...

Verslą socialiniuose tinkluose žlugdo beprasmybė

Verslas

2018.05.09

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Verslą socialiniuose tinkluose žlugdo beprasmybė

Simona Vilkaitė-Marcinkevičė, Edgaras Petručionis, Aurimas Steponavičius. Asmeninio albumo nuotr.

Jau gegužės 30–31 d. daugiau nei dvi dešimtys šiuolaikinės rinkodaros žinovų ir profesionalų dalysis žiniomis bei įžvalgomis apie šių dienų svarbiausią rinkodaros priemonę – socialinius tinklus. SMK erdvėse vyksiančio jauno verslo forumo „#LAUNCH“ pranešėjai įsitikinę, kad svarbu ne tik kažką daryti, bet ir suvokti, kodėl tai daroma.

Išsiskirti iš minios

Pasaulinio populiarumo sulaukusio projekto „Bored Panda“ verslo plėtros vadovas Aurimas Steponavičius visų pirma pastebi, kad socialiniai tinklai suteikia neeilinių ir iki šiol rinkodaroje dar nematytų galimybių, tačiau būtina gebėti jas išnaudoti.

„Plačiąja prasme, socialiniai tinklai verslui leidžia pasiekti savo auditoriją. Taip pat šios platformos leidžia skirstyti vartotojus įvairiais aspektais ir pasiekti kiekvieną segmentą su specialiai pritaikyta žinute. Kitaip tariant, socialiniai tinklai gali būti labai efektyvus rinkodaros įrankis, jei yra tinkamai išnaudojami“, – teigia A. Steponavičius.

Jam antrina ir „Socialaus marketingo“ reklamos skyriaus vadovas Edgaras Petručionis, pabrėždamas, kad teorines tiesas įsisavinę verslai dažnai bando atkartoti sėkmingas kampanijas ir taip žengia lemiamą, bloga linkme nuvedantį žingsnį, t. y. supanašėja su kitais.

„Daugybė prekių ženklų socialiniuose tinkluose tiesiog supanašėjo: iš pradžių naudoję užsienio fotobankų vaizdus, vėliau pradėjo savo produkciją fotografuoti minimalistinėse kompozicijose, filmuoti vaizdo įrašus su naudingais patarimais ir receptais. Trimis atvejais iš penkių, uždengus produkto logotipą, vartotojas neatskirs, kuris prekių ženklas su juo komunikuoja, ir vėliau būdamas parduotuvėje rinksis pigiausią to produkto alternatyvą matytam receptui įgyvendinti. Vartotojų dėmesį pastaraisiais metais labiausiai patraukia išskirtiniai, stiprų vizualinį identitetą turintys kūrybiniai sprendimai, kurie nėra panašūs į to paties prekių segmento konkurentų vykdomą komunikaciją. Kalbant apie formatus, puikius rezultatus demonstruoja mobiliajam formatui pritaikytos vertikalios nuotraukos, 10–15 sekundžių vaizdo įrašai, „Facebook Canvas“ ir „Collection Ads“ sprendimai“, – patarimais dalijasi pašnekovas.

Vien gražių vaizdų neužtenka

Nors pašnekovai pritaria, kad kokybiški vaizdai patraukia šiuolaikinio vartotojo dėmesį, tačiau „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus guru Simona Vilkaitė-Marcinkevičė tikina, kad beprasmiai vaizdai, kad ir kokie būtų gražūs, tinkamų rezultatų ilgainiui nesuteiks.

 

„Nėra vieno teisingo kelio – skirtingiems verslams veikia skirtingi dalykai, tačiau išsikelti tikslus ir atlikti bandymus privalo visi.“

A. Steponavičius.

 

„Gražūs vaizdai be jokio tikslo ir aiškių uždavinių niekur neprives. Jei prekių ženklas tiesiog užsiima gražių nuotraukų viešinimu ir negali atsakyti į klausimą, kodėl tai daro, vadinasi, tai ne rinkodara, o laiko švaistymas. Geriausia pradėti nuo bendrų verslo tikslų ir siekių, o tuomet keliauti į „Instagram“, kaip į erdvę su savais formatais, ir galvoti, ar atitinkamais veiksmais bus galima tų tikslų pasiekti, pagaliau kokią auditoriją bus norima sudominti ir ar ji apskritai yra „Instagram“ kanale. Kartais nieko kurti ir nereikia, o tiesiog bendradarbiauti su nuomonės lyderiais, kurie kurs turinį, kurie jau turi sukaupę atitinkamas auditorijas ir joms gali pasakoti su prekių ženklu ir savo gyvenimo būdu susijusias istorijas“, – pataria pašnekovė.

Jai pritariantis A. Steponavičius priduria, kad tikslai svarbūs ne tik platformoje „Instagram“, bet ir visoje verslo komunikacijoje. „Nėra vieno teisingo kelio – skirtingiems verslams veikia skirtingi dalykai, tačiau išsikelti tikslus ir atlikti bandymus privalo visi“, – įsitikinęs pašnekovas.

Visada klausti „Kodėl?“

Kalbėdama apie verslų komunikaciją tinkle „Instagram“, S. Vilkaitė-Marcinkevičė pataria nuolat save kontroliuoti ir užduoti esminį klausimą, kodėl ir kokiu tikslu viskas daroma.

„Būtinybė kiekvienam šiuolaikiniam verslui – tikslas ir auditorija, su kuria norima dirbti. Geriausia kiekviename etape atsakyti į klausimą: „What is your WHY?“ Kodėl graži pusryčių nuotrauka padės mano verslui? Ar aš skatinsiu pardavimus? Ar aš paskatinsiu tiesiog pusryčiauti? Ar taip didinu savo prekių ženklo žinomumą? Ar auditorija, kuriai kuriu reklaminę „Instagram Perfect“ žinutę, tai supras? Ar ji yra šiame kanale? Blogiausia, kai verslas daro veiksmus tik tam, kad darytų, ar tik todėl, kad šiame kanale jau yra ir konkurentų. Aišku, būtina galvoti ir apie unikalų turinį. Iš „Shutterstock“ nupirkta nuotrauka – nieko gero nežadanti komunikacija, tai tik verčia kanalą dar didesne šiukšlių dėže, nuo kurios vartotojai ims ir pavargs. Tai kompleksinis ir ilgas darbas – nėra vieno ir svarbiausio dalyko, yra nuolatinis darbas ir strategijos įgyvendinimas: nuo idėjos, tikslų, auditorijos iki tinkamų formatų. Turbūt geriausia viską išbandyti ir leisti auditorijai nuspręsti, kas padeda siekti prekių ženklo tikslų“, – sako pašnekovė.

Prasmės būtinumą pabrėžia ir E. Petručionis, sakydamas, kad baigėsi tie laikai, kai socialinių tinklų paskyrą reikėjo turėti vien tam, kad ji egzistuotų. Atėjo metas ją įdarbinti taip, kad teiktų džiuginančių rezultatų. „Vakarų Europoje, JAV ir keliose kitose rinkose „Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai jau suvokiami ne kaip vietos, kur tiesiog reikia kažką įkelti, kad būtų, o kaip visaverčiai žiniasklaidos kanalai didelio masto kampanijoms vykdyti. Tai suvokus, Lietuvoje į socialinius tinklus būtų galima investuoti didesnius biudžetus kūrybai ir sukurti erdvės įdomesnei komunikacijai, kuri įtrauktų ir sudėtingesnius techninius sprendimus, pavyzdžiui, 360° vaizdo įrašus, trimates fotografijas, AR filtrus, bendradarbiavimą su kitais prekių ženklais. Toks požiūris taip pat padėtų atsikratyti ydingo įpročio socialiniams tinklams tiesiog adaptuoti turinį, paruoštą TV ir spaudai“, – teigia pašnekovas.

Socialinių tinklų asai

Dvi dienas truksiantis „#LAUNCH“ šiais metais orientuotas į pačią aktualiausią ir „BZN start“ skaitytojų geidžiamiausią temą – socialinius tinklus. Su ilgamečių partnerių: „Investicijų ir verslo garantijų“ (INVEGOS),advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegijos, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūros „SEO Akademija”, naujienlaiškių platformos „Omnisend“, spaudos paslaugų kompanija „Spaudos departamentas” ir projekto informacinio draugo – skaitomiausio naujienų portalo DELFI, pagalba surinkta neeilinė pranešėjų ir mokymų lektorių komanda padės pažinti ir atrasti naujausias šiuolaikinio verslo tendencijas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.