subtitrus, taip padidindami tikimybę, kad daugiau vartotojų jį peržiūrės iki pat galo“, – pataria E. Petručionis.

Anot pašnekovo, svarbūs netgi, atrodytų, ne visada apgalvojami dalykai, tokie kaip vaizdo įrašo ar nuotraukos formatas. Tai taip pat gali nulemti reklamos peržiūras, nes vartotojui turi būti patogu.

„Horizontalus vaizdo įrašo ir nuotraukų formatas puikiai atvaizduojamas televizijos ar kompiuterio ekrane, tačiau telefone jis būna suspaustas ir užima vos 1/3 ekrano ploto. Jei vaizdus pritaikytume 9:16 formatui, jie būtų atvaizduojami per visą mobiliojo įrenginio ekrano plotą. Nors iš pažiūros tai atrodo smulkios klaidos, tačiau jos itin stipriai veikia vartotojų patirtį“, – įsitikinęs pašnekovas.
 
Priklauso nuo poreikių

Kad ir koks populiarus šiuo metu būtų istorijų pasakojimas ar trumpų vaizdo klipų anonsavimas, to daryti anaiptol nėra privaloma. Pasak E. Petručionio, svarbu suprasti, kokie yra reklaminės kampanijos tikslai, ko įmonė siekia kurdama komunikaciją internetinėje erdvėje.

„Kokia reklama priimtinesnė išmaniųjų įrenginių turiniui, tiesiogiai priklauso nuo kliento ir reklaminės kampanijos specifikos, išsikeltų tikslų. Jei noras yra didinti prekių ženklo žinomumą, statiška vaizdinė medžiaga su aiškiai matomu prekių ženklo logotipu yra tinkamesnė. Tačiau jei siekiame vartotojus įtraukti į turinį ir sudominti, rekomenduočiau rinktis vaizdo įrašus, nes šiam turiniui vartotojai vidutiniškai skiria daugiau savo laiko“, – praktines tiesas dėsto pašnekovas.
 
Esminiai patarimai

Jeigu vis dėlto nuspręsite, kad atsilikti nuo vyraujančios mados neverta, ir suskubsite įšokti į mobiliųjų, išmaniesiems įrenginiams pritaikytų reklamų traukinį, „Socialaus marketingo“ Reklamos skyriaus vadovas turi tris svarbiausius patarimus, kad reklama būtų matoma ir priimtina vartotojui.

„Pirma, reikėtų kurti vaizdo turinį, kuris yra ne ilgesnis nei 15–20 sekundžių. Svarbu pridėti subtitrus, nes dauguma vartotojų įrašus žiūri be garso. Antra naudinga taisyklė – orientuotis į 9:16 matmenų, vertikalų vaizdo įrašų ar nuotraukų formatą. Jeigu kuriate žodinį tekstą, labai svarbu nepamiršti, kad jis turi būti trumpas ir aiškus, siekti 200–300 ženklų“, – patirtimi dalijasi E. Petručionis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai