AR TIKRAI RINKODARA ATEITYJE GYVUOS TIK INTERNETE? (#)

Eglė Jurevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 32 s.
Justinas Mikulskis. Evelinos Atkočiūnaitės nuotr.
Reklamai vis dažniau persikeliant į internetą, iškyla klausimų dėl tolesnės radijo, spaudos ir televizijos reklamos ateities. Ar gali būti, kad ateityje reklama ir rinkodara gyvuos tik interneto erdvėje? Kokia ateitis laukia kitų reklamos sklaidos šaltinių? Įžvalgomis apie reklamos ateities perspektyvas pasidalyti sutiko interaktyvios reklamos agentūros „Impartner“ projektų vadovas Justinas Mikulskis (31).
 
Reklama spaudoje užleido lyderės poziciją

Statistikos portalo „Statista.com“ 2017 m. duomenimis, didžioji dalis 18–54 metų amžiaus auditorijos kaip pirminį informacijos šaltinį įvardija internetą, o televizija, radijas ir spauda užima vis žemesnes pozicijas. Natūralu, kad reklamos ir rinkodaros specialistai, stebėdami šią tendenciją, kuria naujus ir inovatyvius reklamos pateikimo būdus.
„Nustatyta, kad klientas, pamatęs reklamą internete, įsigyti prekę ar ne, apsisprendžia per aštuonias sekundes“
J. Mikulskis.
Pasak J. Mikulskio, internetas ateityje turėtų išlikti pirmaujančiu reklamos sklaidos šaltiniu. „Manau, kad ateityje reklamos sklaida internete nesumažės. Šią tendenciją lemia keletas svarbių veiksnių. Pirmiausia – reklamos efektyvumas ir kainodara. Reklamuojant prekes ar paslaugas internetu, užsakovai gali stebėti statistinius duomenis apie lankytojų skaičiaus didėjimą. Turime puikių pavyzdžių, kai, pradėjus reklamuotis internete, įmonių pardavimai išaugo nuo kelių iki keliolikos kartų“, – teigia pašnekovas.

Šiuo metu vieno žmogaus apsilankymas puslapyje reklamos užsakovui vidutiniškai kainuoja apie 0,15 euro. Internetinė reklama yra pigesnė ir suteikia išsamesnius duomenis apie auditorijos pasiekiamumą. Nustatyta, kad klientas, pamatęs reklamą internete, įsigyti prekę ar ne, apsisprendžia per aštuonias sekundes“, – tikina UAB „Impartner“ projektų vadovas.
 
Socialiniai tinklai suteikia galimybių

Pradedantiesiems verslininkams J. Mikulskis pataria išnaudoti socialinių tinklų teikiamas galimybes. Vis dėlto reklamuoti veiklą socialiniuose tinkluose nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

„Norint reklamuotis socialiniuose tinkluose, pirmiausia reikia gebėti tai daryti. Reklamuojant savo paslaugą, svarbu patraukliai pristatyti, parodyti, priminti apie prekių ženklą. Socialiniai tinklai, pavyzdžiui, „Facebook“, neturi tapti pagrindiniu įrankiu, siekiant padidinti pardavimus“, – apie tikslingą socialinių tinklų valdymą kalba pašnekovas.

Socialinių tinklų pranašumai yra greitas auditorijos pasiekiamumas, grįžtamasis ryšys ir galimybė formuoti tikslines auditorijos grupes, kurioms bus skirta reklama.

J. Mikulskis rekomenduoja pasinaudoti rinkodaros procesų vystymui ir verslo reklamai skirta programėle „Facebook Blueprint“, kurioje pradedantieji verslininkai galės išklausyti interaktyvius kursus ir sužinos, kaip tapti sėkmingu startuoliu.
 
Televizijos ir spaudos reklama ateityje keisis

Anot J. Mikulskio, sudėtingiausia konkurencingoje rinkoje išlikti bus radijo reklamai. Pašnekovas ateityje įžvelgia du dominuojančius reklamos sklaidos šaltinius.

„Įmonių vadovai stengiasi sugalvoti, kaip patraukti klientą ir internete, ir spaudoje. Manau, kad ateityje išliks dvi pagrindinės reklamos sritys – spauda ir internetas. Spauda įgaus interaktyvią, skaitmeninę formą. Televizijos reklamos ateitis diskutuotina. Manau, kad, siekiant pagerinti TV reklamos potencialą, reikalingas aiškesnis reklamos diferencijavimas skirtingoms auditorijoms. Galbūt ateityje reklama bus integruota į namų sistemą „Smart“. Nustačius tikslinės grupės interesus, bus galima pritaikyti ją tam tikroms TV programoms“, – įžvalgomis dalijasi reklamos agentūros „Impartner“ projektų vadovas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai