PAAIŠKĖJO GERIAUSIŲ VERSLO IDĖJŲ KŪRĖJAI (#)

BZN start prieš 6 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 46 s.
„Futurepreneurs“ renginio akimirka. Asmeninio albumo nuotr.
Finišą pasiekė jau antrą kartą Lietuvoje įgyvendinama jaunimo verslumo skatinimo programa „Futurepreneurs“. Finalinio renginio metu 12 „Futurepreneurs“ komandų pristatė savo verslo idėjas – būsimus startuolius. Jaunuoliai sprendžia jiems patiems aktualias problemas bei siūlo naujus esamų problemų sprendimo būdus. Po praėjusių metų programos rinkoje šiuo metu veikia du startuoliai. Įdomu, kiek jų bus šiemet?
 
12  programos komandų pristatė savo verslo idėjas ir kovojo ne tik dėl geriausiojo titulo, bet ir dėl rėmėjų įsteigtų prizų. Jaunuoliai varžėsi šiose kategorijose: informacinės ir komunikacijų technologijos, švariosios technologijos  ir socialinės inovacijos. Dalyvius vertino ir geriausias idėjas rinko ekspertų komisija, tarp kurių buvo ir Coen‘as Faber‘as, programos partneris iš Nyderlandų („Pure birds“), taip pat visų kategorijų globėjų atstovai, savo sričių profesionalai.
 
Futurepreneurs“ populiarumas jaunimo tarpe auga

„Vienas iš brandaus verslumo bruožų yra siekis kuriant spręsti ir socialines, ekologines bei kitas problemas. „Futurepreneurs“ dalyviai didele dalimi projektų kuria sprendimus, padėsiančius spręsti problemas, su kuriomis susiduria visas pasaulis. Šiandien „Futurepreneurs“ dalyvių idėjos yra gerai žinomo posakio „think globally, act locally“ stadijoje. Visgi tikiuosi, kad šios idėjos augs, o galutinėje stadijoje veiks globaliai ir turėsime 12 naujų, inovatyvių įmonių”, – atidarymas finalinį renginį teigė programos globėjas ūkio ministras Virginijus Sinkevičius.
 „Šie jaunuoliai jau dabar prisideda prie saugesnio, švaresnio, atsakingesnio ateities verslo kūrimo, pakeisiančio pasaulį, kuriame gyvename“
L. Kaušpadienė.
Programą įgyvendinančio Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko direktorė Laima Kaušpadienė priduria, kad „Futurepreneurs“ programa yra puiki galimybė motyvuotiems ir ryžtingiems jaunuoliams parodyti savo genialias idėjas ir ieškoti būdų jas įgyvendinti. „Džiaugiamės, kad programa yra populiari, šiemet joje dalyvavo ambicingi jaunuoliai, kurie drauge su profesionalių dėstytojų ir mentorių pagalba per trumpą laikotarpį sugeneravo inovatyvias ir aplinką tausojančias verslo idėjas. Šie jaunuoliai jau dabar prisideda prie saugesnio, švaresnio, atsakingesnio ateities verslo kūrimo, pakeisiančio pasaulį, kuriame gyvename“, – teigė L. Kaušpadienė. 
 
Kas tie geriausi?

Net du apdovanojimus pelnė „Farmbridge“ komanda, kurianti internetinę platformą, kurioje bus galima įsigyti vietinių gamintojų augintos ir pagamintos produkcijos. Ši aplikacija suteiks galimybę pirkti šviežiausius produktus, natūraliai užaugintus Lietuvoje, iš vienos vietos. „Farmbridge“ laimėjo apdovanojimus už geriausią sprendimą informacinių ir komunikacijos technologijų sektoriuje bei švariųjų technologijų srityje. Jai atiteko rėmėjų – banko „Luminor“ ir „Lietuvos energija“ – įsteigti 1000 eurų prizai.
 
Socialinių inovacijų kategorijos nugalėtojais paskelbti „Edtech team“, kurie vysto mobiliąją aplikaciją tėvams, suteikiančią aktualią ir iškart panaudojamą ugdomojo pobūdžio informaciją, skatinančią kritinį ir kūrybinį vaikų mąstymą. Šios komandos nariai apdovanoti „Western Union“ įsteigtu 1000 eurų prizu.
 
Visų trijų pagrindinių kategorijų nugalėtojai taip pat spręs, kuris dėstytojas labiausiai prisidėjo prie jų sėkmės. Komandų įvertinti dėstytojai bus apdovanoti kategorijų globėjų „Luminor“, „Western Union“ ir „Lietuvos energija“ įsteigtais 500 EUR vertės prizais.
 
Komanda „LAMA“, sprendžianti smulkių „čia ir dabar” daiktų skolinimosi problemą, pripažinti tvariausia idėja. Ši komanda kuria platformą, kuri sujungtų skolintoją su pasiskolinusiuoju per kuo trumpesnį laiką. Jos autoriai galės džiaugtis Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko suteikta 3 mėn. naryste Saulėtekio slėnio bendradarbystės (angl. co-working) „Work‘inn“ erdvėje.
 
Geriausio prototipo (angl. best hardware idea) titulas ir 3 mėn. narystė „LinkMenų fabrike atiteko „HemCup“. Jie sprendžia neperdirbamų popierinių puodelių perteklinio vartojimo problemą ir nori pasiūlyti rinkai ekologišką vienkartinį puodelį, pagamintą iš kanapės pluošto.
 
Geriausia žiedinės ekonomikos idėja pripažinta „Sandy Clean“. Jie skatina tvarkyti aplinką, konkrečiai – paplūdimius. „Sandy Clean“ kuria aparatą, į kurį įmetus šiukšlių mainais galima gauti kuponą ar žetoną, suteikiantį nuolaidą tam tikroje parduotuvėje. Šie aparatai turėtų būti pastatyti paplūdimyje kaip priminimas žmonėms, jog jie privalo susitvarkyti ir palikti aplinką švarią. Nugalėtojai 20 val. nemokamai konsultuosis su „The Green Minds“ („Het groene brein”) specialistais.
 
Intensyvi programa bus tęsiama

Tris mėnesius trukusios programos metu dalyviai žinių sėmėsi penkiose praktinėse mokymų sesijose, kurių metų padedami lektorių analizavo bei apsibrėžė kuriamo verslo tikslus, klientus, galimus partnerius, rėmėjus, konstravo savo verslo modelio juodraštį, kartu su profesionalais diskutavo ir ieškojo būdų, kaip pritraukti investicijų. Programos dalyviams taip pat padėjo mentoriai, savo sričių profesionalai, kurie jaunuoliams perteikė savo žinias, dalinosi įžvalgomis ir patarimais.
 
Bendraudami su dalyviais ir dėstytojais, programos įgyvendintojai mato jos poreikį, taigi planuoja ją tęsti ir kitąmet. „Kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet – iškart po programos finišo ilgai neatsikvėpsime. Pradėsime ruoštis kitiems metams. Vertinsime dalyvių atsiliepimus, komentarus ir tobulinsime mokymosi procesą“, – programos ateities planais dalijosi L. Kaušpadienė.
 
Futurepreneurs – tai tarptautinė verslumo skatinimo programa, kviečianti jaunimą iki 29 metų kurti ateities startuolius ir pokyčių verslą. Programa Lietuvoje įgyvendinama antrąjį kartą. Šiemet programa taip pat įgyvendinama ir Lenkijoje.
 
Prie projekto organizavimo prisideda: Vilniaus universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, VU Verslo mokykla, „Lietuvos energija“, „Western Union“, „Luminor“, advokatų kontora „Metida“, VGTU „Linkmenų fabrikas“, „Baltijos aplinkos forumas Lietuvoje”, „Totem”. Žiniomis ir patarimais dalinasi „Investicijų ir verslo garantijos“, „Socialus marketingas”, „Startup.lt“, „Deeper”, partneriai iš Nyderlandų „Pure Birds“, „Made Blue Foundation” ir „Het groene brein”,  Silicio slėnyje veikiantis fondas „500 Startups” ir kt.
 
Informaciniai konkurso partneriai – „BZN Start“ ir „Zoom TV”. Programą įgyvendina Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai