KAIP PASIRUOŠTI EKSPORTUI Į UŽSIENIO RINKAS? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 48 s.
E. verslo įvedimas į užsienio rinkas. Pexels.com nuotr.
Vis daugiau lietuviškų verslų, siekdami išplėsti rinką, ieško plėtros kelio į Europą ir pasaulį. Neretai jauniems verslams iškyla nenumatytų sunkumų ar neapgalvotų iššūkių. Persikėlus į kitą rinką, nepavyksta pasiekti tokių pačių rezultatų kaip Lietuvoje.

Apie tai, kaip išvengti neplanuotų aplinkybių ir tinkamai pasiruošti plėtrai į užsienio šalis, „BZN start“ organizuojamame verslumo skatinimo renginyje „Business Drive #8“ pasakos net keturių skirtingų sričių ekspertai.
 
Produkto paruošimas užsienio rinkoms

Savo pranešimo metu „Pušku pušku“ įkūrėjas ir vadovas Remigijus Balčiūnas (nuotr. kairėje) dalysis įžvalgomis apie produkto parengimą užsienio rinkoms, akcentuos, kokius namų darbus reikia atlikti: „Konkurentų analizė, konkrečios srities analizė (mūsų atveju baldų), papildomų galimybių paieška, gera strategija su konkrečiais žingsniais ir suskaičiuota tai strategijai įgyvendinti reikalingų investicijų suma.“ Kūrėjas įsitikinęs, kad, naudojantis SSGG (ang. SWOT) ir kitomis analizėmis, galima atrasti produkto pranašumus ir pagal tai formuoti rinkodaros strategiją. Be to, jis ragina nepamiršti, kad didžiausios sėkmės sulaukia išskirtiniai, įdomūs ir inovatyvūs produktai.
 
E. verslo perspektyvos
„Elektroninė erdvė verslui greičiau atveria duris ir į užsienio rinkas.“
T. Povilauskas.
Plečiant verslą į užsienį, svarbūs ne tik patys produktai, bet ir jų pateikimas elektroninėje erdvėje. Bendrąsias e. prekybos tendencijas vietinėje ir tarptautinėje rinkoje apžvelgs SEB banko vyriausiasis analitikas Tadas Povilauskas (nuotr. dešinėje).
Ekspertas pastebi, kad, neatsižvelgiant į spartų e. prekybos augimą, Lietuva vis dar atsilieka nuo Europos valstybių. Tai rodo didelį neišnaudotą potencialą šioje srityje. Kylančios kainos skatina vartotojus ieškoti naujų alternatyvų, jie vis daugiau perka internetu. Vis dėlto siaurėjanti šalies rinka skatina lietuviškus verslus dairytis į užsienį.

„Elektroninė erdvė verslui greičiau atveria duris ir į užsienio rinkas, nes nemaža verslo atstovų dalis jaučia tiesioginę mažėjančio gyventojų skaičiaus Lietuvoje įtaką, todėl pardavimų plėtra į užsienio šalis yra neišvengiama“, – tikina T. Povilauskas. Todėl, net ir šiandien dar negalvojant apie užsienio plėtrą, svarbu įvertinti, kaip to pasiekti ateityje.
 
Tinkamai pasiruošti

Apie techninius ir teorinius pasiruošimo žingsnius pasakos įmonės „Makes You Local“ direktorius Donatas Gudelis (nuotr. kairėje). Savo pranešimo metu jis pristatys du pasiruošimo etapus. Patars, kaip teoriškai įvertinti naujas rinkas: savo konkurencingumą ir kitus aspektus. Ekspertas apžvelgs, kaip tinkamai atlikti techninius perkėlimo veiksmus, ir padės išvengti klaidų. Atskleis, kam reikalingi vietinėje rinkoje dirbantys e. prekybos specialistai, patars, kaip planuoti finansinius poreikius. „Turėkite omenyje, kad lokalizacija naujoje rinkoje yra vienkartinės investicijos, tačiau nusimatykite išlaidas dar šešiems mėnesiams, kai turėsite padengti rinkodaros, klientų aptarnavimo ir visas kitas administravimo išlaidas, kol pardavimai įsibėgės“, – pataria pranešėjas.
 
Įvertinti visus niuansus

Kad pardavimai įsibėgėtų greitai, reikia numatyti potencialių pirkėjų reakciją į naujai rinkoje atsiradusį produktą. „Business Drive #8“ metu advokatų kontoros „Primus“ partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė (nuotr. dešinėje) gilinsis į kultūrinius ir teisinius aspektus. Ji ragins įvertinti, ne tik techninę pusę, bet ir žmonių įpročius.

„Atrodo, rinka aiški, vartotojas išgrynintas, rinkodaros strategija paruošta. Bet pamirštama pasidomėti, pavyzdžiui, tokiais niuansais, kaip jūsų parduodamas produktas ar paslauga įprastai perkamas toje šalyje (gal reikia tiesioginio bendravimo, o internetu procesas strigtų), ar visuomenė pasitiki pirkimu internetu (galbūt būtina turėti konkrečią mokėjimo platformą ar operatorių) ir pan.“, – dėsto ekspertė.

Renginyje E. Žiogienė apžvelgs ir teisinių reguliavimų bei reikalavimų svarbą, reklamos reglamentus, duomenų saugos užtikrinimą. Advokatė pripažįsta, kad klaidų išvengti sunku ir kartais jos atveria naujų galimybių, tačiau ruoštis ir planuoti būtina. „Mano receptas vykdant e. plėtrą yra stipri komanda, motyvacija ir geras teisininkas“, – pataria ji.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai