STARTUOLIŲ PATIRTIS AKCELERATORIŲ PROGRAMOSE (#)

Kornelija Viečaitė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 18 s.
Tadas Deksnys, Mindaugas Kriščiūnas, Aldas Juronis. Asmeninio albumo nuotr.
2017 m. lapkričio 16–17 d. vykęs renginys „The Grand Founders' Day“ startuolių įkūrėjams pažėrė daug informacijos, patarimų bei patirčių, o antrąją konferencijos dieną vainikavo Iljos Laurso moderuotas pokalbis su trimis startuolių įkūrėjais Tadu Deksniu, Aldu Juroniu ir Mindaugu Kriščiūnu, kurie pasidalijo patirtimi apie dalyvavimą akceleratorių programose.
 
Trys sėkmės istorijos

Startuolių akceleratorių programos ieško jaunų verslų ir juos augina, investuoja mainais į kelis procentus akcijų. „Ovao Technologies Limited“ vadovui A. Juroniui ir jo komandai, įkūrusiai virtualų treniravimosi asistentą plaukikams ir triatlonininkams, prieš metus pasisekė akceleratorių programoje Nyderlanduose, kur „Ovao“ buvo pastebėtas „HighTechXL“ techninės įrangos akceleratoriaus. T. Deksnio įkurtas „Unboxed“, padedantis rinkodaros ir e. prekybos specialistams iš tokių įmonių kaip „Nestle“, „Philips“ ir „Huawei“, buvo pasirinktas JAV akceleratoriaus „Alchemist“. Trečiasis pokalbio dalyvis M. Kriščiūnas turi patirties keliuose akceleratoriuose su skirtingomis įmonėmis. Šiuo metu jis yra vienas iš „XtGem“ įkūrėjų bei „Filippo Loreti“ verslo strategijos viceprezidentas.
 
Akceleratorių pliusai ir minusai

Visi trys pašnekovai įsitikinę, kad pasiryžimas dalyvauti akceleratorių programose tikrai nėra laiko švaistymas. A. Juronis neabejoja, kad jie labai naudingi įkūrėjams, kurie verslo imasi pirmą kartą. Tai ypač padeda patvirtinti savo prezumpcijas, rasti savo produktui tinkamą rinką, išmokti kurti finansavimo planą ir ieškoti investuotojų. T. Deksnys priduria, kad didžiausias akceleratorių pranašumas yra užsimezgęs pažinčių tinklas. Jam pritaria ir kiti du pašnekovai.

Nors su akceleratoriuose dirbančiais mentoriais, treneriais ir kitais specialistais startuolių komanda praleidžia tik keletą mėnesių, užsimezgusios pažintys trunka visą gyvenimą, tad realiai ir mokymas tęsiasi visą karjerą. Dažniausiai akceleratoriai prašo įmonių persikelti arčiau jų, tad tenka fiziškai kraustytis į kitas šalis. A. Juronis sako, kad tam reikia būti pasiruošusiam prieš dalyvaujant akceleratoriuje, pavyzdžiui, gali tekti kuriam laikui išsiskirti su šeima, brangiais žmonėmis ar vaikais. Šeimos palaikymas yra vienas iš svarbių dalyvavimo akceleratoriuose aspektų. Vienu ar kitu atveju visi trys pašnekovai sutinka, kad tie mėnesiai, praleisti užsienyje, būna geriausi įmonės gyvavimo istorijoje.
 
Kaip pavergti investuotojus?

Iš verslininkų patirties aišku, kad ne visada būtina turėti veikiantį produkto prototipą, norint būti pasirinktiems startuolių akceleratorių. M. Kriščiūnas prisimena, kad jų komanda turėjo prastą prototipą, tačiau buvo atsižvelgta į jų viziją, finansuotojus papirko savo asmenybėmis. A. Juronio produktas taip pat nebuvo sulaukęs populiarumo rinkoje, tačiau veikiantis prototipas atstojo patvirtinimą, kad technologija veikia. Jis įsitikinęs, kad jo komanda papirko užsidegimu, pačia idėja ir tuo, kad ta idėja tiki, bei jos unikalumu.

A. Juronis taip pat prisimena, kaip pristatė savo idėją: ant scenos išėjo su plaukimo akiniais kone pasilinksminti ir tai padarė įspūdį valdytojams. T. Deksnio komandos patirtis buvo šiek tiek kitokia. Jo produktas jau buvo sulaukęs pripažinimo rinkoje ir turėjo apie 50–70 galimų klientų. Tačiau svarbiausia ne visada būna pats produktas. Konkurencija patekti į akceleratorių programas didelė, dažnai jose dalyvauja apie 400 įmonių. Finansuotojai ieško ne tik produktų ar tam tikrų verslo idėjų, o asmenybių, nes pats verslas gali keistis, svarbu, kas jį vykdys. Dažniausiai patikima žmonėmis, kurie vystys idėją toliau ir augins savo verslą.
 
Užklausos procesas neįvyksta per naktį

Visi trys verslininkai pabrėžė, kad, norint pateikti tinkamą dalyvavimo paraišką, reikia šiek tiek laiko. Daug dėmesio reikia skirti detalėms, konkrečiai paaiškinti, kokioje stadijoje įmonė ir produktas yra dabar, kokios kliūtys ir kaip žadama jas įveikti, kuo klientams esate išskirtiniai. Antraip tik švaistomas finansuotojų laikas, net jei jie ir sužavėti atstovų asmenybių.

M. Kriščiūnas prisimena, kad jo komandai visas procesas užtruko apie savaitę uolaus darbo, o ruošiantis idėjos pristatymui nepamaišė pasidomėti, kaip savo idėjas pristatė tokie gigantai kaip „YouTube“ ir „Airbnb“. Aukščiausio lygio startuolių akceleratoriai gauna tūkstančius paraiškų ir kažkaip turi atsirinkti vertus dėmesio startuolius, tad jei jūsų įmonei reikalingas klientų pritraukimas ar rinkodara, nedvejojant reikia to ir imtis prieš siunčiant paraišką. Sugaištos aštuonios ar dvidešimt valandų tebus maža dalis jūsų laiko, o rezultatas vertas daug daugiau. Taip pat svarbu atsižvelgti, kurioje šalyje yra pasirinktas akceleratorius, įvertinti jo rinką ir aplinką, pastebi A. Juronis. Jei einama į rinką, kurioje nematoma potencialo, užmegzti ryšiai bus iššvaistyti.
 
Dar viena taktika – bendravimas per socialinius tinklus

M. Kriščiūnas atkreipė besiklausančiųjų dėmesį, kad šiomis dienomis pildyti paraiškas kartais gali būti beprasmiška, nes didieji akceleratoriai retai jas peržiūri. Jis pataria susisiekti per mentorių tinklą, rašyti jiems asmeniškai per „Facebook“ ar „LinkedIn“. Tokiu atveju reikia atlikti namų darbus ir pasidomėti tais, kuriems rašai. A. Juronis pataria susisiekti su dominančių akceleratorių alumnais, paklausti, ar jie patenkinti gautomis paslaugomis. Svarbiausia pasidomėti, ar būtent tas akceleratorius ir mentoriai tinka jūsų startuoliui, ar ten gausite reikiamus ryšius bei pagalbą.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai