BESTSELERIO AUTORIUS DALIJASI PATARIMAIS STARTUOLIAMS (#)

Inga Rauluševičienė prieš metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 5 s.
Donatas Jonikas. Asmeninio albumo nuotr.
2017 m. lapkričio 16–17 d. esami ir būsimi startuolių kūrėjai rinkosi į renginį „The Grand Founders Day. Ekonomikos mokslų daktaras ir rinkodaros vadybos magistras, įmonių konsultantas rinkodaros klausimais ir startuolių rinkodaros koordinatorius Donatas Jonikas šiame renginyje pristatė pranešimą ir neseniai išleistą knygą.
 
Atliko pasaulinio masto tyrimą

Pašnekovas turi sukaupęs nemažai patirties dirbdamas su įvairios apimties verslo projektais – nuo visai smulkių iki tokių, kurių vertė siekia net 96 mln. eurų. Lyg ši solidi patirtis būtų per mažas autoritetas, dr. D. Jonikas atliko pasaulinio masto tyrimą, kurio metu apklausa pasiekė 1 447 startuolių visame pasaulyje.

„Šio tyrimo pagrindu buvo išleista mano knyga „Startup Evolution Curve“, kurią itin teigiamai įvertino daugiau nei 30 užsienio ekspertų. Keletą mėnesių knyga buvo tarp penkių geriausiai parduodamų „Amazon“ knygų savo kategorijoje. Neseniai mane pasiekė žinia, kad Kalifornijos valstijos universiteto magistrantai vadovaujasi šia knyga naujam kursui – technologijos ir startuoliai“, – džiugiais pasiekimais dalijasi pašnekovas.

Nors knyga išleista tik šiais metais, tačiau jau gali pasigirti sėkmingų startuolių pavyzdžiais, kurie savo veikloje taikė knygoje aprašytą metodiką ir principus. „Vienas pavyzdinis startuolis „Autopixie“ gavo 20 tūkst. eurų valstybinį garantą, buvo pasirašyta sutartis dėl nedidelės apimties valstybinių investicijų, o jo įkūrėja Patricija yra tik per žingsnį nuo patekimo į vieną prestižiškiausių pasaulyje akceleratorių – jau pateko į prioritetinį kandidatų sąrašą, o angelų investuotojų sindikatas Silicio slėnyje yra pasiruošęs investuoti 500 tūkst. JAV dolerių, kai „Autopixie“ baigs akceleratoriaus programą“, – pavyzdį pateikia knygos autorius.
 
Sėkmės žingsniai
„Pradėkite galvoti apie rinkodarą dar prieš kurdami patį produktą.“
dr. D. Jonikas.
Pasak dr. D. Joniko, jei norite sukurti sėkmingą startuolį, reikia atlikti kelis svarbiausius žingsnius: „Visų pirma turite nebijoti suklysti ir pasitaisyti – kelkite hipotezes, jas tikrinkite ir, jei paaiškėja, kad einate neteisingu keliu, koreguokite savo kryptį. Kita pasitaikanti klaida, kai pasikliaujama vien savo ar kitų nuomone. Vadovaukitės faktais, o ne nuomone. Ne mažiau svarbu, norint turėti sėkmingą startuolį, kurti vertę vartotojams, o ne tiesiog produktus. Jeigu jiems bus sukuriama vertė, bus kur kas paprasčiau vykdyti ketvirtąjį žingsnį – orientuotis į pajamas iš vartotojų, o ne investuotojų. Ir bene svarbiausias penktasis žingsnis – pradėkite galvoti apie rinkodarą dar prieš kurdami patį produktą.“
 
10 rinkodaros klaidų

Dr. D. Jonikas įvardijo pagrindines ir dažniausiai daromas rinkodaros klaidas, kurių startuoliams derėtų vengti.
  1. Pirmiausia kuriamas produktas ir tik paskui galvojama apie rinkodarą, t. y. kaip jis bus parduodamas.
  2. Dėmesys kreipiamas į kokius nors pagerinimus ar patobulinimus, kurie suteikia tik simbolinę pridėtinę vertę, ir jau galvojama, kad tai bus unikalus ir neįtikėtinas produktas.
  3. Trūksta pasitikrinimo rinkoje, ar kuriamas produktas reikalingas ir ar bus perkamas už atitinkamą kainą.
  4. Labiau stengiamasi įtikti investuotojams (tikintis kuo greičiau gauti investicijų), o ne klientams, kurie užtikrintų ilgalaikę finansinę sėkmę.
  5. Manymas, kad kuriamas produktas yra toks unikalus, kad neturi analogų ir konkurentų.
  6. Per daug naiviai tikimasi virusinio efekto, kad vartotojai išbandys produktą ir pradės apie jį pasakoti kitiems.
  7. Nuostata, kad, sukūrus produktą, sėkmę užtikrins geras verslo plėtros programišius (angl. growth hacker).
  8. Pasiteisinimas, kad rinkodarai reikia didelio biudžeto, todėl tuo užsiimsime, kai pritrauksime investicijų.
  9. Naivus tikėjimas, kad įeisime į rinką su didele įvedimo kampanija.
  10. Pinigai švaistomi bereikalingoms išlaidos, užuot investavus į vertę kuriančias veiklas.
 
Turėkite vertingą pasiūlymą

Paklausus, kaip įgyvendinti savo verslo idėją ir žengti sudaryto rinkodaros plano struktūros link, rinkodaros konsultantas dr. D. Jonikas siūlo būti sąžiningiems sau.

„Kaip galima konkrečiau apsibrėžkite, kas yra jūsų idealus klientas ir kokią išskirtinę naudą jam suteikia jūsų produktas ar paslauga. Būkite sąžiningi patys sau – atsakykite, kodėl klientas turėtų pirkti jūsų, o ne konkurentų produktą. Kai turėsite klientams vertingą pasiūlymą, susidarykite kanalų sąrašą, kur galėtumėte ištransliuoti savo žinią ir išbandykite juos vieną po kito. Nepamirškite ir techninės dalies, žmogiškojo faktoriaus formuojant komandą bei teisinių niuansų, kurie padėtų užbėgti už akių galimiems ginčams. Jei investuosite į reklamą ar viešinimą kitais būdais, tačiau neturėsite stipraus pasiūlymo – tik iššvaistysite savo pinigus! Startuoliai savo kelyje patiria daugybę nesėkmių, tačiau tai daro protingai ir vertina kaip pamokas. Kaip sakoma, „fail smart – fail fast!“ – pataria pašnekovas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai