VERSLO KŪRĖJAI SĖMĖSI ŽINIŲ, KAIP GREIČIAU ĮGAUTI PAGREITĮ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 46 s.
„The Grand Founders' Day“ renginys. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
2017 m. lapkričio 16–17 d. Socialinių mokslų kolegijoje verslo įkūrėjus, taip pat ir planuojančiuosius kurti savo startuolį ar trokštančiuosius įkvėpti inovacijas įmonėje sutraukė „The Grand Founders' Day“. Dvi dienas trukęs praktinių žinių kupinas renginys nepaliko abejingų. Mokymų turinys ir pranešėjų patirtis sudėliojo aiškų kelią siekiantiesiems sėkmingo verslo.
 
„The Grand Founders Day“ išaugo iš vietinių renginių ciklo dėl akivaizdžiai matomo auditorijos poreikio gauti dar daugiau praktinių žinių ir konkrečių patarimų plėtojant veiklą. Šį kartą renginys sutelkė tiek informacijos ir turinčių ką pasakyti specialistų, kad nebeišsiteko vienoje dienoje. Dvi renginio dienos sujungė net devyniolikos pranešėjų pasisakymus ir aštuonių valandų trukmės Silicio slėnio startuolio modelio mokymus.
 
Inovatyvus modelis

Pirmą kartą vykęs dviejų dienų renginys sujungė ne tik atskirus pranešimus, bet ir pateikė gerokai daugiau galimybių. Vyko trijų lektorių: rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjo Iljos Laurso, vieno didžiausių investuotojų „Open Circle Capital“ partnerio Roko Tamošiūno ir „Courage Ventures“ partnerio Povilo Valiaugos, vedami Silicio slėnio startuolių mokymai, po kurių dalyviai gavo sertifikatus. Dalyviai išgirdo, kaip ieškoti naujų idėjų, kokie tam tinkamiausi metodai, kaip suburti komandą, kuri yra pagrindinė startuolio ašis. Kaip ir kada laikas pritraukti finansavimą, kaip to ieškoti ir ką daryti? Galimybių ir pinigų yra – klausimas, ar sugebame juos pasiimti.
 
Patarė žvelgti kaip į eksperimentą

Renginys prasidėjo įdomia diskusija, kurioje savo idėjomis dalijosi sėkmingų startuolių įkūrėjai: Milda Mitkutė („Vinted“), Martynas Nikolajevas („Veleza“), investuotojas ir gerai žinomo „GetJar“ įkūrėjas Ilja Laursas bei SEB banko Baltijos verslo inovacijų vadovas Arvydas Plėta.
 
Viena pagrindinių diskusijos idėjų – reikia į verslo pradžią ir inovacijas žvelgti kaip į lauką savo jėgoms išbandyti. Tai puikiai iliustravo M. Mitkutė, prisimindama startuolio „Vinted“ pradžią.
„Startuoliai mums gali pasiūlyti lankstesnių idėjų, paprastesnių prieigų prie kliento galimybių, o mes jiems galime suteikti daugiau galimybių idėjoms įgyvendinti.“
A. Plėta.
„Jeigu mes nuo pradžių būtume kalbėję, kad „Vinted“ yra verslas ir jis turi būti sėkmingas, ko gero, būtume daug ko nedarę taip, kaip darėme dabar. Kadangi visa tai, kas vyko, mes vertinome kaip pomėgį ir žaidimų aikštelę, skirtą verslo ir rinkodaros strategijoms išbandyti, galėjome veikti gerokai drąsiau. Visa sėkmė pirmiausia prasideda nuo suvokimo“, – teigė vieno sėkmingiausių lietuviškų startuolių kūrėja.
 
A. Plėta pabrėžė, kad startuolių ir investavimo patirties dar trūksta, tačiau ekosistema įgauna pagreitį ir tam reikia kuo daugiau žaidėjų. „Vis dar gajus mąstymas, kad startuoliai turi būti išstumti ir atriboti nuo korporatyvinių įmonių. Mes pastebėjome, kad bendradarbiaudami, o ne konkuruodami su startuoliais galime padaryti kur kas geresnių produktų. Startuoliai mums gali pasiūlyti lankstesnių idėjų, paprastesnių prieigų prie kliento galimybių, o mes jiems galime suteikti daugiau galimybių idėjoms įgyvendinti. Ieškome naujų bendradarbiavimo formų su startuoliais, todėl jau kitų metų pirmąjį ketvirtį atidarysime SEB banko inovacijų centrą su startuolių erdve. Kviesime tuos, kurių idėjos paremtos inovatyviomis technologijomis“, – tikino A. Plėta.
 


Įvairiapusė patirtis suteikė naudingų patarimų

Pasidalyti savo žiniomis ir patirtimi su kitais lietuviškų startuolių kūrėjais susirinko tie, kurie jau yra sulaukę savo sėkmės. Idėjomis dalijosi Adomas Baltagalvis, kurio vadovaujamos reklamos kampanijos pritraukė daugiau nei 12 mln. JAV dolerių minios finansavimo platformose. Anot jo, siekiant išsvajotojo milijono, svarbu paprastumas ir elementarių 4P (prekė, kaina, vieta ir skatinimas) rinkodaros taisyklių laikymasis. Ilgai lauktas svečias, prabangos ženklo „Filippo Loreti“ atstovas Mindaugas Kriščiūnas atskleidė, ką reiškia verslo pradžia, ir sulygino tai su namo statybomis – svarbiausia tvirti pamatai. Negana to, buvo pabrėžta ir nuolatinio kalbėjimo bei dalijimosi savo idėjomis svarba. Anot M. Kriščiūno, siekiant sėkmės savo idėjai, negalima izoliuotis nuo pasaulio, mat aplinkiniai gali duoti itin naudingų pastabų, kaip idėja galėtų būti dar perspektyvesnė.
 
TOP „Amazon.com“ bestselerio savo kategorijoje autorius dr. Donatas Jonikas pasidalijo svarbiomis įžvalgomis, kurias atliko ištyręs net 1 563 startuolius iš viso pasaulio.
 
Iš Rygos atvykusi didžiausios pasaulyje darbo vietų sprendimų teikėjos „Regus“ Baltijos regiono vadovė Jekaterina Kosmačeva pabrėžė darbo vietos, pritaikytos kiekvienai komandai, svarbą ir ribų išnykimą. Verslą plėtojantis žmogus gali dirbti iš bet kurio pasaulio kampelio, svarbu, kad jis būtų patogus ir atitinkantis poreikius.
 
INVEGOS atstovas Arvydas Bložė atskleidė realius investavimo skaičius ir papasakojo apie alternatyvias galimybes, o „Glimstedt“ partneris Andrius Ivanauskas pasidalijo praktine patirtimi apie startuolių ir investuotojų sutartis, atskleidė, kaip svarbu aprašyti tikslus, akcininkų vaidmenis ir galimus scenarijus.
 
Atskiroje erdvėje buvo suorganizuotos kūrybinės dirbtuvės. Pasirinktos dvi aktualios temos sulaukė didelio susidomėjimo. Dirbtuves apie „Google AdWords“ vedė patyręs praktikas, „Impartner“ rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, o atkreipti žiniasklaidos dėmesį į savo projektą mokė „DELFI m360.lt“ redaktorė Jūratė Žuolytė.
 
Pirmos dienos vakarą dalyviai susirinkto į „Regus“ organizuotą tinklaveikos (angl. networking) vakarėlį, kuriame galėjo išbandyti „Pitch elevator“.
 


Susirinko tikslinė auditorija

Anot renginio iniciatorės, „BZN start“ vadovės Živilės Baubonienės, tai buvo renginys, į kurį susirinko labai išgryninta tikslinė auditorija bei profesionalūs, patirties nestokojantys lektoriai, pranešėjai, verslo atstovai. „Kai matai, kaip dalyviai aktyviai stebi kiekvieną pasisakymą, užduoda daugybę klausimų, žymisi pastabas, mintis, tada supranti, ko vertas renginio turinys. Kaip ir startuolis, jei jis pristato idėją ir jam niekas neturi klausimų, vadinasi, jis neįdomus“, – įsitikinusi ji.
 
„Prisimenu dalyvio komentarą: tai renginys kuriame nebuvo pranešimų tik tam, kad užpildytų tuščią skylę, tad renginyje dalyvavau su tokiu malonumu, pasisėmiau gerų dalykų. Dabar belieka planas „Action“. Jei to nepadarysiu, galėsiu kaltinti tik save“, – įsimintinus dalyvio įspūdžius perteikė Ž. Baubonienė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai