REKOMENDACIJŲ RINKODARA – PAGALBA VISAIS VERSLO GYVAVIMO ETAPAIS (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 53 s.
Mindaugas Daraškevičius. shoop.lt nuotr.
„Mini bosas“ – tai vaikų verslumą ugdanti mokykla. Šis Lietuvoje analogų neturintis verslas gimė dėl rekomendacijų rinkodaros. Apie tai, kaip tinklaveika padeda plėsti verslą ir atrasti naujas galimybes, pasakoja „Mini boso“ kūrėjas kaunietis Mindaugas Daraškevičius (37).
 
Verslumą ugdanti mokykla vaikams

Vaikų verslumo mokyklos idėją pašnekovas atrado verslių moterų federacijos renginyje. Į jį verslo kūrėją pakvietė kolegė iš BNI verslo pusryčių. Atsitiktinės pažinties metu išgirdęs apie tokio tipo ugdymą, M. Daraškevičius, pats turėdamas du vaikus, įsigijo franšizę. Dabar Lietuvoje veikiančioje mokykloje vaikai nuo šešerių metų žaidimo forma mokosi verslo pagrindų.

„Vaikai mokosi, kas yra verslas, koks yra lyderis, kas yra pinigai, kaip su jais elgtis, kas yra projektai, kaip juos valdyti, kaip bendrauti aukštu lygiu su žmonėmis, kas yra tarptautinis verslas, kas yra šeimos verslas“, – pasakoja M. Daraškevičius. Verslo kūrėjas savo plėtojamą verslą vadina pačia tikriausia rekomendacijų rinkodaros sėkmės istorija. Didžiąją dalį mokinių (apie 60 proc.) sudaro BNI verslo pusryčių kolegų vaikai, o bendri renginiai leidžia greičiau skleisti žinią apie verslą ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio mastu.
 
Pridėtinė vertė smulkiajam verslui

Verslo rinkodarą kūrėjas atrado prieš trejus su puse metų. Į organizaciją vyras atėjo su smulkiuoju verslu ir ragina jaunuosius kūrėjus nebijoti to daryti: „Jeigu žmogus nusprendė tapti verslininku, jis priėmė tą rizikos faktorių, kad aš surizikuosiu ir aš pasitikiu savimi. Jeigu toks žmogus pamatė pridėtinę vertę rekomendacijų rinkodaroje, tai yra BNI, jeigu jis įstojo ir jį priėmė, vadinasi, jis įveikė pirmąjį atrankos etapą. Tuomet jis turi galimybę būdamas mažas pasisemti daug informacijos, patirties, ryšių ir pažinčių per stambaus verslo ryšius.“ Taip dingsta riba tarp smulkaus ir stambaus verslo, tarp verslo verslui (B2B) ir verslo vartotojui (B2C), lieka žmogus žmogui (H2H). Atradę santykių svarbą, mažieji verslai gali greitai paskleisti apie save žinią ir tikslingai didinti pardavimus.
 
Padeda plėstis į užsienį

Tinkamai išnaudojama verslo rekomendacijų rinkodara padeda plėsti verslą į užsienį. Tai yra lengvesnis būdas megzti pažintis ir greičiau paskleisti žinią apie save.

„Naujausia patirtis: buvome Lenkijoje konferencijoje kartu su Nerijumi Lungiu ir susipažinome su pranešėju iš Portugalijos. Jis išgirdo apie „Mini bosą“, nes aš jam papasakojau, ir „Mini bosas“ tuojau startuos Portugalijoje. Jis perka franšizę ir yra labai dėkingas, kad aš tiesiog priėjau ir jį užkalbinau“, – prisimena verslininkas.

BNI verslo klube veikia visa eksporto komanda. Joje vienijasi verslai, norintys plėstis į užsienį. M. Daraškevičius dalijasi gerąja praktika ir ragina nepulti pardavinėti savo verslo ir paslaugų: „Pastebėjome tokią tendenciją, kad jeigu atvažiuoji ko nors nusipirkti arba nupirkti ko nors kitam, išvažiuoji su savo verslu, bet pasiimi kolegų užklausas, ar tu gali man surasti kažkokių žaliavų partnerių, tiekėjų, tai tada tas grįžtamasis ryšys iš kitų verslų užsienyje būna daug geresnis, tada tu nori iš mūsų nupirkti tai, kuo mes tau galime būti naudingi.“
 
Žinomumas, matomumas ir patirtis
„Viskas prasideda nuo to, kad turi sukurti savo verslo išskirtinumą.“
M. Daraškevičius.
BNI verslo rinkodara leidžia smulkiajam verslui pasimokyti iš didelių, patyrusių verslų, išplėsti savo kontaktus. O stambiajam verslui tai galimybė gauti kokybišką paslaugą ar produktą, nes smulkiajam verslui jis dažnai tampa svarbiausiu klientu. Kartu tai galimybė geriau suvokti savo verslą ir susidėlioti verslo procesus. „Viskas prasideda nuo to, kad turi sukurti savo verslo išskirtinumą. Verslo rinkodara ir priverčia susimąstyti, o kur tavo išskirtinumas yra, kodėl aš turiu pirkti iš tavęs, o ne iš kito. Surask savo išskirtinumą“, – tikina M. Daraškevičius.
 
Plėsti verslą per kitus verslus

Rekomendacijų rinkodara Lietuvoje žengia pirmuosius žingsnius ir kiek atsilieka nuo kitų pasaulio valstybių. Vis dėlto kuriant verslą vis dažniau padeda principas ir noras padėti kitiems. „Jeigu žmogus vadovaujasi BNI taisykle padėti kitiems ir nori tai daryti, visą laiką ta sėkmė labai greitai grįžta atgal. Štai skyriuje „BNI Žalgiris“ yra rekuperatorių centras, kuris jau keturis mėnesius yra BNI narys. Per šiuos keturis mėnesius jo apyvarta buvo didesnė nei per praėjusius metus“, – apibendrina M. Daraškevičius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai