KOKIE VADOVO BRUOŽAI PADEDA SUBURTI LOJALIĄ IR ILGALAIKĘ KOMANDĄ? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 10 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 14 s.
Darius Pietaris. Asmeninio albumo nuotr.
Lojali darbuotojų komanda yra gyvybiškai svarbi jaunam verslui. Kaip jaunų verslų kūrėjams suburti ilgalaikę komandą, aptarėme su „TMD Partners“ konsultantu ir partneriu Dariumi Pietariu.
 
Svarbiausia – noras suprasti darbuotojus

Kalbėdamas apie darbuotojų lojalumą, „TMD Partners“ konsultantas pabrėžia, kad ilgalaikė komanda pirmiausia yra vadovavimo pasekmė. Be to, pašnekovas teigia, kad darbuotojų lojalumo priežastys dažniausiai yra vidinės. Darbuotojams svarbu, kad būtų atsižvelgiama į tai, ko jiems reikia konkrečiu momentu.
 
„Darbuotojų nelojalumas dažnai be pagrindo nurašomas darbuotojams, tarsi tai būtų vien tik jų kaltė. Tačiau labiausiai darbuotojų lojalumą lemia vadovo gebėjimas suprasti savo darbuotojus ir empatiškai reaguoti į įvairias darbuotojų patiriamas situacijas, jautriai pažvelgti į situaciją iš darbuotojo perspektyvos“, – tikina D. Pietaris.
 
Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad visada patogiausia kiekvieną situaciją vertinti iš savojo bokšto, tačiau sėkmės lydimi vadovai sugeba adekvačiai vertinti save, nesuversdami visos atsakomybės darbuotojams.
 
Darbuotojai palieka vadovą
„Įvairiose situacijose svarbus vadovo lankstumas.“
D. Pietaris.
„Vienas iš įrankių, leidžiančių padidinti darbuotojų lojalumą, – tai vadovo noras suprasti savo darbuotojus. Paprastai darbuotojai palieka vadovą, o ne bendrovę“, – sako D. Pietaris.
 
„TMD Partners“ konsultanto teigimu, versle palankiausia pasitelkti situacinio vadovavimo stilių, kai vadovavimo modelis pasirenkamas atsižvelgiant į kiekvieną situaciją ir pasitelkiant turimas kompetencijas: „Dirbant su naujai priimtu darbuotoju, pravartu pasitelkti direktyvųjį vadovavimo stilių, kita vertus, kai darbuotojai turi pakankamas kompetencijas, tačiau jiems trūksta motyvacijos atlikti darbą, praverčia palaikantis vadovavimo stilius bei darbuotojų įtraukimas į verslo sprendimų priėmimą. Būtent tai vadovui leidžia suvaldyti situaciją ir motyvuoti savo darbuotojus. Taigi įvairiose situacijose svarbus vadovo lankstumas.“
 
Lyderio vaidmuo

Pašnekovas įsitikinęs, kad, kalbant apie startuolius, svarbesnis yra lyderystės, o ne vadovavimo aspektas. „Kuriant jauną verslą, darbuotojus galima prilyginti kamieninėms ląstelėms, kurios turi atlikti pačias įvairiausias funkcijas, todėl startuolio vadovas turi sugebėti būti lyderiu, skleisti energiją ir entuziazmą, kad darbuotojai juo tikėtų ir sektų iš paskos“, – dėsto D. Pietaris.

„TMD Partners“ konsultantas atkreipia dėmesį, kad pirmaisiais jauno verslo gyvavimo metais neišvengiamai susiduriama su nesibaigiančiu sunkumų ir trikdžių srautu, todėl ypač svarbu, kad vadovas tikėtų, jog pavyks suvaldyti situaciją ir viskas išties baigsis gerai. Be to, D. Pietaris įsitikinęs, kad startuolio vadovas turėtų puoselėti darbuotojų bendrumo jausmą ir mažinti atskirtį tarp lyderio ir sekėjų, nes tokią atskirtį darbuotojai labai greitai pajunta.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai