ĮVERTINTOS VERSLO SRITYS, KURIOSE GERIAUSIAI SEKASI MOTERIMS (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 4 s.
Įvertintos verslo sritys, kuriose geriausiai sekasi moterims. Pexels.com nuotr.
Birželio 7 d. modernaus viešbučio „Radisson Blu Royal Astorija“ erdvėje vyks tradiciniai „BZN start“ apdovanojimai „Business Woman Awards“, skirti verslioms ir inovacijų nestokojančioms moterims. Šiemet konkurencija itin didelė, nes nominacijose varžysis daugiau nei 40 moterų įkurtų verslų.

Auga kartu

„Business Woman Awards“ idėjos autorė ir jauno verslo portalo „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė atskleidžia, kad šiais metais konkurso dalyvių atranka buvo dar griežtesnė: „Šiemet pretendenčių daugiau nei 40. Jų šiek tiek sumažėjo, palyginti su praėjusiais metais, nes nutarėme šiek tiek sugriežtinti reikalavimus, kad verslas kuo daugiau išsiskirtų inovatyvumu, unikalumu tarp konkurentų. Auga ne tik verslai, bet ir šio projekto reikalavimai, siekiame dar stipresnės konkurencijos.“

Konkurso iniciatorė pastebi, kad moterys dažniausiai imasi tų veiklų, kurios joms artimos, mielos, puikiai suvokiamos ir praktiškai patikrintos. Anot pašnekovės, tai anaiptol ne moteriško verslo silpnybė, kaip kartais manoma visuomenėje, tačiau viena didžiausių šių verslų stiprybių, mat moterys puikiai žino, ką geriausia galima pasiūlyti savų verslų auditorijoms.

„Šiemet liūto dalis atitenka moterų verslams, susijusiems su gamyba, pavyzdžiui, kosmetikos ar aksesuarų, siuvimu, vaikų poreikiais, o penktadalis verslų yra edukaciniai ir paslaugų. Drąsiai galima teigti, kad moterys išties geriausiai išmano šias verslo sritis ir poreikius, todėl nieko keista, kad ir verslo idėjos gimsta būtent čia ir verslai geba įsitvirtinti rinkoje, net esant didelei konkurencijai. Nors rinkoje ir kalbama, kad moterys dažniausia renkasi moteriškus verslus, manau, tai gerai. Juk verčiau veikti ten, kur aiškiai žinai vartotojų poreikius, nei imtis kažko kito ir nieko apie tai neišmanyti. Be to, svarbiausia tenkinti rinkos poreikius ir laimės tie, kurie žinos, ko reikia vartotojams“, – įsitikinusi Ž. Baubonienė.

Tuo tarpu UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) Priemonių valdymo skyriaus vadovė Inga Beiliūnienė pabrėžia visuomenės požiūrio pokyčius bei vis augantį verslių moterų skaičių Lietuvoje.

Tikrai galime teigti, jog šalyje gerokai pasikeitė visuomenės požiūris į verslias moteris. Vis rečiau sutinkamas stereotipinis mąstymas, kad verslą kuria ir vysto vien vyrai, taip palikdami moteris kažkur nuošalyje. Dėl įvairių išorinio finansavimo galimybių tikrai sulaukiame nemažai į mus besikreipiančių drąsių moterų, atradusių save iš naujo, nusprendusių keisti esamą veiklą ir pradėti dirbti sau. Turime ne vieną pavyzdį, kaip idėjos naujiems verslams gimsta auginant vaikus ar ieškant jiems geresnių ugdymo ar pramogų galimybių – tai ir darželiai, žaidimų kambariai, ugdomosios priemonės vaikams, virtualioji realybė. Kita dalis moterų sėkmingai įgyvendina seniai viduje brandintas ar kaip tik netikėtai kilusias verslo idėjas, pvz., povandeninių dviračių studija, internetinė siūlų ir mezgimo priemonių parduotuvė, blakstienų priauginimo studija, išskirtinių vyriškų kostiumų prekės ženklo vystymas ir kt. Moterys tikrai turi drąsių idėjų ir džiugu, kad jos ieško galimybių, kaip jas įgyvendinti”,- pasidžiaugė I. Beiliūnienė.

Pastebi pokyčius

Renginio komisijos narė, advokatų kontoros PRIMUS partnerė Ernesta Žiogienė, kalbėdama apie moterų sukurtus verslus, pabrėžia, kad akivaizdžiai matomas požiūrio į juos skirtumas ir situacijos gerėjimas.

„Planuojant ar tik pradėjus verslą, klausimų natūraliai kyla visiems. Klausimų ir noro pasikonsultuoti su specialistais kyla atsakingai ir nuosekliai savo verslą planuojantiems žmonėms, siekiantiems ne greito ar vienadienio rezultato, todėl lytis šiuo atveju nėra svarbi. Be abejo, versle vis daugiau matome moterų, ir tai labai geras reiškinys. Turiu pastebėti, kad šiandien moterys į verslą žengia ryžtingiau, gerai įvertinusios rizikas ir išžvalgiusios rinką. Jos kūrybingos, stiprios ir užsidegusios, jų verslo idėjos dažnai originalesnės ir spalvingesnės nei vyrų, verčiančios ieškoti naujų verslo modelių ar kiek kitokių sprendimų, tad ir teisininko konsultacijos reikalingos norint įsivertinti ir susiplanuoti aiškesnį verslo planą“, – tvirtina pašnekovė.

Jai antrina ir projekto iniciatorė Ž. Baubonienė, paaiškindama ir profesionalėjantį pačių moterų požiūrį į verslą: „Labai džiugina tai, kad moterų sukurti verslai auga, idėjos stiprėja ir daug konkurencingesni verslo projektai išvysta šviesą. Pastebimai keičiasi požiūris į verslo supratimą, kai gerai išanalizuojama rinka, pasiruošiama jo plėtrai aiškiais veiksmais, kaip bus pritraukiami klientai.“

Išlieka santūrios

Užpereitais metais nominuoto verslo „Mėgintuvėlis“ autorė Renata Česiūnienė pasakoja, kad nors verslo pasaulyje sukasi jau kurį laiką, savęs verslininke vadinti vis dar nedrįsta, nors praėjusiais metais pelnytas „Business Woman Awards“ apdovanojimas privertė susimąstyti ir paskatino veikti toliau.

„Reikia pripažinti, bet verslininke aš savęs nelaikau. Tačiau manau, kad kiekvienam žmogui labai svarbus jo darbų pripažinimas bei įvertinimas, todėl šis apdovanojimas pakylėjo mane toliau dirbti ir kurti, taip pat sudarė galimybę pažinti kitas kūrybiškas, drąsias moteris, su kuriomis užsimezgė draugystė ir bendri projektai“, – pasakoja moteris.

Anot jos, tokie konkursai atneša daug įkvėpimo, suteikia jėgų judėti pirmyn, kai užplūsta dvejonės dėl savo verslo. Pašnekovės manymu, net ir nelaimėjus, tai leidžia susipažinti, pamatyti kitus ir pačiam įsivertinti.

„Sužinojus, kad esu nominuota, užplūdo tik geros emocijos, kurios mane lydi visus šiuos metus. Motyvuoja daugybė dalykų, bet ypač geras žodis, susižavėjimas mano vykdoma veikla. Šis apdovanojimas ir buvo tas geras žodis, kad žmonėms reikia mano „Mėgintuvėlio“. Išblėsus geroms emocijoms, lieka prisiminimai ir draugų, klientų susižavėjimas tavo laimėjimais bei pasiekimais. Pradedantiesiems verslininkams galiu patarti: dalyvaukite įvairiuose konkursuose, rodykite save, žiūrėkite į kitus, nes tai labai svarbu, tai kuria jūsų idėjos (verslo) pridėtinę vertę“, – teigia R. Česiūnienė.

Puikus prizas

Konkurse dalyvauti gali tik visų sričių jaunas verslas, sukurtas ir valdomas moters ar moterų. Jis turi veikti rinkoje ne ilgiau kaip trejus metus, ieškoti augimo galimybių. Šie verslai turi būti inovatyvūs, išskirtiniai.

Šiemet moterys varžysis trijose kategorijose. Bus renkamas vertingiausias, kūrybingiausias ir inovatyviausias moterų sukurtas verslas. Dalyvių idėjas ir sėkmę vertins kompetentinga komisija: „Sviesto sviestuoto“ direktorė Dovilė Stonė, advokatų kontoros PRIMUS partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) Priemonių valdymo skyriaus vadovė Inga Beiliūnienė, „Nextury Ventures“ generalinis direktorius Mindaugas Glodas, DELFI verslo naujienų redaktorius Paulius Paulaitis, praėjusiais metais nominuoto verslo „Mėgintuvėlis LT“ įkūrėja Renata Česiūnienė, garsus drabužių dizaineris ir įvaizdžio ekspertas Seržas Gandžumianas, „Radisson Blu Royal Astorija“ pardavimų ir rinkodaros vadovė bei jauno verslo portalo „BZN start“ įkūrėja Živilė Baubonienė.

Be verslų nominacijų, dalyvių laukia ir pašnekesiai bei pramogos. Originaliausio stiliaus atstovei bus skirtas neeilinis įvaizdžio eksperto S. Gandžumiano sukurtas prizas. Renginį ves charizmatiškieji Edita Zėčiūtė ir Laurynas Rimkus.

 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai