ŠIUOLAIKINĖS RINKODAROS TENDENCIJOS RANDA PRIĖJIMĄ LIETUVOJE (#)

Ieva Kniukštienė prieš 7 dienas Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 36 s.
Artūras Lukaševičius, Niko Bolkvadze, Laura Aleksandraviče Asmeninio albumo nuotr.
„Rinkodara tampa naujaisiais finansais“, – sako „Facebook“ regiono vadovas Niko Bolkvadzė. Jis drauge su „Httpool“ reklamos specialistu Artūru Lukaševičiu ir platformos „Influenceriai.lt“ kūrėja Laura Aleksandraviče pristatys naujausias tendencijas trečiajame jauno verslo forume „#LAUNCH“.
 
Prisitaikyti gyvybiškai svarbu

Vartotojai vis daugiau laiko praleidžia elektroninėje erdvėje, todėl nieko keista, kad čia keliasi ir verslas. Anot N. Bolkvadzės, didėjanti ir stiprėjanti auditorija internete priverčia verslus teikti aukštos kokybės pasiūlymus ir pasverti savo ankstesnius įsitikinimus.
 
„Įmonės turėtų keisti savo strategiją ir pereiti nuo stūmimo link traukimo. Gyvybiškai svarbu atliepti savo vartotojų poreikius ir suprasti, kas jiems yra svarbu, o tada, pasitelkiant skirtingus kanalus ir pasiūlymo kombinacijas, siūlyti optimalų sprendimą“, – teigia pašnekovas.
 
Atstovaudamas socialiniam tinklui „Facebook“, N. Bolkvadzė pastebi, kad šis tinklas yra idealiai rinkodaros poreikiams pritaikyta erdvė, kurioje susikerta įmonių ir vartotojų keliai. Tiesa, norint sėkmingai gyvuoti, svarbu atlikti pasiruošimo žingsnius.
 
„Facebook“ yra puiki reklamos prekybos erdvė, tačiau be tinkamų matavimo įrankių nebus įmanoma pastebėti, koks kampanijos paveikumas. Todėl visų pirma siūlyčiau rinkodaros veiklas susiskirstyti į dvi kategorijas: ženklodarą (angl. branding) ir parodomąją rinkodarą. „Facebook“ turi sukurtą „ROI Hunter“, kurių darbas yra padėti įmonėms lokaliai ir globaliai kurti tą parodomąją rinkodarą. Mūsų naujovė ir slypi paprastume – visos technologijos yra vienoje vietoje, todėl verslas yra tikras, kad gali sekti ir suprasti vartotojų įpročius, pastebėti naujausius pokyčius ir priartėti prie savo auditorijos“, – platformos galimybes pristato pašnekovas.
 
Rasti naują priėjimą

Pasaulyje išpopuliarėjęs ir pozicijų neužleidžiantis socialinis tinklas „Twitter“ Lietuvoje, regis, buvo kiek pamirštas, ne taip stipriai pamėgtas, bet „Httpool“ reklamos specialistas A. Lukaševičs patikina, kad tai žiniasklaidos priemonė, į kurią atsigręžia vis daugiau verslų ir vartotojų, ieškodami kažko naujo ir dar nepabodusio.
 
„Žmonės užsuka į „Twitter“ norėdami rasti kažką naujo, įdomaus. Šis socialinis tinklas išsiskiria vis didėjančiu aktyvių vartotojų srautu, o reklamų pastebimumas ir susidomėjimas jomis šiame tinkle taip pat auga sparčiai. Pastebime, kad vis daugiau žmonių jį pamėgsta ir kaip kasdienio naudojimo socialinį tinklą, o įmonės išbando platformą savo rezultatams siekti“, – pasakoja pašnekovas.
„Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui.“
L. Aleksandravičė.
Naujovių paieška atvedė verslus ir prie dar vienos rinkodaros srities – nuomonės lyderių (angl. influencers) rinkodaros. Specializuotos nuomonės lyderių rinkodaros agentūros įkūrėja L. Aleksandravičė teigia, kad tai niša, kurioje kalba ne pats prekių ženklas, bet natūraliai kalbama apie jį.
 
„Tikras nuomonės formuotojas pats yra prekių ženklas – jis turi savo unikalų braižą, stilių ir vertybes. Jis niekada nesiima reklamuoti to produkto ar paslaugos, kuriuo netiki, todėl žmonės juo pasitiki. Svarbiausia – jis nekalba konkretaus prekių ženklo kalba, jis kalba sava kalba apie prekių ženklą ir tai, kas jam svarbu. Todėl efektyvaus nuomonės formuotojo apibrėžimas yra toli gražu ne skaitinis, o kokybinis“, – teigia pašnekovė.
 
Pasak L. Aleksandravičės, nuomonės formuotojai apima visus socialinių tinklų kanalus, todėl jų paslaugos verslui gali būti pritaikomos labai plačiai: „Keliose žiniasklaidos priemonėse besidalydami skirtingų formų turiniu, jie kuria tikrumo pojūtį vartotojui. Pavyzdžiui, į „YouTube“ kanalą kelia vaizdo tinklaraščius, o „Instagram“ išnaudoja kaip asmeninį tinklaraštį.“
 
Tendencijos aiškios

Pašnekovės teigimu, nuomonės lyderių rinkodara augs ir, atsižvelgiant į pasaulines tendencijas, visai tikėtina, kad ir Lietuvoje didės vaizdo tinklaraštininkų skaičius, o prekių ženklai jau dabar turėtų siekti glaudžių santykių su stipriais nuomonės lyderiais.
 
„Nuomonės lyderių rinkodarą reikia pradėti suvokti ne kaip rinkodaros taktiką, o kaip strategijos dalį, kuriai reikia visapusiško ir autentiško prekių ženklo ir įžymaus asmens santykių vystymo, nuolat kuriančio vertę abiem pusėms“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė.
 
Vis dėlto „Facebook“ atstovas pastebi, kad dažnai problema įvardijamas „Facebook“ reklamų pasiekiamumo mažėjimas anaiptol nėra tokia didelė problema. Kai kurie verslai gali iš to netgi laimėti, reikia tik kūrybiškai į viską pažvelgti.
 
„Jeigu verslas komunikuoja tik su tiksline auditorija, vartotojai yra taip pat patenkinti, nes suvokia kad gauna būtent jiems pritaikytus pasiūlymus. Visgi „Facebook“ siūlo ir kitas vartotojų pasiekimo galimybes. Matoma aiški kuriamų grupių tendencija. Vis daugiau verslų kuria grupes ir bendrauja su vartotojais uždarame rate. Dar artimesnis priėjimas prie vartotojo yra „Facebook Messenger“, per kurį verslas su tiksline auditorija gali bendrauti akis į akį“, – tendencijas ir galimybes atskleidžia N. Bolkvadzė.
 
Visa apimantys mokymai

Gegužės 30–31 d. jauno verslo portalas „BZN start“ kviečia į tradicinį ir didžiausią jauno verslo forumą #LAUNCH. Šiais metais čia bus gvildenamos karščiausios ir aktualiausios socialinių tinklų temos, kurias pristatys daugiau nei dvidešimt pranešėjų iš Lietuvos ir užsienio. Svarbi naujovė ir galimybė šiemet – net aštuonių mokymų modulių kursas, apimantis kiekvieną socialinį tinklą ir jo įvaldymo galimybes, pravarčias ir pradedančiajam, ir jau pažengusiam verslininkui.
 
Renginio draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų kompanija „Spaudos departamentas“ ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai