KAIP SUKURTI KLIENTUS PRITRAUKIANČIĄ „FACEBOOK“ REKLAMĄ? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 7 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 44 s.
Erikas Plotkinas. Asmeninio albumo nuotr.
„Facebook“ reklama vis dažniau tampa viena pagrindinių rinkodaros priemonių įmonėms ir prekių ženklams. Tai nesunkiai išmatuojama reklaminės sklaidos priemonė. Apie tai, kaip tinkamai išnaudoti „Facebook“, kalbamės su rinkodaros specialistu, tinklaraščio „Adstrategy.lt“ autoriumi Eriku Plotkinu.
 

Būdas sukelti emociją

Socialiniuose tinkluose žmonės ilsisi, pramogauja arba ateina sužinoti tam tikrų naujienų. Norint parduoti savo prekę ar paslaugą, tenka įdėti nemažai darbo, kad pritrauktum ir sužavėtum konkretaus produkto neieškantį vartotoją. „Reikia suprasti vieną svarbų dalyką, kad į „Facebook“ žmonės niekada neina tam, kad kažką pirktų arba bandytų spręsti kažkokią problemą. Jeigu žmonės turi problemą, jie jos ieško „Google“ ir tam yra skirti „Google Adwords“ bei SEO“, – tikina E. Plotkinas.

Reklama socialiniame tinkle leidžia sukurti vartotojui norą ir poreikį pirkti. Šiam tikslui pasiekti neužtenka vien tik pinigų, reikia nuolat kurti vartotojui patrauklų turinį. „Tinkamas pinigų leidimas socialiniame tinkle „Facebook“ yra tik viena iš sudedamųjų dalių sėkmei pasiekti ir tai sudaro tik mažąją dalį, nes pagrindinis dalykas yra produktas arba paslauga, pasiūlymas ir jo pateikimas“, – sako pašnekovas.
 
Bandymų kelias

Nėra vieno recepto, kaip tinkamai sukurti parduodančią reklamą. „Facebook Business Manager“ – verslui pritaikytas įrankis, leidžiantis kurti skirtingo turinio reklamas ir jas rodyti skirtingoms auditorijoms. Analizuojant savo auditoriją ir reklamų statistiką, bandant pavyksta atrasti, kas įdomiausia ir veiksmingiausia pasirinktam produktui. E. Plotkinas siūlo nespėlioti, o pasikliauti skaičiais: „Pagrindinis dalykas skaitmeninėje rinkodaroje ir šiuo atveju „Facebook“ yra bandymas, nereikia spėlioti, kas veiks, o kas ne. Sugalvojus tiesiog reikia bandyti ir tada daryti išvadas.“
 
Užsibrėžti tikslus

Norint reklamuotis socialiniame tinkle „Facebook“, svarbu užsibrėžti tikslus ir vertinti jų pasiekiamumą. Biudžetą rinktis reikėtų atsižvelgiant į tai, kokių tikslų ar rezultatų siekiama. Todėl, turint produktą, reikėtų nuspręsti reklamai skiriamų pinigų sumą. „Pavyzdžiui, jeigu produkto kaina 30 eurų, turite pasiskaičiuoti, kiek galite išleisti pinigų vienam produktui parduoti. Tarkim, tai būtų 10 eurų. Tai reiškia, kad reikės 10 eurų biudžeto, norint parduoti vieną prekę. O kiek prekių parduoti ar kokia yra paklausa rinkoje, čia jau priklauso nuo kiekvieno individualiai“, – konkretina pašnekovas.
 
Atsižvelgti į tendencijas
„Prekių ženklai tiesiog privalės skirti daugiau išteklių „Facebook“ turiniui ir reklamai.“
E. Plotkinas.
Biudžetą koreguoja ir besikeičiantys „Facebook“ algoritmai. Visai neseniai „Facebook“ paskelbė naujieną, kad organiškai rodys mažiau prekių ženklų puslapių kuriamo turinio. Vartotojai savo naujienų sraute daugiausia matys draugų nuotraukas ir grupių, kurioms priklauso, įrašus. Pats „Facebook“ tikina, kad tai būdas mažinti šiame socialiniame tinkle praleidžiamą laiką ir padaryti jį kokybiškesnį. Tai privers prekių ženklus ne tik skirti daugiau išteklių reklaminiams sprendimams, bet ir paties turinio kokybei. „Geras dalykas tas, kad prekių ženklai, jeigu norės organiškai pasiekti savo auditoriją, privalės kurti įtraukiantį turinį, kuris generuotų žmonių diskusiją. Tačiau bėda ta, kad nedaug kas sugebės kurti autentišką ir originalų turinį. Todėl, mano manymu, jeigu visos šios naujienos įsigalios, prekių ženklai tiesiog privalės skirti daugiau išteklių „Facebook“ turiniui ir reklamai“, – sako E. Plotkinas.
 
Nepamiršti kokybės

Norint kurti sėkmingas reklamines kampanijas, reikia įdėti pakankamai darbo ruošiant kokybišką turinį, pasirinkti kokybišką produktą. Išleidžiami pinigai reklamai neužtikrina pardavimų sėkmės: „Man susidaro tokia nuomonė, kad kartais kuriamos reklamos, į kurias patys sumanytojai net nepažiūrėtų. Tiesiog nereikia nieko bandyti apgauti. Jeigu išties pardavinėji kokybiškus produktus, tai ir reklama turi būti kokybiška“, – apibendrina rinkodaros specialistas.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai