ĮMONĖS ĮVAIZDĮ SOCIALINIUOSE TINKLUOSE FORMUOJA IR DARBUOTOJAS (#)

Arneta Matuzevičiūtė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjas Remigijus Kuliešius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Į internetinėje erdvėje plytinčius socialinius tinklus paskui vartotojus neria ir įmonės, kurių informacinis srautas apimtimi gerokai skiriasi nuo pavienių asmenų generuojamų pranešimų. Įmonė gali skrupulingai apgalvoti ir apsvarstyti kiekvieną leidžiamą žinutę, nusistatyti pagrindines pozicionavimo kryptis, nuolatos komunikuoti pasirinktu balso tonu, tačiau įmonės darbuotojų asmeninėse socialinių tinklų paskyrose skleidžiama informacija gali gerokai apsunkinti įvaizdžio formavimo procesą.

Tai, kas pamirštama

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjo Remigijaus Kuliešiaus teigimu, didžiausia įmonių įvaizdžio formavimo procese daroma klaida – užmirštas faktas, kad jų darbuotojai taip pat yra socialinių tinklų naudotojai ir dalyviai. Savo paskyrose jie neretai patys dalijasi darbo skelbimais, naujienomis apie su įmone susijusius įvykius, nuotraukomis iš vidinio įmonės gyvenimo. Darbe žmonės praleidžia tikrai daug laiko, todėl nieko keista, kad įmonėje vykstantys procesai tampa neatsiejama ir jų socialinės internetinės erdvės dalimi.

„Įmonės neretai užmiršta faktą, kad darbuotojai taip pat yra aktyvūs socialinių tinklų naudotojai. Žinoma, jis turi savų pliusų ir minusų. Didžiausias pliusas yra tai, kad darbuotojai yra komunikacijos kanalas, per kurį visuomenę pasiekia informacija apie organizaciją ir didina organizacijos žinomumą. Didžiausias minusas – informacija nekontroliuojama ir per socialinius tinklus galima tapti manipuliacijos objektu“, – sako R. Kuliešius.

Klaidos socialiniuose tinkluose

Tyrimų bendrovės „AC Nielsen Baltics“ duomenimis, net 83 proc. žmonių labiau pasitiki draugų ir artimųjų rekomendacijomis nei įprasta reklama, todėl kiekvienas socialinėje erdvėje darbuotojo paskelbtas įrašas apie įmonę gali turėti gerokai didesnę reikšmę, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
„Žmonės klaidina save, kitus, gauna neteisingą turinį, reklamą, o susidūrus realiose situacijose, kai išaiškėja, kad yra kitaip, nei skelbiama socialinėje erdvėje, papuola į nemalonias situacijas.“
R. Kuliešius.
Skaitmeninės rinkodaros ekspertas neslepia, kad, siekiant kuo efektyvesnių sėkmingo įvaizdžio formavimo rezultatų, geriau komunikacijai suburti ne pavienius darbuotojus, o jų daugumą. Tuomet viskas atrodo ir yra nuoširdžiau, atviriau ir labiau įtikinama. Dirbtinės situacijos dažniausiai atpažįstamos ir auditorijų vertinamos neigiamai. Nors reakcija gali būti neigiama, blogiau yra, kai skleidžiama melaginga informacija.

„Nuomonės skelbimas ir komunikacija socialiniuose profiliuose negali būti vertinama nei kaip klaidinga, nei kaip gera. Klaidinga turėti neteisingą informaciją savo profilyje. Tai, kas socialinių tinklų profilyje neatitinka vartotojo tikrovės, yra tiesiog savęs apgaudinėjimas ir melavimas pačiam sau. Manau tai didžiausia klaida. Žmonės klaidina save, kitus, gauna neteisingą turinį, reklamą, o susidūrus realiose situacijose, kai išaiškėja, kad yra kitaip, nei skelbiama socialinėje erdvėje, papuola į nemalonias situacijas“, – socialinėje erdvėje kylančius nesusipratimus vardija skaitmeninės rinkodaros žinovas.

Skaitmeninės rinkodaros srityje jau ne vienus metus dirbantis R. Kuliešius pastebi, kad priemonių, kaip darbuotojus įtraukti savanoriškai socialiniuose tinkluose formuoti teigiamą požiūrį į įmonės veiklą, yra, ir ne viena. Tačiau pirmiausia reikia atsakyti į klausimą, ar tikrai verta tai daryti, kas turėtų tai daryti, koks visos tos iniciatyvos tikslas.

„Manau, kad teigiamo požiūrio apie įmonę formavimas socialiniuose tinkluose pirmiausia yra ne reikiamų priemonių paieška, bet iniciatyvumo ir veiklos klausimas“, – sako „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjas.

Neapsiriboti tik socialiniais tinklais

R. Kuliešius taip pat atkreipia dėmesį, kad, formuojant įmonės įvaizdį, įtakos turi ne tik socialiniai tinklai, bet ir visa informacija apie ją internete: „Jeigu anksčiau įmonės veidą internete atspindėdavo jos tinklalapis, tai šiandien yra daug papildomų ir skirtingų priemonių: tinklalapis, socialiniai tinklai, atsiliepimai, straipsniai, įmonės skelbimai ir pranešimai, randamumas. Reikėtų pabrėžti, kad labai svarbu ir tai, kaip „Google“ paieška ir kiti produktai mato pačią įmonę, nes nuo to taip pat priklauso, kaip ji pateikiama paieškos reitinge ar „Google“ žemėlapiuose (angl. company presence).“

Iš esmės, formuojant įmonės įvaizdį, svarbi kiekviena detalė ir galimas komunikacinis kanalas. Nors, anot R. Kuliešiaus, informacijos srauto apie įmonę internete suvaldyti neįmanoma, jį galima nuolatos stebėti ir atitinkamai reaguoti, taip išvengiant netikėtų ar nemalonių situacijų įmonės įvaizdžio formavimo procese.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai