KAS Į PRIEKĮ VEDA GREITAI AUGANČIUS LIETUVOS STARTUOLIUS? (#)

BZN start prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 35 s.
Roberta Rudokienė. Asmeninio albumo nuotr.
Sparčiu augimu pasižymintiems verslo startuoliams nėra paprasta įveikti sunkiausią pirmų 3 metų laikotarpį – dažnas jaunas verslas neišgyvena ilgiau. Vienas šių dienų startuolių sėkmės garantų – galimybė būti aktyviu bendruomenės dalyviu ir mokytis iš svetimų klaidų bei sėkmės istorijų, ko neturėjo pirmieji Lietuvos startuoliai.

Draugiška bendruomenė

„Norint, kad Lietuvos startuolių ekosistema būtų stipri, svarbu skatinti naujų startuolių kūrimąsi, palengvinti sąlygas ankstyvosios stadijos startuoliams, didinant jų išgyvenamumą. Startuolių bendruomenė yra žavi tuo, kad startuolių kūrėjai noriai dalijasi žiniomis bei patirtimis, mokosi vieni iš kitų. Šiuo metu Lietuvoje jau turime nemažai startuolių, kurie sėkmingai įveikė sunkiausią pirmų 3 metų laikotarpį, įgavo pagreitį, o jų pavyzdžiu gali sekti kiti. Sėkmingus startuolius sukūrę verslininkai kuria naujus startuolius, prisijungia prie kitų komandų ir taip dalijasi ypatingai vertinga savo patirtimi bei žiniomis“, – sako Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos skatinimo padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

Pasak jos, prie startuolių kūrimosi ir veiklos sėkmės pastaraisiais metais prisideda įvairūs jiems skirti nemokami renginiai – nuo vadinamųjų kūrybinių dirbtuvių (angl. – hackathon) iki didžiausio startuolių renginio Lietuvoje „Startup Fair“, kur yra unikali galimybė sukurti kažką inovatyvaus ir naujo ar pakartoti kitų sėkmę. 

Atsakingai planuoti resursus

Vienas sėkmingiausių pavyzdžių – jau daugiau nei 3 metus veikianti lietuvių sukurta įmonė „CUJO Al“. Ji kuria dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi technologija paremtus sprendimus telekomunikacijų bendrovėms ir namų vartotojams. Kompanijos padalinio Baltijos šalyse „CUJO Baltic“ kokybės užtikrinimo padalinio vadovas ir vienas įmonės įkūrėjų Kęstutis Pakalniškis sako, kad jų sėkmė slypėjo ne pritrauktose investicijose, o talentuose ir komandai suteiktoje laisvėje drąsiai kurti.

K. Pakalniškis išskiria kelis sėkmingo startuolio požymius. „Visų pirma, produktas turi spręsti realią problemą, o žmonės turi norėti produktą naudoti. Tai yra labai paprasta formulė, kuri aprėpia ir technologiją, ir plėtrą. Greitai augančias kompanijas dažnai vienija tokie faktoriai kaip produkto ar paslaugos paklausumas, rinkos potencialas, greita reakcija į poreikius ir pokyčius, sėkminga talentų pritraukimo sistema, gebėjimas pritraukti investicijas ir teisingai paskirstyti išteklius“, – dėsto K. Pakalniškis.

Jis atkreipia dėmesį, kad sparti plėtra reikalauja daug resursų, todėl norint drąsiai planuoti pirmiausia reiktų apsidairyti savo biure. „Jeigu turite 150 komandos narių, neplanuokite darbų, kuriuos vargiai galėtų įgyvendinti 700 darbuotojų“, – sako jis.

Sėkmė slypi pasitikėjime

Startuoliams būtina aiškiai apsibrėžti savo prioritetus ir jų laikytis. „Atminkite, jūs turite mažai resursų ir nedaug laiko, todėl pasirinkite vieną nišą ir joje tapkite geriausiais. Taip pat reikia nebijoti klysti. Visko, ką sugalvojote, tikrai neįgyvendinsite. Į savo procesus įtraukite tyrimus (angl. R&D, Research and Development), beta testavimą ir išbandykite savo teorijas praktikoje“, – pataria K. Pakalniškis.

K. Pakalniškio vertinimu, Lietuvos startuoliai ir komandos yra stiprios technologiškai, tačiau net surinkus stiprią komandą, galimybė sukurti naują išskirtinį produktą liks neišnaudota, jeigu komandos nariais nebus pasitikima ir jie negalės priimti sprendimų savarankiškai. „Lietuvai dar reikia daugiau verslumo, o tai atsiras tik su atsinaujinusiu ir atviru požiūriu į komandą. Žmonės yra pasirengę daug dirbti tam, kad pasiektų tikrai įkvepiančių rezultatų, kuriais norės didžiuotis. Todėl nereikia bijoti eksperimentuoti ir drąsiai kurti“, – pažymi jis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai