AR SOCIALINIAM TINKLUI „INSTAGRAM“ SVARBUS TURINYS? (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 5 s.
Simona Vilkaitė-Marcinkevičė, „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė. Asmeninio archyvo nuotr.
Kuriant verslą, viena pagrindinių užduočių – kuo greičiau ir plačiau paskleisti žinią apie veiklos pradžią ir siūlomą paslaugą, prekę. Šiais laikais viešinimo sprendimų itin gausu, tačiau vienas greičiausių ir jaunam verslui priimtiniausių – reklama socialiniuose tinkluose. Kai telefono kamera kasdieniame gyvenime vis dažniau pakeičia profesionalams skirtą fotoaparatą, iš populiariausių socialinių tinklų gretų jau ilgą laiką nesitraukia „Instagram“ platforma.

Remiantis portale „Stastista.com“ skelbta informacija, visame pasaulyje „Instagram“ kas mėnesį aplanko 800 mln. unikalių vartotojų ir manoma, kad šis skaičius ilgainiui tik augs. Socialinio tinklo „Instagram“ valdymo paslaptimis ir patarimais, kaip jaunam verslui pasiekti žinomumo aukštumų, sutiko pasidalyti Simona Vilkaitė-Marcinkevičė, „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė, daugiausia laiko skirianti „Instagram“ naujienoms ir projektams.
 
Kur slypi paslaptis?

Pašnekovė pastebi, kad pagrindinė priežastis, kodėl žmonės mėgsta tinklą „Instagram“, yra galimybė priklausyti vienai ar kitai bendruomenei, atrasti sau įdomius interesus ir vaizdinę informaciją. Tai puikiausia erdvė ieškoti įkvėpimo, ką gaminti, ieškoti vietų, kur nukeliauti, stebėti, ką veikia nuomonės lyderiai už kamerų, namų aplinkoje.
„Vartotojams svarbu ir tai, kas skelbia turinį, ir paties turinio kokybė. Šie du veiksniai tinkle „Instagram“ vienas be kito egzistuoti negali, nes abu veikia dėl bendro tikslo.“
S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
„Tai lyg minitelevizija, kurioje gali atrasti sau naudingos informacijos. Čia ir pats noriai daliniesi kadrais, kurie tau svarbūs, gražūs ir pan. Aišku, neatmeskime ir fakto, kad tai socialinis tinklas, o socialiniuose tinkluose žmonės nori linksmai leisti laiką, atsipalaiduoti, slinkti ekraną žemyn ir kuo mažiau nerimauti dėl savo problemų“, – teigia S. Vilkaitė-Marcinkevičė.

Ne vienus metus tikslingai su šiuo socialiniu tinklu dirbanti pašnekovė tikina, kad vieno atsakymo, kas įdomu „Instagram“ lankantiems žmonėms, nėra. Nors kiekvieną vartotojų grupę būtų galima suskirstyti į dar smulkesnius pogrupius, egzistuoja penki pagrindiniai „dėmesio burbulai“.
  • Vartotojams įdomu ir jie seka savo artimus žmones, šeimos narius ir domisi jų laisvalaikiu.
  • Antroje vietoje yra nuomonės lyderių ir įžymybių „burbulas“, siekiant pamatyti tai, kaip jie gyvena ar kur keliauja.
  • Patinkančių prekių ženklų komunikacija – daugiausia su maistu, grožio priemonėmis ar kelionėmis susijusios paskyros.
  • Juokelių paskyros, kurios surenka internete atrastus juokingus vaizdelius.
  • Kartais nuklystama į visai nepažįstamų ar vos matytų žmonių naujienų srautus pasidomėti, kaip gyvena kiti.
„Vartotojams svarbu ir tai, kas skelbia turinį, ir paties turinio kokybė. Šie du veiksniai tinkle „Instagram“ vienas be kito egzistuoti negali, nes abu veikia dėl bendro tikslo“, – sako moteris.
 
Turinio pateikimo būdai

Tyrimai rodo, kad pavieniai asmenys yra linkę sekti laisvalaikio praleidimo akimirkas, patys jomis dalytis, o jos pateikiamos įvairiai: „Instagram Stories“ erdvėje (kur turinys dingsta po 24 valandų, jei nėra pažymėtas, kad liktų profilyje), naujienų sraute vaizdo įrašų ar nuotraukų formatu, naudojamos papildomos programėlės nuotraukoms retušuoti ir t. t. Anot S. Vilkaitės-Marcinkevičės, čia svarbiausia yra mintis, jos istorija, tai, ką žmogus turiniu nori pasakyti.

„Kalbėti apie prekių ženklus galima vadovaujantis tyrimais, patirtimi ir bandymais. Bandymai čia net labai svarbūs: atsispiriant nuo tikslo, ką prekių ženklas nori pasiekti kanale „Instagram“, prasideda bandymai, kurie padeda to tikslo siekti. Vieniems tai „Instagram Stories“ erdvės reklamos, kitiems – itin kūrybingi sprendimai, kaip vienas produktas fotografuojamas tuo pačiu rakursu“, – sprendimų galimybes vardija pašnekovė.

„Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė atskleidžia ir sėkmingam turiniui būdingas tendencijas.
  • Turinys privalo pataikyti į kontekstą. „Jei esate padangų gamintojas ir manote, kad padangos fotografija ir užrašas „nuolaida“ sudomins potencialius pirkėjus, veikiausiai klystate, nes tame pačiame naujienų sraute jus nurungia itin kokybiškos ir meniškos fotografijos iš artimų ar kitų prekių ženklų“, – sako S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
  • Turinys turi būti trumpas ir pagrindinę mintį papasakoti iš karto, per kelias sekundes. Čia svarbi dalis tiems, kurie jo nenori adaptuoti ar pritaikyti pagal kanalo specifiką. „Jei prekių ženklas turi 10 minučių vaizdo interviu, „Instagram“ nebus ta vieta, kur vaizdo įrašas bus žiūrimas. Tokiu atveju verta padaryti adaptaciją, parenkant pagrindinę interviu žinutę, parodant ją ir nukreipiant, pavyzdžiui, visą versiją žiūrėti kanale „YouTube“, – pataria pašnekovė.
  • Viena mintis viename turinio vienete – tai trumpo turinio tęsinys. „Instagram“ vartotojai nemėgsta, kai su viena žinute bandoma papasakoti viską. Geriausia išsirinkti vieną esminę mintį ir apie ją kalbėti. Naujas restoranas? Super. Viena kokybiška jo nuotrauka, žinutė, kur jis yra, viskas. Naujas produktas? Super. Produkto įvaizdinės nuotraukos, po vieną pridėtinę vertę viename įraše ir tiek. Žinoma, kalbu supaprastintai, bet esmė – nepersistengti su žinučių skaičiumi viename įraše“, – glaustumo svarbą išryškina „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus vadovė.
  • Jei jau rodote savo produktą, rodykite, kaip jį naudoti. Maketas, kaip jis stovi įmontuotas parduotuvės lentynoje, nėra geras sprendimas. Geriausia trumpai pavaizduoti produkto naudojimą: gėrimas gali būti pilamas į stiklinę, ledai – išpakuoti ir parodyti, kokios išvaizdos ar skonio jie yra, ir pan. Tyrimų duomenimis, tie, kurie nuoširdžiai parodo produkto naudojimą natūralioje aplinkoje, turi geresnius reklaminius rezultatus.
  • Na, ir svarbiausia – turinys turi būti pritaikytas mobiliesiems įrenginiams. Tai sujungia visus punktus apie trumpumą, kai vartotojas turi mažai laiko sukoncentruoti dėmesį, apie turinio adaptacijas skirtingiems formatams. 
„Geriausiai veikia tai, kas daroma su aiškiu tikslu ir nuosekliai – nesvarbu, kokio grožio nuotrauką padarysime, kokį gerą vaizdo turinį sukursime, jei neturėsime atsakymo, kodėl tai darome, tai bus bevertiška ir nereikšminga“, – sako S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
 
Patarimas jaunam verslui

„Jaunas verslas privalo susitaikyti su tuo, kad jis yra verslas, kad jis atstovauja prekių ženklui ir negali pasiduoti madai „jei daro visi, darysiu ir aš, aš juk mažas, biudžeto neturiu, tai gal neverta skirti dėmesio kanalo specifikai – nesvarbu kaip, kodėl, bet darysiu“. Ne! Jei jau neįdomu, tegul susilaiko nuo bet kokios komunikacijos, kol pamėgs tai, ką pats daro“, – tvirtai įsitikinusi pašnekovė.
 
Ji priduria, kad kiekvienas privalo žinoti, kodėl jis renkasi „Instagram“, kokį tikslą kanalas padės pasiekti, kokią auditoriją jis nori suburti ir tik tuomet imtis gana ilgo, bet tikslaus darbo – bandymo. Dažniausiai auditorija parodo, kas jai patinka ir ko jai nereikia, tad, turint tikslą, auditoriją, turint galimybę bandyti, kas padės to tikslo siekti, galimybės sėkmingai augti didėja.
 
„Nėra vienos sėkmingos formulės visiems – kiekvienas labai unikalus. Tai sunkiausia dalis – galima semtis įkvėpimo iš didžiausių, bet nuoširdumas vis tiek laimi“, – nuoširdžiai apibendrina S. Vilkaitė-Marcinkevičė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai