KAIP TINKAMAI PASIRINKTI TINKLALAPIO DIZAINĄ? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 35 s.
Kaip tinkamai pasirinkti tinklalapio dizainą? pexels.com nuotr.
Tinklalapių dizainas nėra baigtinis procesas, jis turi būti nuolat tobulinamas ir atnaujinamas, atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas. To reikia norint pasiekti išsikeltus tikslus, dėl kurių ir naudojamas šis verslo įrankis. 2018-ųjų tendencijas komentuoja nuo 2000 m. internetinių technologijų srityje dirbantis UAB „ZET technologijos“ komercijos ir plėtros vadovas Rytis Tirevičius.

Tinklalapio kūrimas nėra baigtinis procesas

Kuriant interneto svetaines, pasaulyje plačiai taikoma GDD (angl. growth driven design) metodologija. Lietuvos įmonės dar tik pradeda taikyti tokią praktiką. „Pradžioje leidžiama paprastesnė puslapio versija ir jis nuolatos tobulinamas, pridedamos naujos funkcijos, žiūrima jų nauda, nepasiteisinantys dalykai išimami, pasiteisinantys vystomi dar labiau ir t. t. Į puslapio sukūrimą žiūrima ne kaip į baigtinį, o kaip į nuolatos vykstantį procesą. Vis dėlto Lietuvoje kol kas vyrauja kaip baigtinio projekto kūrimo tendencija“, – pasakoja ekspertas. Toks požiūris leidžia prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių ir rasti daugiausia konversijų užtikrinantį sprendimą.

Švarus ir funkcionalus dizainas

Gražūs paveiksliukai ir vizualus pateikimas nebėra pagrindinė priežastis renkantis dizainą, pirmiausia tai funkcionalumas ir gera vartotojo patirtis. „Vis labiau ryškėja tendencija, kad interneto svetainė turi atitikti konkrečias ir aiškias funkcijas, kurios jiems yra iškeliamos kūrimo metu, t. y. didinti konversijos procentą, gauti daugiau užsakymų arba užklausų“, – tikina Rytis (nuotr. kairėje). Vyrauja švarus tinklalapių dizainas, kuriamas derinant geometrines formas. Ilgus užrašus keičia piktogramos. Dar didesnio populiarumo sulauks kokybiškas fototurinys ir unikalios animacijos. 2018-aisiais vis labiau vyraus kūrybiškas neapkrautas dizainas.

Vaizdo įrašai ir papildomos galimybės

Populiarėjant virtualiajai realybei ir filmuotam turiniui, vaizdo turinys atsiranda bene kiekviename interneto puslapyje. Vaizdo įrašai kuriami siekiant parodyti vartotojui kiekvienos paslaugos ar produkto funkcionalumą. Atsiranda vis daugiau programėlių, leidžiančių vaizdinę medžiagą kurti paprastai ir greitai. 2018 m. interneto svetainėse vis daugės vaizdo įrašų, kurie prieš kelerius metus atrodė itin brangūs ir sunkiai pritaikomi: 360 laipsnių vaizdo įrašai, trimatis modeliavimas, vaizdo žemėlapiai ir interaktyvūs vaizdo įrašai. Daugėja modernių sprendimų ir stengiamasi vis labiau nustebinti vartotoją: valdymas balsu, automatizuoti atsakymai (angl. chatboots), leidžiantys kuo daugiau ir paprasčiau komunikuoti su atėjusiu vartotoju.

Ne tik dizainas, bet ir kokybiškas turinys

Konversijos procentą padidinti padeda ne tik dizaino elementai, bet ir pateikiamas originalus turinys vartotojui. Įmonės stengiasi pateikti kuo daugiau naudingos informacijos vartotojui, taip stengdamosi užtikrinti gerą vartotojo patirtį. „Ne tik siekti parduoti kuo daugiau savo produktų, bet ir suteikti vartotojui kuo daugiau priklausomybių, kad rinktųsi tavo produktą, pavyzdžiui, jei jūs parduodate batus, skirtus pasivaikščiojimams, tai papildomai sukuriate įvairių maršrutų, programėlių ir kitų papildomų priedų, kad skatintumėte vartotoją kuo daugiau vaikščioti“, – pasakoja R. Tirevičius. Taip ugdomas vartotojo lojalumas.

Nevertinti tik projekto kainos

Ekspertas įvardija, kad dažniausia klaida darant pasirinkimus – tik galutinės kainos vertinimas. Renkantis interneto svetainę, reikėtų įvertinti ir kitus aspektus. „Pagrindiniai dalykai, į kuriuos reikia žiūrėti, tai yra: a) koks jūsų tikslas; b) kokiais būdais jūs tai pasieksite; c) koks to, ką pasieksite, atsiperkamumas; d) pagal atsiperkamumą ir pasiektą rodiklį žinosite, kiek galite išleisti sprendimui, kuris pasieks tuos tikslus“, – apibendrina ekspertas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai