ĮMONIŲ RINKODARĄ KEIČIANTYS Z KARTOS ĮPROČIAI (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 8 s.
Tomas Nemura. Asmeninio archyvo nuotr.
„Esminis dalykas, kurį turime suvokti šiandien, yra tai, kad ši auditorija jaučia iki kaulų čiulpų įsišaknijusią neapykantą tradicinei rinkodarai. Tai, kas mums visiems yra komforto zona rinkodaroje, jiems sukelia visišką atmetimo reakciją“, – įsitikinęs skaitmeninės komunikacijos konsultantas Tomas Nemura. Didžiausios metinės vadovų konferencijos „Ebit“ metu pranešėjas dalijosi per keletą pastarųjų metų atrastomis įžvalgomis dirbant su jauniausiomis auditorijomis.
 
Socialiniuose tinkluose gyvenanti auditorija

Jauniausiųjų auditorijų komforto zona – socialiniai tinklai, padedantys patenkinti emocinius poreikius. „Niekas nedaro nieko dėl turinio informacinės vertės, visi viską daro dėl dėmesio. Kodėl? Todėl, kad dėmesys ir populiarumas, kurį mes renkame socialiniuose tinkluose, stimuliuoja tuos pačius smegenų centrus kaip meilė ir orgazmas, o kur prasideda šitie reikalai, patys suprantate, kiek racionalaus elgesio lieka“, – teigė pranešėjas.

Socialiniai tinklai perpildyti kelionių nuotraukomis, atidarymų, koncertų ir kitais ryškiais laimingo gyvenimo įspūdžiais. Pranešėjas juokavo, kad kelionių metu ši auditorija daugiau dirba tinklui „Instagram“ nei įdegiui, netgi rizikuoja gyvybėmis dėl asmenukių įspūdingose vietose. Ši auditorija linkusi socialinių tinklų turinį maišyti su realybe, nusivildama, koks nuobodus yra jos gyvenimas ir kaip gerai gyvena kiti, kurie dalijasi įspūdingomis akimirkomis socialiniuose tinkluose. Tai kelia grėsmę emocinei būsenai, jie netgi gali sukelti depresiją, ypač kai savo išmaniuosius prietaisus šie žmonės tikrina vidutiniškai 150–200 kartų per dieną.
 
Kitokie naudojimosi telefonu įpročiai

Ne tik daug kartų tikrina, bet ir aktyviai komunikuoja išmaniaisiais telefonais. Jauniausiųjų auditorijų atstovai dažniau rašo, nei skambina. Vidutinio vartotojo per „Messenger“ ir kitas susirašinėjimo platformas parašomas turinys sudarytų 200–250 puslapių knygą, o net 20 proc. išmaniųjų telefonų naudotojų išvis nenaudoja telefonų skambučiams. „Jaunesnėms auditorijoms tai paprastai yra epideminė problema: pasižiūrėkit, kaip atrodo paauglys, kai suskamba jo telefonas, arba jaunas dvidešimt kelerių metų žmogus darbe, kai jam skambina klientas. Jį išberia, pažastys yra šlapios, mintyse prasisuka visi įmanomi scenarijai, ką jis galėjo padaryti tokio, kad jam reikėtų skambinti. Jeigu skambina darbdavys darbuotojui, tai yra kraštutinė agresijos forma“, – tikina rinkodaros specialistas. Taip telefonas iš ryšio priemonės virsta prietaisu gaudyti belaidžio interneto signalui, kurį galima išnaudoti įvairiausiais būdais.
 
Spontaniškai perkantys vartotojai
„Tai yra žmonės, kuriems atlyginimas laiko panašiai kaip telefono baterija.“
T. Nemura.
Tai yra žmonės, kurie dažnai perka spontaniškai, ir paprastai racionalumo tokiuose sprendimuose nėra daug. Jie mieliau renkasi mokėti tris kartus po dešimt eurų, nei iš karto išleisti trisdešimt. Jaunuoliai linkę nusipirktą daiktą naudoti iš karto, o ne po keleto mėnesių. Tai yra žmonės, kurie mieliau renkasi madingus pirkinius, naujus telefonus, o ne laiku sumokėtą mėnesio nuomą. Jiems sunkiau planuoti mėnesio finansinius srautus. „Tai yra žmonės, kuriems atlyginimas laiko panašiai kaip telefono baterija. Pusė ketvirtadienio normalaus ir jeigu būtent mes asmeninius srautus dėliodamiesi mėnesio pabaigoje bandome pasižiūrėti, kiek čia gavom, kiek išleidom ir kiek čia dar liko, tai šitiems vartotojams, pinigų mėnesio pabaigoje visada dar būna likę labai daug“, – ironizuoja T. Nemura.
 
Socialinius tinklus priima asmeniškai

Tai yra žmonės, kurie apskritai viską pasveria per asmeninę prizmę. Didelę įtaką sprendimams daro socialiniuose tinkluose komunikuojantys įtakos formuotojai. Pranešėjas pateikė pavyzdį, kaip vieno iš populiariausių socialinių tinklų „Snapchat“ akcijų kainą per parą nukrito 1,3 mlrd. dolerių. „Tai yra mėnesio senumo istorija su Kyllie Jenner (viena iš Kardashian), kuriai užteko parašyti vieną „Twitter“ žinutę, kad „Snapchat“ yra toks senas, kad neatsimenu, kada buvau atsidariusi, ir per parą akcijų kaina pasikoregavo tiek, kad vertė sumažėjo 1,3 mlrd. dolerių. Pabandykite tai suaugusiems žmonėms paaiškinti“, – sakė pranešėjas.
 
Keičia požiūrį į rinkodarą

Tokio tipo vartotojų įpročiai keičia ir įmonių požiūrį į rinkodarą. Pranešėjas teigė, kad dinamiškai, vos parą aktyvus turinys, pritaikytas šiai auditorijai šiandien, yra iššūkis daugeliui tradiciškai mąstančių agentūrų ir įmonių. „Jeigu norite dirbti su šia tiksline auditorija, jūsų rinkodaros vadovo pardavimas jums turėtų skambėti maždaug taip: išleiskime iki metų pabaigos kokius 30 tūkst. eurų, kurdami turinį, kuris pats save ištrins, ir metų pabaigoje mes nieko neturėsime (...) ir jūsų atsakymas turėtų būti: „Taip, puiki idėja, taip ir padarykime“, – apibendrino T. Nemura. Norint dirbti su šia 820 tūkst. vartotojų auditorija (Z karta nuo 10 metų ir Y karta), kas mėnesį įvairiais būdais išleidžiančia vidutiniškai 260 mln. eurų, reikia būti pasiruošus išbandyti netradicinius rinkodaros sprendimus.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai