...

Pirmaujančiose įmonėse dominuoja inovatoriai

Verslas

2017.11.18

Autorius: Aušra Jaduriūtė

Temos: , .

Pirmaujančiose įmonėse dominuoja inovatoriai

Pirmaujančiose įmonėse dominuoja inovatoriai. Pexels.com nuotr.

Verslo arenoje visuomet egzistuoja dvi pusės: vieni pirmauja, kiti vejasi iš paskos. „Alibaba“, „Apple“, „Intel“, „Virgin“ – tai tik kelios įmonės, kurios tikrai išsiskiria iš visų. Ar kada nors susimąstėte, kodėl, net ir turėdamos tas pačias galimybes, vienos bendrovės tampa vėliavnešėmis, o kitos ne? Atsakymas – didžiausiu kapitalu tokiose įmonėse laikoma inovatoriaus mąstysena. Ne veltui Kinijos interneto milžinės „Alibaba“ steigėjas ir vadovas Jackas Ma yra pasakęs: „Samdykite ne tuos, kurie turi daugiausia kompetencijų, bet tuos, kurie yra labiausiai pamišę.“ Kitaip tariant, samdykite inovatorius.

Reikalauti aukštų kompetencijų – įprasta praktika

J. Ma minčiai pritaria ir Nyderlandų IT konsultantas Remonas van Riemsdijkas. Visgi, anot jo, daugelyje šiuolaikinių bendrovių aukštos kompetencijos tebėra pagrindinis darbuotojų atrankos kriterijus: „Ir visai nieko keista, juk taip buvo įprasta daugybę metų. Tie, kurie šiuo metu eina vadovaujamas pareigas, kilo karjeros laiptais būtent dėl kompetencijų ugdymo. Jeigu bendrovė, į kurią šie norėjo patekti, naudojo programinę įrangą, pavadinkime ją X, tuomet ir buvo reikalaujama turėti darbo su programine įranga X patirties.“

Tiesa, nevertėtų supriešinti išskirtinai kompetentingų ir inovatoriaus mąstyseną turinčių žmonių. „Inovatoriai taip pat yra išsilavinę, profesionalūs, išsiugdę tinkamas manieras. Tai žmonės, kurie tikrai niekur nevažiuos piko keliuose metu, mat nenori eikvoti savo laiko“, – teigia konsultantas.

Periskopinis inovatorių mąstymas

R. Riemsdijko manymu, inovatorius iš likusios masės labiausiai išskiria gebėjimas matyti ne tik tai, kas yra atvirame horizonte, bet ir tai, kas laukia už artimiausio posūkio. Labai svarbu pamatyti tai anksčiau nei daugelis konkurentų ir suskubti drąsiai veikti. Kartais net radikaliai. Dėl šio polinkio į radikalumą jie ir atrodo truputį pamišę.

Ne inovatoriai yra per daug užsiėmę tobulindami esamus, tikėtina, ne vienus metus taikytus bendrovės produktų ar paslaugų pardavimo modelius. Raktinis žodis, anot Nyderlandų konsultanto, čia būtų „tobulindami“. Inovatoriai pasakytų: „Ne tobulinkime, o pakeiskime tuos modelius. Nuo gamybos pereikime prie aptarnavimo. Kai konkurentai paseks ir pereis prie aptarnavimo, grįšime prie gamybos.“ R. Riemsdijkas įsitikinęs, kad inovatoriai – tai žmonės, kurie ledo areną pavers plaukimo baseinu.

Šį gebėjimą Nyderlandų konsultantas apibrėžia kaip periskopinį mąstymą. Inovatorius gali būti beviltiškoje situacijoje, tačiau tuo pat metu žiūrėti į ją kaip į galimybę. „Problemos teikia galimybes, juk be jų nebūtų, ko spręsti ir ką keisti“, – pasakytų bet kuris inovatorius.

Inovatoriai iš prigimties yra kodėlčiukai. Tie, kurie būtinai paklaus: „Kodėl mums tiesiog nepabandžius padvigubinti, o galbūt net patrigubinti pardavimų internetu?“ arba „Kodėl mes darome taip kaip visi, užuot pabandę veikti kardinaliai priešingai?“. Jiems yra įprasta užsibrėžti iš pažiūros beprotiškus tikslus, tačiau, jeigu bus sudarytos tinkamos sąlygos, be jokios abejonės, jie šiuos tikslus ir įgyvendins. Net jei tai kainuos daugybę bemiegių naktų, begalę kavos puodelių ar sudegintų nervų ląstelių.

Tokį periskopinį inovatorių mąstymą galėtume apibūdinti žodžiu „tikėjimas“. Trumpai tariant, inovatoriai tiki savo potencialu ir kuriama verte.

Inovatoriai nežino, kad yra inovatoriai

 

„Jeigu rinka jų idėjų nepriima, jie sukurs naują poreikį.“

R. Riemsdijkas.

 

R. Riemsdijkas atkreipia dėmesį ir į tai, kad tikrieji inovatoriai nežino turintys periskopinį mąstymą. Jų išgrynintos problemos jiems atrodo labai akivaizdžios ir elementarios. Jie lengvai gebės identifikuoti, kad konkurentai, siūlydami kokybiškesnius produktus ir geresnį aptarnavimą, pervilioja klientus.

„Inovatoriai mato viską taip, kaip iš tiesų yra, o ne taip, kaip norėtų matyti. Negana to, jie nepripažįsta hierarchinio matymo – to, kaip turėtum matyti, – priduria Nyderlandų konsultantas. – Periskopinis mąstymas nėra tiesiog vienoks ar kitoks požiūris į problemą, tai visko įvardijimas tikraisiais vardais. Jei idėja yra bloga, inovatoriai nedelsdami ir pripažins, kad idėja yra bloga. Jie negyvens su visais likusiais įmonės darbuotojais, vildamiesi, kad pardavimai anksčiau ar vėliau pagerės ir kad viskas kone savaime susitvarkys. Inovatoriai sau nemeluoja, jie imasi veiksmų ir provokuoja pokyčius. Jeigu rinka jų idėjų nepriima, jie sukurs naują poreikį.“

Štai toks inovatorių periskopinis mąstymas dažnai ir sukuria įmonėms lyderystę – ir pelnytą, ir galbūt atsitiktinę. Tad, prieš samdydami naują darbuotoją, visų pirma įvertinkite, ar jis išties yra tas, kuris galėtų imtis inovatoriaus vaidmens jūsų įmonėje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.