NAUJŲJŲ METŲ TIKSLAS – UŽDIRBTI MILIJONĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 31 s.
Tadas Deksnys Asmeninio albumo nuotr.
Ko gero, tikslą uždirbti milijoną tyliai arba garsiai išsako kiekvienas jauno verslo ar startuolio savininkas. Tam, kad svajonės taptų realybe, svarbu žinoti keletą gudrybių, padėsiančių kryptingiau judėti savo pirmojo milijono link. Jomis dalijasi sėkmingo startuolio „Unboxed“, sulaukusio didžiulių investicijų, įkūrėjas Tadas Deksnys, skaitęs pranešimą vienoje didžiausių startuolių konferencijų „The Grand Founders Day“.

Stebėti pinigų srautus
Kaip vieną svarbiausių savo įžvalgų T. Deksnys pateikia būtinybę stebėti pinigų srautus jau nuo pirmosios verslo dienos, nes tai gali būti kritiškai svarbu. Anot pašnekovo, įmonės dažnai bankrutuoja vien dėl to, kad nesugeba suvaldyti pajamų ir išlaidų bei priimti svarbių sprendimų.

„Yra dvi galimybės, kodėl verslui per greitai baigiasi pinigai. Verslas arba neuždirba pakankamai, arba išlaidauja per daug. Uždarbio trūkumas gali reikšti, kad verslas negeba pritraukti ir išlaikyti vartotojų. Dažniausiai taip nutinka todėl, kad verslas nekuria vertės klientui, arba neskiria pakankamai resursų tai vertei parduoti. Idėjos ar geri santykiai patys savaime vertės nesukuria“, – sako T. Deksnys.

Be to, jis pataria išsiaiškinti, kiek laiko užtrunka, kol verslas sulaukia atsako iš savo vartotojo, nesvarbu, ar atsakas būtų teigiamas ar neigiamas.

Lyderio klaidos

Sėkmingą idėją paversti pelningu verslu drauge su tinkama komanda gali tik geras lyderis. Pašnekovas pasakoja, kad geru lyderiu galima vadinti tą, kuris priima tinkamu metu priima kompanijai svarbius sprendimus, geba sutelkti dėmesį į reikšmingus dalykus.

“Taip pat svarbu žinoti, kad lyderiui svarbu neeikvoti resursų nesvarbiems dalykams. Pavyzdžiui laiku apmokėti sąskaitas. Nei viena kompanija nebuvo nupirkta ar išėjusi į IPO vien todėl, kad laiku apmokėdavo sąskaitas”,- šypsosi pašnekovas.

T. Deksnys įsitikinęs, kad nesėkmes lemia per lėtas sprendimų priėmimo procesas. Anot jo, didžioji dalis visų verslininkų ir lyderių vengia priimti svarbius sprendimus, nes bijo juos užklupsiančios rizikos ar klaidų. Kartais klaida yra tai, kad skiriama per daug dėmesio ne tokiems reikšmingiems aspektams kaip begalinis paties produkto tobulinimas, ryšiai su žiniasklaida ir viešinimas, puikus bei šiuolaikiškas biuras bei naujausia įranga jame.

Pasak pašnekovo, daugiausia dėmesio turėtų būti sutelkta į klientą, jo poreikių atitikimą, probleminių sričių sprendimą. Tik patenkintas vartotojas bus lojalus ir naudingas verslui, siekiančiam pirmųjų milijonų.

Nereikia būti išskirtiniam

Dažnai verslo pradžioje klystama ir tikima, kad tik itin unikalus, niekur nematytas ir visus standartus laužantis verslas gali būti sėkmingas, sulaukti didžiulių investicijų. Startuolio „Unboxed“ įkūrėjas T. Deksnys patikina, kad kartais nėra būtina būti išskirtiniam, reikia tik turėti keletą unikalių savybių, tam kad būtų galima sukurti didelę paklausą savo produktui.

„Jūs neturite būti specialūs, jums reikia tiesiog išmokti klausti tinkamų klausimų, iš kalbėtojo pozicijos pereiti į klausytojo ir gebėti išklausyti, kas skauda jūsų klientui, įsigilinti į tai. Taip pat svarbu edukuoti, o ne tik parduoti. Taip galima pasiekti itin aukštų rezultatų“, – pasakoja T. Deksnys.

Nepamesti galvos

Pirmasis uždirbtas ar iš investuotojų gautas milijonas gali iš tiesų sujaukti gyvenimą – regis, pasiekta tai, apie ką svajota ilgus metus. Vis dėlto, anot pašnekovo, su pirmuoju milijonu ateina ir dar didesnė atsakomybė investuotojams ir vartotojams. Tampa dar svarbiau sukurti kuo daugiau pridėtinės vertės ir tinkamai investuoti turimas lėšas, kad gautasis milijonas būtų tik sėkmės pradžia, o ne finišas. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai