SPRENDIMĄ PIRKTI ESTAI PRIIMA DUKART GREIČIAU NEI LIETUVIAI (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 6 s.
Giedrė Vilkė. Asmeninio archyvo nuotr.
Mobilusis telefonas tapo neatsiejamu darbo ir laisvalaikio įrankiu. Ko gero, kiekvieno žmogaus prioritetai perkant mobilųjį įrenginį yra labai individualūs: vieniems svarbiausias dizainas, kitiems – funkcionalumas, tretiems – kaina. Vis dėlto, palyginus atskirų Baltijos šalių gyventojų pirkimo įpročius, nesunkiai galima sudaryti įprasto kiekvienos iš jų pirkėjo paveikslą ir pamatyti, kas svarbiausia Lietuvos, Latvijos ir Estijos vartotojams. Šia informacija sutiko pasidalyti didžiausios e. parduotuvės Baltijos šalyse „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė.
 
Lietuviai drąsiausi
Nors trys Baltijos šalys dažnai yra tapatinamos, kiekvienos jų vartotojų elgsena ir įpročiai šiek tiek skiriasi. Anot G. Vilkės, visų trijų šalių vartotojai aptarnavimo skyriaus specialistams užduoda panašius klausimus: dažniausiai ieškoma atsakymų apie užsakymus, jų būklę ir vykdymą, klausiama apie akcijas, tikimasi sužinoti daugiau informacijos apie prekes ir jų charakteristiką. O štai vartotojų suteikiamas grįžtamasis ryšys jau skiriasi pastebimai.
 
„Didžiausi skirtumai išryškėja, kai vertiname klientų įpročius pakomentuoti įsigytas ar planuojamas įsigyti prekes. Lietuviai yra drąsesni, atviresni ir labiau linkę reikšti savo nuomonę bei vertinti prekes ir jų kokybę. Jie tai daro 4,5 karto dažniau nei Estijos pirkėjai ir beveik 3 kartus dažniau nei Latvijos pirkėjai“, – teigia G. Vilkė.
 
Lygindama Baltijos šalių gyventojų prioritetus prekių ženklams, G. Vilkė didelių skirtumų nepastebi. Pasak jos, telefonų rinkoje populiariausi „Apple“, „Huawei“, „Sony“, „Nokia“,„LG“ ir  „Samsung“ telefonai, karaliaujantys visose trijose šalyse.
 
Estai – greičiausi ir vyriausi pirkėjai

„Pigu.lt“ rinkodaros vadovė atkreipia dėmesį, kad pirkimą internetu visose valstybėse visų pirma skatina adekvati ir geresnė kaina nei fizinėse prekybos vietose. Tačiau didelis pranašumas yra ir tai, kad vartotojai visose šalyse linkę ieškoti geriausių pasiūlymų, lyginti kainas. Pirkdami internetu jie tai gali padaryti labai paprastai bei patogiai. Paradoksalu, bet dėl šios galimybės mobiliojo telefono išsirinkimo laikas dažnai ir išsitęsia.
 
„Vartotojai ieško geriausio pasiūlymo, lygina telefonų kainas tarp konkurentų ir prašo nuolaidų. Tai gali užtrukti. Tačiau pastebime, kad estai sprendimą įsigyti telefoną priima dukart greičiau nei lietuviai, o latviai yra per vidurį tarp lietuvių ir estų“, – pasakoja G. Vilkė.
„Žinoma, daugiausia telefonų klientai nuperka artėjant Kalėdoms.“
G. Vilkė.
Negana to, estai yra ir patys vyriausi pirkėjai iš visų trijų Baltijos valstybių, be to, mobiliuosius telefonus šioje šalyje dažniau įsigyja moterys. „Latvijoje ir Estijoje moterys telefonus perka aktyviau. Moterų pirkėjų šiose šalyse yra net du kartus daugiau nei vyrų. O Lietuvoje ir moterys, ir vyrai nuperka labai panašų skaičių telefonų. Jeigu vertintume klientų amžių, Lietuvoje daugiausia telefonų įsigyja 26–33 metų pirkėjai, Latvijoje – 34–41 metų, o Estijoje – 34–49 metų pirkėjai“, – atskleidžia pašnekovė.

Estai ne tik greičiausiai priima sprendimą įsigyti mobilųjį telefoną, bet ir aktyviau juos perka prieš šventes. „Žinoma, daugiausia telefonų klientai nuperka artėjant Kalėdoms. Ir pardavimai rodo, kad praėjusią savaitę Lietuvoje buvo nupirkta 75 proc. daugiau telefonų, palyginti su vasaros savaite, Latvijoje – beveik 45 proc., o Estijoje net du kartus daugiau. Klientai šventėms ruošiasi jau dabar, jie perka telefonus artimiesiems, o ne vienas jų turbūt telefoną pasidovanoja ir sau“, – pasakoja G. Vilkė.
 
Visi jautrūs kainai

Dažnai galima išgirsti, kad estų gyvenimo lygis kur kas aukštesnis nei lietuvių ar latvių. Vis dėlto, remdamasi „Pigu.lt“ patirtimi, G. Vilkė tikina, kad visų trijų šalių vartotojai yra jautrūs kainų pokyčiams, laukia nuolaidų, o kartais net patys jų prašo.
 
„Pirkėjams Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kaina yra svarbiausias veiksnys. Visiems patinka nuolaidos, tad įvairios akcijos yra labai svarbios. Jos aktualios visų šalių gyventojams, visi linkę kainas pasilyginti su kitomis prekybos vietomis. Lietuvoje ir Latvijoje šiemet jau startavo mūsų programa „Garantuojame geriausią kainą“, kuri taip pat skatina klientus lyginti kainas su kitomis prekybos vietomis. Jeigu klientai rastų telefoną kitur pigiau, jie gali atsiųsti mums nuorodą, o mes kompensuosime kainų skirtumą“, – pasakoja G. Vilkė.
 
Vis dėlto, analizuojant pirkimo išsimokėtinai įpročius, galima daryti prielaidą, kad patys jautriausi kainai iš tiesų yra lietuviai. Jie labiausiai nelinkę mokėti visos mobiliojo telefono kainos iškart, todėl pirkimo išsimokėtinai paslaugas renkasi gerokai dažniau nei Estijos ar Latvijos gyventojai. „Lietuviai lizingu daugiausia įsigyja mobiliųjų telefonų, tai yra viena populiariausių lizinguojamų prekių. Analizuodami pardavimus, matome, kad lietuviai lizingu įsigyja 60 proc. daugiau telefonų nei estai, 43 proc. daugiau nei latviai“, – įdomią statistiką pateikia pašnekovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai