ATEITIES PROGNOZĖS JAUNAM VERSLUI (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 52 s.
Inga Beiliūnienė ir Ernesta Žiogienė. Asmeninio albumo nuotr.
Gegužės 30–31 d. visus, kurie domisi verslu, sukvies didžiausias šalyje ir jau tradicija tapęs jauno verslo forumas LAUNCH 2018. Šiemet daugiausia dėmesio skiriama socialinių tinklų temoms, tačiau nepamirštami ir pagrindai, be kurių nė vienas verslas neapsieina, t. y. teisė ir finansai. Apie šių sričių naujoves bei įdomybes pasakoja renginio pranešėjos: UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) priemonių valdymo skyriaus vadovė Inga Beiliūnienė ir advokatų kontoros PRIMUS partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė.
 
Skatina pasitempti

Advokatų kontoros PRIMUS partnerė E. Žiogienė visų pirma pastebi, kad verslas yra organiškas procesas, todėl kylančių ginčų ir nesutarimų išvengti ne visada pavyksta, ypač šiais laikais, kai vartotojas tampa aktyvus, smalsus ir vis geriau suvokia savo galimybes.
 
„Dabartiniai vartotojai, ypač jaunoji karta, yra labai aktyvūs, smalsūs ir vis geriau išmano savo teises, todėl jie verčia verslą pasitempti ir atidžiau pasižiūrėti į vartotojų teises e. prekyboje. Prekių, paslaugų ir reklamos gausa internete kelia iššūkį verslui, kaip privilioti, užkariauti ir išsaugoti klientus, todėl dažnai verslas vertina savo pirkėjus ir visus nesusipratimus bei nesutarimus siekia išspręsti geranoriškai ir taikiai“, – tendenciją aiškina pašnekovė.
„Verslas, kuriam iš tiesų rūpi palaikyti tvirtus santykius su vartotoju ir stiprinti prekių ženklo vertę, tiesiog privalo gerbti savo klientą.“
E. Žiogienė.
Be to, ji pastebi, kad išvengti konfliktų dažniausiai nėra taip sunku, kaip gali pasirodyti. Anot jos, esminis principas, kuriuo turėtų vadovautis kiekvienas verslas savo veikloje, yra elementari pagarba vartotojui. Geras santykis su vartotoju ne tik padės išlaikyti jį greta savo prekių ženklo, bet ir paskatins kartais net sunkiai suvaldomus tolesnės informacijos sklaidos, teigiamos arba neigiamos, procesus.
 
„Verslas, kuriam iš tiesų rūpi palaikyti tvirtus santykius su vartotoju ir stiprinti prekių ženklo vertę, tiesiog privalo gerbti savo klientą. Ypač šiais technologijų ir socialinių tinklų laikais, kai nuomonės formuotojais (angl. influencers) tampa ne tik visuomenėje žinomi žmonės, bet ir paprasti asmenys, socialinėje erdvėje savo veikla, pasisakymais ar elgesiu suburiantys nemažą skaičių sekėjų (šiandien juos vadiname mažaisiais nuomonės formuotojais). Verslas siekia bendradarbiauti su šiais nuomonės formuotojais ir čia galima įžvelgti daug naudos prekių ženklams, bet kartu ir nemažai grėsmių (turinio atitikimas prekių ženklo vertybėms, auditorijos suvaldymas, grįžtamasis ryšys ir t. t.)“, – teigia E. Žiogienė.
 
Tykantys pavojai

Pašnekovės teigimu, šiuo metu didžiausių keblumų kyla ir daugiausia diskusijų gimsta dėl naujojo duomenų apsaugos įstatymo. Visgi dar neaišku, kiek tai paveiks įmonių ir vartotojų konfliktų zonas.
 
„Dažniausiai ginčų kyla dėl nekokybiškų produktų ar paslaugų, neįvykusių renginių, nesuteiktų paslaugų, kitokios nesąžiningos komercinės veiklos, reklamos pažeidimų ir t. t. Šiuo metu visi serga asmens duomenų karštine, tačiau dėl naujai pasikeitusio teisinio reguliavimo dar neaišku, kiek paaštrės ginčai šioje srityje, tad lieka tikėtis, kad ir šioje srityje sveikas protas nugalės“, – viliasi E. Žiogienė.
 
Bet kokiu atveju teisininkė pataria konfliktus užglaistyti kuo sklandžiau ir sėkmingiau. Ji nurodo keletą galimybių, kaip tai padaryti, ir atkreipia dėmesį, kad sėkmingas konfliktų išvengimas bei sprendimas priklauso ne vien nuo verslo, bet labai stipriai ir nuo kiekvieno vartotojo.
 
„Kad išvengtų ginčų ir teisių pažeidimų, vartotojai taip pat turi būti budrūs ir aktyvūs, domėtis ir žinoti, kiek ir kokių duomenų jie internete atkleidžia, kaip tie jų duomenys tvarkomi ar naudojami, pasidomėti paslaugų teikėjo ar prekių pardavėjo patikimumu. Taip pat svarbu atsirinkti, kokią informaciją pats vartotojas internete skaito, skleidžia, ir gebėti suprasti, kad ne tik verslui, bet ir jam kartais kyla atsakomybė už savo veiksmus. Internete, kaip ir gyvenime, reikia atidžiai rinktis, kurias asmenybes ar prekių ženklus sekti (nes jų turinys bus matomas informacijos sraute), kokiose e. parduotuvėse registruotis (ar jos patikimos), kokius duomenis pateikti įsigyjant prekes ar paslaugas, registruojantis gauti naujienlaiškius, į nemokamą seminarą ar pan. Juk kiekvienam nepažįstamam nepuolate diktuoti savo asmens kodo? To nereikėtų daryti ir e. erdvėje“, – atkreipia dėmesį advokatų kontoros PRIMUS partnerė.
 
Auga galimybės

Kitas ne mažiau svarbus verslo aspektas – finansavimas, jo pritraukimas ir skirtingos galimybės. Kartu su vartotojų poreikių augimu, jų teisių suvokimu ir savivertės didėjimu sparčiai auga ir finansinių galimybių laukas. INVEGOS atstovė I. Beiliūnienė įsitikinusi, kad pasiūla atitinka paklausą, o su laiku įvairios finansavimo galimybės tik dar labiau augs.
 
„Lietuvos verslui, ypač jaunam, atsiveria arba netolimoje ateityje atsivers vis daugiau alternatyvių finansavimo šaltinių, tokių kaip paskolos per sutelktinio finansavimo platformas, investicijos iš akceleravimo ir kitų rizikos kapitalo fondų, kurie orientuojasi į pradedančiuosius. Šių šaltinių aktualumas pripažįstamas ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos ar net pasaulio mastu“, – teigia pašnekovė.
 
Atsirandant naujoms finansavimo galimybėms, vartotojams derėtų dairytis ir naujų prisistatymo būdų. Specialistė įsitikinusi, kad ateityje šiuo metu įsisenėję prisistatymo investuotojui būdui nebebus tokie paveikūs ir pataria ieškoti naujų galimybių jau dabar.
 
„Gebėjimas save ir savo projektą pristatyti investuotojams tiesiogiai, įvairiose platformose ar net socialiniuose tinkluose, beje, kurių naudojimas vis labiau plečiasi ir per kuriuos vis daugiau informacijos prieinama visai visuomenei, atliks tikrai ne paskutinį vaidmenį“, – prognozuoja I. Beiliūnienė.
 
Žingsniu priekyje

Tai, kad socialiniai tinklai vis aktyviau įprasminami kiekvienoje verslo srityje, darosi akivaizdu, todėl nieko keista, kad ir šių metų konferencija LAUNCH 2018 orientuota į socialinių tinklų tematiką. Norint būti visu žingsniu priekyje, svarbu įsisavinti naujausias tendencijas, todėl čia savo patirtimi dalysis gerai žinomi verslo, rinkodaros, finansų, teisės ir kiti specialistai, vyks intensyvūs mokymai, pritaikyti kiekvienai socialinių tinklų platformai.
 
Renginį jau trečius metus inicijuoja jauno verslo portalas „BZN start“ ir ilgamečiai partneriai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūra „Impartner“, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų įmonė „Spaudos departamentas“ ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai