KETVIRTOJI PRAMONĖS REVOLIUCIJA KEIČIA RINKODAROS VADOVŲ KOMPETENCIJAS (#)

Aušra Jaduriūtė prieš 9 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 3 s.
„LiMA CMO Summit 2018“. Asmeninio albumo nuotr.
Kartu su rinkodaros transformacija keičiasi ir rinkodaros specialisto profilis. Kokių kompetencijų reikia šiuolaikiniam rinkodaros vadovui? Kokios atsakomybės užgula kiekvieno rinkodaros specialisto pečius dabartinių realijų kontekste? Pagaliau koks rinkodaros vadovų vaidmuo įmonės pokyčių valdymo srityje? Apie visa tai virė diskusijos pirmojoje Lietuvoje rinkodaros vadovų konferencijoje „LiMA CMO Summit 2018“.
 
Pokyčiai jau čia pat

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis konferenciją pradėjo nuo to, kad, pasitinkant ketvirtąją pramonės revoliuciją, rinkodara įgyja verslo sėkmei labai svarbų, dažnai netgi lemiamą vaidmenį, todėl šiuo metu jai reikia vis daugiau išmonės – ką daryti kitaip nei kiti.

„Neabejoju, kad pasaulį ateityje valdys rinkodara. Kaip yra pasakęs Pasaulio ekonomikos forumo įkūrėjas ir vadovas profesorius Klausas Schwabas, ketvirtoji pramonės revoliucija – tai cunamis, kuris šluoja viską, kas buvo iki šiol. Nepaliesta neliks nė viena sritis. Pokyčiai, sutikite, jau prasidėję, – sakė R. Dargis. – Ketvirtoji pramonės revoliucija jau keičia pasaulį. Vyksta įvairios integracijos. Mes, kaip statybų bendrovė, nebekonkuruojame tik su kitomis statybų bendrovėmis. Namus pradėjo statyti netgi „Google“, nes nustatė tokį poreikį. Niekas nebegali nuspėti, kaip viskas susiklostys po penkerių ar dešimties metų. Keičiasi žmogaus įpročiai, vartojimo scenarijai, santykis su aplinka ir mes, kaip įmonių vadovai, negalime į tai nekreipti dėmesio – nuo to priklausys kiekvieno verslo išlikimas.“
 
Pokyčių valdymo svarba
„Darbo įdėjome labai daug ir tai pasiteisino.“
V. Valentukonytė-Urbanavičienė
Brėžiant projekcijas į ateitį, atrodo, kiekvieno rinkodaros vadovo užduotis šiandien yra suburti kuo stipresnę komandą, kuri gebėtų suvaldyti šiuos jau neišvengiamai vykstančius pokyčius. Apie tai konferencijoje kalbėjo „Telia Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovė Vija Valentukonytė-Urbanavičienė, stipriai prisidėjusi prie „Teo“ ir „Omnitel“ virsmo viena įmone įgyvendinimo.

„Apie prekių ženklo keitimą kalbėsiu iš pokyčių valdymo perspektyvos. Yra čia dvi medalio pusės. Nusprendę ryžtis tokiam pokyčiui, žinoma, siekėme šviesaus rytojaus, tačiau sulaukėme ir nemažai pasipriešinimo, kuris yra labai natūrali reakcija. Tai lyg graži iliuzija: visi mes suprantame pokyčių naudą, bet nebūtinai norime patys keistis. Kartu su pokyčiu paraleliai kyla daugybė nežinomųjų: kaip susijungus išlaikyti rinkos pozicijas, kaip nenuvilti klientų, kaip įgyvendinti struktūrinius pokyčius, nenuviliant savo darbuotojų ir t. t. Dėl to, nors mes pasirinkome pasikeisti per vieną naktį – nedaug įmonių tam ryžtasi, pats pasiruošimas truko kur kas ilgiau – apie trejus metus. Darbo įdėjome labai daug ir tai pasiteisino. Neabejoju, kad šio pokyčio reikėjo“, – pasakojo ji.
 
Venkite skalbyklės efekto

Rinkodaros, produktų, verslo plėtros vadovas ir konsultantas, „INVL Asset Management“ rinkodaros vadovas Andrius Bruno Rimkūnas daugelio šalies įmonių rinkodaros situaciją pavadino skalbyklės efektu: „Kartais esame taip įsisukę, kad net nepastebime, kad darome tą patį. O jeigu visada darai tą patį, ką darei iki šiol, tuomet ir rezultatas bus toks pats, galbūt su kelių procentų paklaida. Kaip sakė Albertas Einsteinas, to paties darymas yra labai geras beprotystės apibrėžimas.“

Pranešėjas konferencijoje klausė: „Ką gi reikia daryti kitaip? Kaip išvengti skalbyklės efekto? Viena vertus, galima atsikratyti to, ką darėme iki šiol. Neturėdami antsvorio, būdami šiek tiek lengvesni, galėsime bėgti greičiau. Kita vertus, galima išmokti bėgti kitaip arba kitur, kaip tą darė „Google“ ir „Amazon“. Atkreipkite dėmesį, kad tai įmonės, apie kurias prieš 20 metų nieko nežinojome, nes tuo metu jų paprasčiausiai dar nebuvo. O šiandien tai yra didžiausios įmonės pasaulyje.“
 
Perversmas ne visada privalomas

Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė Elena Šilovaitė, kalbėdama apie rinkodaros vadovui reikalingas kompetencijas, kaip vieną iš jų pabrėžė gebėjimą daryti įtaką: „Vadovai nuolat akcentuoja, kokias mes turime atsakomybes ir funkcijas, tačiau kyla klausimas, o kokius gi mes turime įgaliojimus? Ar mes galime daryti įtaką sprendimų priėmimui? Taip, kartais susiduriama su problema, kad vadovai bando kištis į sprendimus, bet jei generalinis direktorius reguliuoja, kokia turėtų būti pakuotės spalva ar kokia muzika klipe, jūs turite didelių problemų.“

Kaip dar vieną esminių rinkodaros vadovo kompetencijų E. Šilovaitė išskyrė ir neskubėjimą. „Mes įpratę sakyti, kad viskas labai greitai kinta, bet iš tikrųjų nekinta viskas taip greitai, kaip įsivaizduojame. Poreikis daryti versle esminį pokytį visada ateina, bet jam reikia subręsti. Nereikia skubėti versti visko aukštyn kojomis vien tam, kad patenkintumėte savo ego“, – pridūrė Vilkyškių pieninės rinkodaros vadovė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai