SĖKMINGA KOMUNIKACIJA UŽSIENIO RINKOSE: IŠŠŪKIAI IR GALIMYBĖS (#)

Eglė Jurevičiūtė prieš 11 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 40 s.
Bryanas Bradley Evaldo Lasio nuotr.
Sėkminga ir efektyvi komunikacija Lietuvos ir užsienio rinkose gali tapti iššūkiu net didžiausioms bendrovėms bei įmonėms. Siekiant plėtoti verslą, nepakanka pasiūlyti kokybišką paslaugą ar produktą. Itin svarbų vaidmenį atlieka prekės ar produkto pristatymas rinkai, informacijos parengimas verslo partneriams ir žiniasklaidai. Įžvalgomis apie komunikaciją užsienio rinkose sutiko pasidalyti žurnalistas, komunikacijos specialistas ir pasaulinio lygio tekstus anglų kalba rengiančios komunikacijų įmonės „Textus aptus“ įkūrėjas Bryanas Bradley.
 
Svarbu pažinti tikslinę auditoriją

Siekiant kurti tvirtus įmonės komunikacijos pagrindus, užmegzti ryšius su užsienio partneriais ir sudaryti teigiamą įmonės įvaizdį žiniasklaidoje, svarbu vadovautis pagrindiniais komunikacijos principais.

Pasak žinomo komunikacijos specialisto B. Bradley, rengiant informaciją žiniasklaidai, pirmiausia būtina nustatyti tikslinę auditoriją, į kurią ji bus nukreipta. Svarbu konkrečiai apibrėžti kiekvieną rinką, kiekvieną skirtingą savo komunikacijos tikslinę auditoriją, gerai su ja susipažinti, prisitaikyti prie jos specifikos.

„Dabar daug kalbama apie komunikacijos suasmeninimo svarbą, siekį, kad žinutė būtų aktuali konkrečiam gavėjui. Kai siunti informaciją visai duomenų bazei, tai iš esmės yra brukalas. Reikėtų apibrėžti savo tikslinę auditoriją, gerai išstudijuoti, suprasti jos poreikius. Atsakingai atlikus šį darbą, galima lengviau suvokti, kuri informacija naudinga auditorijai ir kaip tinkamai ją pristatyti“, – apie komunikaciją žiniasklaidoje kalba pašnekovas.
 
Matomumas žiniasklaidoje – raktas į sėkmę
„Kai kiti rašo ar kalba apie jus, nesvarbu, ar tai labai svarbus leidinys, ar laida, ir net jeigu patys kur nors skelbiate tekstus (pavyzdžiui, analitinius), tai dažnai labai didina tikimybę, kad ir kiti žurnalistai užsimanys apie jus informuoti.“
B. Bradley.
Kiekvieno verslo siekiamybė sudaryti įspūdingos, stiprios ir patikimos įmonės įvaizdį žiniasklaidoje. Tam, kad įmonė būtų įdomi žiniasklaidai, svarbu pateikti aktualias naujienas ir sudominti žurnalistus.

„Kalbant apie įprastesnes, kasdienes situacijas, ilgainiui bendraujant su žiniasklaida labai padeda atvirumas. Puiku, jei įmonės vadovas pats bendrauja su žurnalistais ir sugeba pasidalyti aktualia informacija. Taip pat svarbu leisti žurnalistams dirbti savo darbą ir kuo dažniau siekti matomumo žiniasklaidoje. Kai kiti rašo ar kalba apie jus, nesvarbu, ar tai labai svarbus leidinys, ar laida, ir net jeigu patys kur nors skelbiate tekstus (pavyzdžiui, analitinius), tai dažnai labai didina tikimybę, kad ir kiti žurnalistai užsimanys apie jus informuoti“, – teigia B. Bradley.
 
Lietuvos įmonių iššūkiai dirbant su užsienio rinkomis

UAB „Textus Aptus“ vadovas atskleidžia, kad Lietuvos įmonės dažniausiai kreipiasi dėl tekstų rašymo ir redagavimo anglų kalba paslaugų, pranešimų spaudai, naujienlaiškių, internetinių puslapių turinio kūrimo, įvairių ataskaitų ir sutarčių rengimo paslaugų.

„Lietuvoje yra įmonių, kurios gerai dirba šioje srityje, tačiau jų nėra daug. Daugiausia tokių, kurios dar mokosi, stengiasi išvystyti šias kompetencijas. Problema, kad nemaža dalis įmonių komunikuoja neįsigilindamos į užsienio rinkų specifiką. Kartais joms daugmaž pasiseka, o kartais dėl žinių stokos pačios pakiša sau koją“, – sako B. Bradley.

Siekiant užmegzti ryšius ir pagerinti įmonių komunikaciją su užsienio rinkomis, kyla ir daugiau iššūkių. Vienas jų – nepriekaištingas užsienio kalbų mokėjimas.

„Dirbant su užsienio rinkomis, dažnai iškylantis iššūkis – anglų kalbos mokėjimas. Užmezgant kontaktus, komunikuojant ir reklamuojant veiklą, reikalingi puikūs kalbėjimo ir rašymo įgūdžiai. Daugybė solidžių įmonių praranda dalį savo konkurencinio pranašumo dėl prasto anglų kalbos mokėjimo. Visus, kurie siekia pagerinti įmonės komunikacijos procesus užsienio rinkose, kartu raginčiau investuoti į savo anglų kabos tobulinimą“, – pataria komunikacijos specialistas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai