LIETUVIAI – AKTYVŪS JUODOJO PENKTADIENIO DALYVIAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 6 s.
Lietuvoje Juodasis penktadienis, o kartais ir visas savaitgalis, jau skelbiamas keletą metų. Pexels.com nuotr.
Juodasis penktadienis jau seniai tapo tradicija Jungtinių Amerikos Valstijų rinkoje. Čia jis sukelia kartais sunkai suvokiamą sumaištį ir klientai visomis išgalėmis įsitraukia į prekybininkų pasiūlytą nuolaidų medžioklę. Lietuvoje Juodasis penktadienis, o kartais ir visas savaitgalis, jau skelbiamas keletą metų. Prekybos centro „Europa“ vadovė Rasa Vileikytė pastebi, kad tokie išpardavimai – puikus būdas smarkiai sumažinti savo išlaidas ir apsirūpinti būtiniausiomis prekėmis.
 
Lietuviai laukia išpardavimų

R. Vileikytė teigia, kad lietuviai labai laukia išpardavimų ir noriai juose dalyvauja. Dukart per metus šiame prekybos centre vyksta masiniai išpardavimai „Black Friday“, kurių metu parduotuvės pasiūlo 20, 25 ar net iki 50 proc. nuolaidas.
„Per tokias akcijas mūsų centro nuomininkų apyvartos, palyginti su įprastomis dienomis, išauga 5–12 kartų.“
R. Vileikytė.
„Ši masinio išpardavimo tradicija atsirado prieš septynerius metus, po krizės, kai norėjosi pirkėjams pasiūlyti geras nuolaidas anksčiau, nei prasideda sezono išpardavimai. Išpardavimas „Black Friday“ rengiamas įsibėgėjus naujų kolekcijų sezonams, keičiant ar papildant prekių asortimentą“, – sako PC „Europa“ vadovė.
 
Jos teigimu, šie išpardavimai yra aiškiai suprantama akcija vartotojams, todėl jų srautas padidėja bent du kartus, o prekės, kurias dažniausiai renkasi lietuviai, labiausiai priklauso nuo sezoniškumo. „Dažniausiai tai drabužiai, avalynė, grožio prekės. Paskutinį lapkričio savaitgalį per išpardavimą žmonės ima rūpintis ir kalėdinėmis dovanomis, todėl gausiai perka ir interjerui reikalingas prekes. Per tokias akcijas mūsų centro nuomininkų apyvartos, palyginti su įprastomis dienomis, išauga 5–12 kartų“, – teigia R. Vileikytė.
 
Skyla pusiau

Remiantis statistinių duomenų portalo „Statista“ pateikta informacija, Juodasis penktadienis šiais metais Amerikos vartotojų rinką skelia į dvi dalis. Beveik pusė vartotojų tikina nieko nepirksiantys didžiųjų išpardavimų dieną. Visgi keliais procentais didesnė vartotojų dalis yra pasiryžę ir vėl pasinerti į nuolaidų ir akcijų karštinę. Atlikta analizė rodo, kad šiais metais didžiausia dalis vartotojų parduotuves lankys anksti ryte. Ieškoti nuolaidų jie pasiryžę jau nuo penktos valandos ryto. Kiek mažesnė, tačiau taip pat gana svarbi dalis (13 proc. visų besiruošiančiųjų pirkti) prekybos centrus aplankyti planuoja per pietus – apie 11–12 valandą. Vėlesnėmis valandomis pirkėjų srautas JAV skirstosi tolygiai, o 4 proc. visų Juodojo penktadienio dalyvių nusiteikę apsipirkti naktį – nuo devintos valandos vakaro iki ketvirtos ryto.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai