FIZINIŲ PARDUOTUVIŲ IR E. PREKYBOS LAUKIA SINERGIJA (#)

Kristina Augustinaitė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 16 s.
Deimantas Trumpickas. Asmeninio albumo nuotr.
Pastaraisiais metais Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, pastebimas ypač spartus e. prekybos augimas. Internetinio portalo „Statista“ duomenimis, e. prekyba 2016 m. sudarė 8,7 proc. pasaulinės prekybos, o 2021 m. prognozuojama, kad ji sudarys net 15,5 proc. visos pasaulinės prekybos. Kaip keitėsi prekybos apimtys e. kanalais Lietuvoje per pastaruosius metus ir kokie pokyčiai dar laukia šiandienos verslų, aptarėme su „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktoriumi Deimantu Trumpicku.
 
Didėjančios e. prekybos apimtys

Pasak pašnekovo, per pastaruosius trejus metus Lietuvoje atsiskaitymų apimtys e. erdvėje augo daugiau nei po 30 proc. kasmet, o per pastaruosius aštuonerius metus prekybos apimtys e. erdvėje išaugo daugiau nei 11 kartų. „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius įsitikinęs, kad artimiausiais metais šie augimo tempai turėtų toliau didėti, nes Lietuvoje dar gana daug erdvės tokiam augimui.
„Ypatingas dėmesys taip pat bus kreipiamas į patogiausius ir greičiausius pirkimo e. erdvėje būdus.“
D. Trumpickas.
Anot D. Trumpicko, daugiausia dėmesio neabejotinai bus skiriama klientų patogumui ir pasirinkimo galimybei užtikrinti. Galimybės atsiskaityti naudojant korteles „Visa“ ir „MasterCard“ turėtų tapti vis labiau prieinamos lietuviškose e. prekybos vietose, nes atsiskaitymo mokėjimo kortelėmis pranašumai, tokie kaip pirkinių draudimai ar lėšų grąžinimas, tampa vis aktualesni ir labiau vertinami pirkėjų. „Ypatingas dėmesys taip pat bus kreipiamas į patogiausius ir greičiausius pirkimo e. erdvėje būdus, tad bus akcentuojamos naujos atsiskaitymo priemonės, pavyzdžiui, mobiliosios piniginės, „Masterpass“ ar panašūs sprendimai“, – sako „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.
 
Platus galimybių spektras

Pašnekovas įsitikinęs, kad prekybos skirstymas į fizines parduotuves ir prekybą internetu, įskaitant ir prekybą mobiliaisiais įrenginiais, turi vis mažiau prasmės. Pasak D. Trumpicko, fizinės prekybos atstovai juda e. prekybos link, o tradiciniai jos atstovai renkasi atidaryti fizines parduotuves. Atitinkamai atsiskaitymo būdų skirstymas į fizinę ir e. prekybą tampa vis mažiau reikalingas, nes prekybininkai visą būtiną atsiskaitymo būdų ir galimybių spektrą pageidauja gauti iš vienų rankų. Tai vėliau leidžia vienodu formatu gautus duomenis apie atsiskaitymus panaudoti analizei bei rinkodaros ir pasiūlymų sprendimams.
 
Būsimi pokyčiai

„Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius atkreipia dėmesį, kad pagrindinės prekių grupės, sudarančios didžiąją dalį e. prekybos, šiuo metu yra drabužiai ir avalynė, elektronika ir buitinė technika, knygos, baldai bei turizmo paslaugos. Pasak pašnekovo, ateityje didelis potencialas numatomas paslaugų sektoriuje, o kasdienio vartojimo prekės, įskaitant maisto pristatymą į namus, išliks tarp pagrindinių prekių grupių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai