SOCIALINIŲ TINKLŲ KULTAS TRIUMFUOS IR PADĖS SMULKIAJAM VERSLUI PASIEKTI OLIMPĄ (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 30 s.
#LAUNCH2018 renginio akimirka. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Dvi dienas Socialinių mokslų kolegijos erdvėse buvo gvildenami verslo aktualijų klausimai – vyko didžiausias jauno verslo forumas #LAUNCH 2018. Šiemet visas dėmesys sutelktas į socialinius tinklus, nes jau visuotinai pripažįstama, kad be tikslingos veiklos juose verslas nejudės pirmyn.
 
Pradėti nuo pagrindų

Konferencijoje dalyvavo ir ilgai laukti svečiai iš „Facebook“ bei „Twitter“ atstovybių. „Facebook“ regiono vadovas Nikolas Bolkvadzė (nuotr. kairėje) pastebėjo, kad „Facebook“ vis dar yra sparčiai augantis ir populiarėjantis socialinis tinklas, kur geriausiai susikerta verslų ir vartotojų keliai, o „Twitter“ atstovas Artūrs Lukaševičs (nuotr. dešinėje), atvykęs iš Rygos, pabrėžė, kad Lietuvoje ne taip mėgstamas „Twitter“ tinklas gali padėti įsitvirtinti su eksportu užsienio rinkose. Anot jo, svarbu pažinti savo auditoriją ir sėkmingai ją pasitelkti siekiant tikslo.
 
Gausiausiai pranešėjų komandai atstovavo „Socialaus marketingo“ nariai: Arijus Žakas, Aidis Dalikas, Simona Vilkaitė-Marcinkevičė ir Edgaras Petručionis. Jie patikino, kad kiekvienas verslas turėtų skirti dėmesio visiems socialiniams tinklams ir savo veiklą priderinti skirtingoms kiekvieno tinklo žaidimo taisyklėms.
 
„Svarbiausia išsikelti tikslą ir žinoti savo auditoriją. Pavyzdžiui, tinkle „Instagram“ tikrai galima rasti ir padangų pardavėjų, ne tik grožio meistrų, tačiau jie žino, ko nori pasiekti, ir siekia to „Instagram“ priemonėmis“, – teigė S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
 
Jai antrino kolega A. Žakas (nuotr. kairėje), pabrėždamas, kad nė vienas vartotojas nenori socialiniame tinkle matyti reklamų. „Žmonės į socialinius tinklus eina tam, kad pamatytų, ką veikia jų draugai, ir gerai praleistų laiką. Niekas jokiame tinkle nenori matyti reklamų, todėl prekių ženklas turi ne brukti savo reklamą visą parą, bet pataikyti į tuos momentus, kada vartotojas yra nusiteikęs pirkti net ir socialiniame tinkle. Be to, kiekvienas verslas turi stengtis būti maksimalų paros laiką prisijungęs, nes vartotojas tikrai nenori laukti jūsų atsakymų“, – patarė A. Žakas.
 
Kiek iš kitos perspektyvos, tačiau jiems pritarė ir vienas renginio pranešėjų, „Google“ bendrovei atstovavęs ir naujausias tendencijas pristatęs „Google“ premium partnerių agentūros „Raibec“ vadovas Remigijus Kuliešius (nuotr. dešinėje). Jis dėmesį atkreipė į būtinybę susidėlioti esminius verslo faktus ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir paieškos sistemose, kurios taip pat lemia vartotojų sprendimus.
 
Susidraugauti su žiniasklaida

Tam, kad verslas būtų sėkmingas, naudinga sudominti ir žiniasklaidos priemones. Tokią poziciją išsakė M360 redaktorė Jūratė Žuolytė (nuotr. kairėje), atskleidusi pranešimų spaudai subtilybes iš žurnalisto darbo pozicijų.
 
„Žurnalistai neturi laiko. Jūs turite reaguoti greitai ir, jeigu atsiuntėte pranešimą spaudai, būkite nusiteikę, kad jums skambins, tikslinsis, domėsis ir jūs privalote pateikti atsakymus. Taip pat labai svarbu rašyti be klaidų. Atrodytų, tai savaime suprantama, tačiau tiesa yra tokia, kad žurnalistai gauna labai daug netaisyklinga kalba parengtų pranešimų. Pridėkite vizualizacijų, sukurkite su žurnalistais asmeninį kontaktą, nes taip didės patikimumas jūsų laiškais. Maža paslaptis, jeigu norite, kad žiniasklaida jus greičiau pastebėtų, pristatykite save vasarą arba sausio mėnesį, kai viešojoje erdvėje būna tam tikras štilis ir žurnalistai aktyviai ieško įdomių istorijų. Na, ir svarbiausia – pasiūlykite kažką įdomaus: karštą temą, inovaciją, gražią istoriją“, – patarė J. Žuolytė.
 
Žiniasklaidos pastebėtas aktyviau savo karjerą išplėtojo ir gerai žinomas nuomonės formuotojas Artur Swan (nuotr. dešinėje). Jis susirinkusiesiems atskleidė nuomonės formuotojų gyvenimo užkulisius. Netgi diskusijos metu filmuodamas įrašą savo vaizdo tinklaraščiui, „Motyvuotų atletų“ įkūrėjas patarė išdrįsti imtis šios veiklos, nes Lietuvoje nuomonės formuotojų, ypač vaizdo tinklaraštininkų, vis dar trūksta.
 
„Jeigu nori gauti, turi ir investuoti, todėl reikėtų nebijoti kurį laiką skirti daug savo laiko vaizdo įrašams ir turiniui kurti. Vartotojai nemėgsta reklamos, todėl jeigu ją parduodate, tai turėtumėte daryti kuo natūraliau. Be to, nereikia bijoti piktų komentarų, bet kovoti su jais būtina. Jeigu norite tapti nuomonės formuotoju, turite turėti kažką įdomaus, ką galite žmonėms papasakoti ar parodyti, kurti aplink save pozityvias žinutes, o tuos, kurie įžeidinėja ar tyčiojasi, nebijokite tiesiog užblokuoti. Man pradžioje tai daryti buvo labai gaila ir bijojau prarasti savo sekėjus, bet pamatęs, kad išmetęs vieną pikčiurną pakeliu nuotaiką visai bendruomenei, supratau, kad tai daryti verta“, – kalbėjo jis.
 
Mokymuose neeiliniai potyriai

Dviejų dienų konferencijoje vyko aštuonių modulių mokymai, apėmę „Facebook“, „Google“, SEO, „Twitter“, „LinkedIn“, „Instagram“ ir „YouTube“ sritis. Patyrę lektoriai dalijosi ne tik savo išgyvenimais, patirtimi, bet ir atskleidė naudingų įrankių, suteikė techninių žinių, ką ir kaip vertėtų daryti jaunam verslui.
 
„LinkedIn“ verslui tai tampa galimybe ne tik patogiau ieškoti darbuotojų, bet ir susisiekti su jais asmeniškiau. Negana to, „LinkedIn“ pamažu juda link to, kad galėtų atstoti verslui jų asmenines interneto svetaines. Tai kompaktiškas, patogus, pigus ir lengvai valdomas sprendimas, todėl tikėtina, kad vis daugiau verslų aktyviau kurs ir plėtos savo verslo puslapius „LinkedIn“, – mokymų metu pasakojo „Httpool“ vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas (nuotr. kairėje). Jis atskleidė kriterijus, į kuriuos kiekvienas verslas turėtų atkreipti dėmesį šiame socialiniame tinkle.
 
Nišų smulkiajam verslui daug

Renginį vainikavo diskusija, kurios metu sudėlioti galutiniai taškai. „Akivaizdu, kad konkurencija augs visose srityse. Vartotojo dėmesio gauti taps vis sunkiau, tačiau kartu atsiras ir kur kas daugiau įvairių galimybių“, – apibendrino reklamos agentūros „Impartner“ rinkodaros vadovas Justinas Mikulskis (nuotr. dešinėje).
 
Atskleistos naujos galimybės pradėti verslą nuomonės formuotojams, nes ne vienas pranešėjas teigė, kad jų trūksta kaip oro! Ir kalbama ne apie standartą (vyrams – apie sportą, moterims – grožį, madą), o apie kitas sritis: technologijas, statybų sritį, knygų nuomonės formuotojus, gėlių ir pan.
 
Pasak Roko Kondrato (nuotr. kairėje), vienintelio lietuviško „YouTube“ kanalų tinklo „Videostars.lt“ vadovo ir įkūrėjo, „YouTube“ tinklaraštininkai tik populiarės. Paklausą turės tie, kurie pasakos savo istorijas su aiškia vartotojui kuriama nauda, specializuodamiesi aiškioje srityje, problemoje. Tik svarbu, kad jie orientuotųsi ne į Lietuvos rinką, o žiūrėtų globaliau: į Jungtinę Karalystę, JAV ir t. t., kur už vaizdo įrašų peržiūras mokama net dešimt kartų daugiau. Viską lemia rinkos dydis. Galima uždirbti ir Lietuvoje, tačiau juk galima judėti ir plačiau.
 
„Facebook“ yra nepakeičiamas, tačiau naujos žaidimo taisyklės įneš vėjo. Tikėtina, kad verslui išliks galimybė pasiekti vartotojus tik per mokamas reklamas. „Instagram“ tebėra ant bangos, o vaizdo įrašų turinys augs kosminiu greičiu, „YouTube“ klesti ir klestės. „LinkedIn“ verslo kontaktams ir pardavimas išliks karalius, o „Twitter“ ypač stiprus žaidimų rinkoje ir ten kiti žmonės. „Google Adwords“ ir SEO – reikalingi kaip vanduo, jei nori būti matomas.
 
Renginio iniciatorė ir jauno verslo portalo „BZN start“ vadovė Živilė Baubonienė (nuotr. dešinėje) apibendrindama teigė, kad ateityje susidursime su daugybe iššūkių, tačiau rinkoje visada išliks vienintelė taisyklė – tenkinti vartotojų poreikius ir reaguoti į jų elgsenos pokyčius. Prieš ką nors darant, reikia gerai apgalvoti, ką norime pasakyti vartotojui ir kuo galime būti įdomūs.
 
Renginio organizatoriai dėkoja #LAUNCH 2018 partneriams ir ilgamečiams portalo „BZN start“ draugams: „Investicijų ir verslo garantijoms (INVEGA), advokatų kontorai PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūrai „Raibec“, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūrai „SEO akademija“, interaktyvios reklamos agentūrai Impartner, įmonei „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegijai, naujienlaiškių platformai „Omnisend“, spaudos paslaugų įmonei „Spaudos departamentas“ ir projekto informaciniam draugui – skaitomiausiam naujienų portalui DELFI.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai