LIETUVOS PIRKĖJŲ ARCHETIPAI: NUO TECHNOLOGIJŲ SEKĖJŲ IKI JAUKUMO KŪRĖJŲ (#)

BZN start prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min.
Lietuvoje didžioji dauguma pirkėjų labai daug laiko praleidžia puoselėdami namus ir aplinką. Pexels.com nuotr.
Namų jaukumu besirūpinantys, kainas atidžiai stebintys ir tik patikimas ir išbandytas prekes  perkantys – tokių pirkėjų Lietuvoje yra daugiausia. Tačiau šalia jų yra ir kita stipri pirkėjų grupė: norintys išbandyti naujoves, linkę eksperimentuoti, mėgstantys technologijas ir propaguojantys sveiką gyvenseną. Jaunoji pirkėjų karta – pamišę dėl žaidimų, užsiima sportu ir sveika gyvensena. Jie linkę išbandyti naujoves, bet neturi didelių pajamų, tad yra atidūs kainai.

Tokius pirkėjų archetipus atskleidė visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta lietuvių pirkėjų įpročių apklausa. Tyrimas patvirtino nemažai visuomenėje susiformavusių lyčių ar amžiaus stereotipų, tačiau, pavyzdžiui, plačiai paplitusią mintį, kad moterys labiau išlaidauja ir vadovaujasi emocijomis, šis tyrimas paneigė. Priešingai, eksperimentuoti ir išbandyti naujoves labiau linkę vyrai, kuriems kaina rūpi kiek mažiau. Rezultatai taip pat atskleidžia archetipus, kurie nepavaldūs lyties, gyvenamosios vietos  ar amžiaus kriterijams.

Rūpi namai ir sveika gyvensena

Apklausa rodo, kad Lietuvoje didžioji dauguma pirkėjų labai daug laiko praleidžia puoselėdami namus ir aplinką  (41 proc.) ar sukdamiesi virtuvėje (38 proc.). Šie du pomėgiai labiausiai priimtini moterims, 36 m. ir vyresniems respondentams. Moterys, tyrimo duomenimis, labiau domisi ir mada, grožio industrija bei menu, kultūriniu gyvenimu.
„Nors didžioji dauguma lietuvių laisvalaikį praleidžia puoselėdami namus ir eksperimentuodami virtuvėje,  analizė leidžia išskirti daugiau skirtingų pirkėjų portretų.“
G. Vilkė.
Daugiau nei kas penktas apklaustasis (22 proc.) laisvalaikiu mėgsta sportuoti ir laikosi sveikos gyvensenos principų, dar kas penktas (20 proc.) domisi technologinėmis naujovėmis. Tiek sveika gyvensena tiek ir technologijomis dažniausiai tuo domisi vyrai, jauni (18-25 m.) respondentai, didmiesčių gyventojai. Vyrai labiau mėgsta ir meistrauti namuose, sodyboje ir žaisti kompiuterinius žaidimus. Pastarasis pomėgis labai svarbus ir jauniausiems, 18-25 m. respondentams.

„Žmogaus kasdienybę retai kada nusako vienas pomėgis, todėl apklaustieji buvo kviesti pasirinkti kelis variantus, kelias svarbias veiklas, kurioms skiria didžiausią dėmesį. Nors didžioji dauguma lietuvių laisvalaikį praleidžia puoselėdami namus ir eksperimentuodami virtuvėje,  analizė leidžia išskirti daugiau skirtingų pirkėjų portretų“, –  sako internetinės parduotuvės “Pigu.lt” rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė (nuotr. dešinėje).

Nemaža dalis lietuvių laisvalaikiu domisi technologinėmis naujovėmis ir tuo pačiu propaguoja sveiką gyvenimo būdą ir sportą. Dar kelios stiprios grupės, kurios vienija žmones: mėgstantys meistrauti ir besidomintys technologijomis; besidomintys grožiu, mada ir menu bei kultūriniu gyvenimu, puoselėjantys namus ir ieškantys naujausių technologijų.

Kaina svarbi moterims

Paklausti, kokiems prekės kriterijams perkant skiria daugiausiai dėmesio, apklaustieji dažniausiai įvardijo kainą (38 proc.), tačiau nemaža dalis jų teigė, kad labai svarbu praktinis ir daugiafunkcinis prekės panaudojimas ( 22 proc.) bei patogumas perkant (20 proc.). Skirtingai, nei įprasta manyti, kainą dažniau akcentavo moterys, 56 m. ir vyresni respondentai, vidutinių ir mažesnių pajamų grupės atstovai. Vyrams aktualiau daugiafunkcinis, praktinis panaudojimas. Pagal tokį kriterijų prekes dažniau renkasi aukščiausio išsilavinimo, didžiausių pajamų grupės atstovai.

Prekės populiarumui dėmesį skiriantys prisipažino tik 3 proc. apklaustųjų, dažniausiai –  jauniausi (18-35 m.). Kas dešimtas teigė, kad renkasi prekes pagal jų išmanumą, taigi dažniausiai perka technologines naujoves. Dažniausiai taip teigė apklausos dalyviai vyrai.

Eksperimentuoja kas penktas

Vyrai, ypač didesnių pajamų grupės atstovai ir miestiečiai, labiau linkę ir bent kartais perkant išbandyti kažką naujo, neatsilikti nuo naujovių. Naujoves perkant išbandyti nori ir jauniausi, 18-25 m. tyrimo dalyviai.

„Nors gana nemaža dalis apklaustųjų save įvardijo besidominčiais technologinėmis naujovėmis, apklausa parodė, kad dauguma lietuvių (70 proc.) pirkdami nėra linkę skirti daug dėmesio naujausiems sprendimams, naujų prekių išbandymui ar eksperimentams. 37 proc. teigė, kad jie pirkdami renkasi žinomus ir patikrintus prietaisus ir prekių ženklus. Daugiausia taip teigia moterys, mažesnių miestų gyventojai“, –  sako G. Vilkė.

Dar 33 proc. pripažįsta besirenkantys greičiausiai prieinamą variantą ir nemėgsta gaišti laiko svarstymams ar eksperimentams. Greičiausiai prieinamą variantą dažniau renkasi moterys, 36 m. ir vyresni respondentai, mažesnių miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Tik žinomus ir patikrintus prietaisus, prekių ženklus dažniau stengiasi rinktis vyriausi (56 m. ir daugiau) apklaustieji.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai