KAIP IŠVENGTI „MONKEY BUSINESS”? (#)

Kristina Augustinaitė prieš 8 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 58 s.
Kaip išvengti „Monkey business”? Pexels.com nuotr.
Siekiant įvertinti produkto ar paslaugos potencialą bei teisingai pasirenkant rinkos segmentą, reikia atsakyti į daugybę klausimų. Apie tai, kaip išvengti dažniausiai pasitaikančių klaidų ir kokius namų darbus svarbu atlikti aptarėme su renginio „Business Drive #9”, kuris vyks vasario 27 dieną, pranešėjais advokatu Edvinu Lenkausku, „Yoga guru” įkūrėja Gražina Gene, „EcoCard“ sumanytoju Evgenijumi Glebovu ir „OVC Consulting” inovacijų ir komunikacijos konsultante Viktorija Matusevičiūte.

 Subtilybių išmanymas

„Pelningiausios verslo idėjos kyla netikėtai, todėl svarbiausia yra žinoti, kur ir kuriuo momentu ieškoti idėjų”, – teigė advokatas Edvinas Lenkauskas (nuotr. kairėje). Pašnekovas įsitikinęs, kad vienos „sėkmės formulės“, kuri atvestų pelningos idėjos link. Pasak advokato, žingsniai pelningos idėjos link tampa paprastesni tik tuomet, kai verslo idėja yra artima idėjos autoriui ir siejasi su jau turimomis žiniomis bei įgūdžiais tam tikroje srityje – tokiu atveju paprasčiau įvertinti idėjos perspektyvą. Šiai minčiai taip pat pritaria „Yoga guru” įkūrėja Gražina Genė, tvirtinanti, kad pradedant verslą svarbu išmanyti visas subtilybes ir kiekvienos grandies specifiką.

Laikas kaip sėkmę nulemiantis veiksnys

 Pelningą verslo idėją advokatas Edvinas Lenkauskas apibūdina kaip greitą tam tikrų problemų išsprendimą mažiausiais kaštais. „Šiandien ypač svarbu ne tik itin kokybiškai išspręsti klientų problemas, bet ir viską atlikti per kuo įmanoma trumpesnį laiką”, – sakė advokatas E. Lenkauskas. Anot pašnekovo, laikas yra vienintelė prekė, kurią kiekvienas turime, – siekiame uždirbti pinigų, kad galėtumėme sumokėti kitiems, kurie atlieka tam tikrus dalykus už mus, t. y. pagamina tam tikrą prekę ar suteikia paslaugą. Novatoriškos nuolaidų kortelės „EcoCard“ sumanytojas Evgenijus Glebovas (nuotr. dešinėje) pabrėžė, kad versle turime ieškoti sprendimų, kurie kurtų abipusios naudos situacijas, kai klientams suteikiama tik aktuali informacija.

Produkto ar paslaugos potencialas

„Svarbu ne tik apsibrėžti klientų ratą, bet ir tinkamai suprasti kokios yra klientų problemos bei kokie jų poreikiai, nes tik tokiu atveju pavyksta sukurti maksimalų komfortą klientams” – įsitikinęs advokatas E. Lenkauskas. Pasak pašnekovo, jauniems verslininkams verta pasitelkti profesionalius rinkodaros tyrimus, kurie gali nuspėti produkto pardavimo rezultatus, suvokti klientų poreikius, reikalavimus ir pageidavimus. „Žinant klientų problemas ir poreikius, reikėtų įsivertinti kokiais įrankiais bus sprendžiamos klientų problemos ir kiek tokie įrankiai pareikalaus kaštų”, – teigė advokatas. Galų gale, reikia įsivertinti kokia pridėtinė vertė bus sukurta ir kiek klientai bus pasiryžę sumokėti už tokį produktą ar paslaugą. Taigi, atlikus šiuos pagrindinius veiksmus, galima įvertinti produkto ar paslaugos potencialą ir nusistatyti rinkos segmentą. Dar vienas būdas, kurį paminėjo E. Lenkauskas, – produkto potencialo įvertinimas paskelbiant idėją internetinėse platformose, kuriose siekiama pritraukti išorinį finansavimą. „OVC Consulting” inovacijų ir komunikacijos konsultantė Viktorija Matusevičiūtė (nuotr. kairėje) teigė, kad produkto perspektyvą galima įvertinti tik testuojant idėją ir rinką – kalbant apie savo produktą ar paslaugą kuo daugiau potencialiems klientams, partneriams, eksperimentuojant, pristatant prototipus, susirenkant grįžtamąjį ryšį ir toliau ją vystant. Pasak pašnekovės, svarbu apgalvoti visus tris pelningo verslo aspektus: poreikį, tikslą ir kontekstą.

 Kaip sėkmingai nurungti konkurentus?

„Jeigu pavyksta maloniai nustebinti ir klientas gauna papildomos naudos, kurios nesitikėjo, jis visada šį produktą ar paslaugą prisimins ir rekomenduos savo draugams”, – sakė advokatas E. Lenkauskas. Be to, pašnekovas akcentavo, kad sėkmingas investavimas į rinkodarą taipogi yra vienas iš esminių būdų, kurie gali padėti nurungti konkurentus. „EcoCard“ sumanytojas E. Glebovas pataria kuo anksčiau išbandyti sumanymą, nesitikint, kad jis veis nepriekaištingai, ir nuolat tuomet jį tobulinti.

„OVC Consulting” inovacijų ir komunikacijos konsultantė įsitikinusi, kad konkurentus įveikti galima tik rungtyniaujant su savimi – produkto kokybe, bendravimu su klientu, kasdieniniu noru būti dar geresniais negu vakar. Verslą kaip gyvenimo būdą įvardinusi  „Yoga guru” įkūrėja Gražina Genė (nuotr. dešinėje) taip pat pataria nebijoti iššūkių ir kritimų, svarbiausia – sparčiai atsikelti ir toliau ryžtingai siekti užsibrėžtų tikslų. Advokatas E. Lenkauskas pabrėžė, kad kuriant novatoriškus produktus, reikia nepamiršti apsaugoti intelektinę nuosavybę prieš atskleidžiant šią idėją tretiesiems asmenims.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai