EL. PREKYBOS PULSAS LIETUVOJE IR PASAULYJE (#)

BZN start prieš 7 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 11 s.
Mindaugas Šilkūnas. Asmeninio albumo nuotr.
Per paskutinį dešimtmetį Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičius padidėjo beveik dvigubai, todėl nenuostabu, kad iki šiol didžiausias dėmesys buvo skiriamas galutinių vartotojų (B2C) kategorijos patirtims ir apsipirkimo patogumui gerinti. Nors ši kryptis išlieka perspektyvi ir inovacijos joje neišvengiamos, eskpertų teigimu, 2018-aisiais jau galima pastebėti ženklius e-komercijos pokyčius ir verslas verslui segmente.

Inovacijų madas diktuoja „Amazon“

Daugumoje atvejų analizių ir pristatymų minimos ir jau klasikiniais pavyzdžiais tampančios „Amazon“, „Alibaba“, „Aliexpress“ el. prekybos platformos palengva suformavo ne tik pasaulio, bet ir Lietuvos pirkėjų apsipirkimo patirties lūkesčius.

Bene garsiausiai čia skamba „Amazon“, savo strategiją remiantys agresyvia plėtra, bet tuo pat metu ir integracija į kuo daugiau skirtingų sričių. Neseniai rinkai pristatę parduotuvę be kasų „Amazon Go“, kur apsipirkimui pakanka turėti programėlę išmaniajame telefone, „Amazon“ neužleidžia pozicijų ir virtualioje erdvėje. 2017-aisiais 44 % visų el. pirkimų JAV įvyko būtent šioje platformoje, o arčiausiai besirikiuojančio rinkos dalyvio „eBay“ – tik 7 % (eMarketer). Tikėtina, kad rinkos, o kartu ir inovacijų lyderio etiketę „Amazon“ išlaikys ir šiais metais.
„Teliks tik atsispausdinti ir ant pakuočių užklijuoti automatiškai sugeneruotus siuntos dokumentus.“
M. Šilkūnas.
Panašias tendecijas pastebi ir el. prekybos ekspertai Lietuvoje. Tiesa, smulkaus verslo, prekiaujančio šiose platformose, atžvilgiu.

Vienos didžiausių Lietuvoje siuntų siuntimo platformos siuskpigiau.lt vadovas Mindaugas Šilkūnas teigia, kad pastebėjus augančią Lietuvos el. prekybininkų veiklą būtent „Amazon“ ir „eBay“ platformose, buvo nuspręsta pagreitinti siuntų į užsienį siuntimo procesą pasiūlant siuskpigiau.lt svetainės sąsają su „Amazon“ ir „eBay“ platformomis.

„Didelė mūsų klientų dalis – smulkieji verslininkai, prekiaujantys dviejose populiariausiose platformose – „Amazon“ ir „eBay“ ir siunčiantys prekes pirkėjams į užsienį. Pastebėję, kad tokių klientų kiekis nuolat didėja, norėjome pasiūlyti jiems papildomą vertę – laiko taupymą.  Sujungus kliento „Amazon“ ar „eBay“ bei siuskpigiau.lt paskyras, visa informacija apie jo pirkėjų užsakymus (prekės, kiekiai, pristatymo adresai) bus automatiškai perkeliama tiesiai į siuskpigiau.lt sistemą, tad pardavėjui nebereikės visko kaskart iš naujo suvedinėti, norint išsiųsti užsakymus. Teliks tik atsispausdinti ir ant pakuočių užklijuoti automatiškai sugeneruotus siuntos dokumentus“, – apie naujovę pasakoja M. Šilkūnas.

Pasak siuntų siuntimo eksperto, tokia paslauga šiuo metu siūloma „Amazon“ ir „eBay“ vartotojams, netrukus startuos „Shopify“, „Woocommerce“ platformose, o jei sprendimas pasiteisins, įmonė planuoja integracijų pasiūlą plėsti.
 
Pirkimas mobiliuoju telefonu populiarės

Pernai Lietuvoje pagaliau užfiksuotas rezultatas, kai mobiliajame telefone peržiūrėta daugiau puslapių, nei kompiuteryje. Pasaulinėje rinkoje ši tendencija jaučiama jau ilgesnį laiką. Vis dėlto kalbant apie el. apsipirkimą, galutinis pirkimo veiksmas, t.y. užsakymo apmokėjimas, vis dar dažniausiai atliekamas kompiuteriu. E-shopper barometer Global report duomenimis, Lietuvoje išmaniuoju telefonu yra pirkę 46 %, o Europoe – tik 35 % vartotojų.

Prognozuojama, kad tobulėjant apmokėjimo mobiliaisiais technologijoms (didžiąja dalimi susijusiomis su pagerintais asmenybės identifikavimo sprendimais: piršto antspaudu, veido atpažinimo funkcija ir pan.), transakcijų, atliktų mobiliaisiais, daugės. Kanadiečių konsultantai Absolunet prognozuoja, kad iki 2018-ųjų pabaigos 70 % visų el. pirkimų bus atliekami mobiliuosiuose įrenginiuose. Nors Lietuvoje tam tikros tendencijos ne visada ateina taip greitai, kaip JAV ar kitose Europos valstybėse, ruoštis tam pravartu iš anksto.

„Pirkėjo pageidavimas vienu mygtuko paspaudimu atlikti kuo daugiau funkcijų užsienyje nieko nebestebina. Ką tik pasibaigus „Amazon 1-click“ patento galiojimui, ši tendencija tik stiprės. Stengiamės šią praktiką pritaikyti ir Lietuvoje. Apie tai, kad svetainė turi būti patogi naršymui išmaniuoju, manau, kalbėti jau neverta – tai tapo savaime suprantama“, – teigia M. Šilkūnas.

Pirkimas balsu, paieška vaizdais

Dar viena tendencija, kol kas atrodanti tolima Lietuvai, bet populiarėjanti užsienio rinkose – apsipirkinėjimas balsu. Ši technologija didžiausią galvos skausmą kelia SEO specialistams: atliekant paiešką balsu dažniausiai sugeneruojamas tik vienas, tinkamiausias atsakymas, tad šiame sąraše būti antru tampa beprasmiška.

Kartu su balso paieška, kelią el. apsipirkime skinasi ir paieška vaizdais. Pavyzdžiui, mėgstamos žvaigždės nuotrauką ar vitrinoje nufotografuotą patikusį derinį įkėlę į paieškos sistemą, gausite rezultatus su prekėmis, panašiausiomis į vaizduojamus nuotraukoje. Į tokius sprendimus jau investuoja „eBay“, „Pinterest“, ar „Instagram“ influencerių įtaka besiremiantis amerikietiškas startuolis „Screenshop“. Absolunet teigimu, paieškos balsu ir vaizdais iki 2020 metų gali siekti 50 % visų prekių paieškų. Bus įdomu stebėti, kaip ši tendencija veiks Lietuvos el. prekybininkus.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai