KAIP PASIRINKTI TINKAMĄ INFLUENCERĮ? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 4 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 40 s.
L. Aleksandravičė BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Didžiausiame jauno verslo forume „LAUNCH 2018“ žiniomis apie populiariausią pastarojo meto temą – influencerius – dalijosi Laura Aleksandravičė, influencerių rinkodaros agentūros „influenceriai.lt“ įkūrėja.

Kas jie?

Anot L. Aleksandravičės, svarbu suprasti, kad ne kiekvienas gali būti nuomonės formuotojas (influenceris), ir yra tam tikri kriterijai, kuriuos pasiekęs asmuo jau gali vadinti save šios srities žinovu.

„Jie organiškai pasiekė reikšmingą sekėjų skaičių. Reikšmingumas kiekvienoje verslo srityje gali būti kitoks, tačiau reikšmingas. Jų auditorija vientisa, žmogus išsako aiškias vertybes ir autentišką nuomonę, puikiai žino savo veiklos sritį. Neužtenka vien skelbti žinutes. Tikras influenceris turi vienyti ir įtraukti savo sekėjus į bendrą dialogą“, – atskleidžia moteris.

Pasak jos, tinkamas influencerio pasirinkimas gali lemti net 75 proc. influencerių rinkodaros kampanijos sėkmės.

Influenceriai, kaip pristato L. Aleksandravičė, gali būti skirstomi į tris kategorijas. Pirmoji – žvaigždės. Tai žmonės, turinys 100 tūkst. sekėjų Lietuvoje ir tapę populiariais dėl savo žinomumo kituose kanaluose. Toks influencerių pasirinkimas labiausiai tinka prekių ženklo žinomumui didinti. Kitos dvi grupės yra gerokai specifiškesnės. Tai makro- ir mikroinfluenceriai. Makroinfluenceriai yra specifinės srities nuomonės formuotojai, jų sekėjai sudaro 30–100 tūkst. auditoriją, o mikroinfluencerių sekėjų būrys – dar mažesnis, siekiantis nuo 1000 iki 30 tūkst. žmonių, ir jie orientuojasi į dar siauresnę sritį. Abi šios grupės kuria įtraukiantį, autentišką ir unikalų turinį.

Be brief’o nė iš vietos

Kalbėdama apie influencerio pasirinkimą, L. Aleksandravičė primena kiekvienam rinkodaros specialistui puikiai žinomą tiesą – brief’as yra esminė dalis.

„Vienas svarbiausių brief’o punktų – tinklai, ko influencerių rinkodara įmonė siekia. Žinoma, reikia žinoti savo prekių ženklo pozicionavimą, problematiką, pažinti tikslinę auditoriją, turėti aiškią jai siunčiamą žinutę. Labai naudinga turėti patirties su influenceriais ir numatyti greta to papildomus rinkodaros veiksmus“, – teigia L. Aleksandravičė.

Pašnekovė atskleidžia įdomią statistiką iš to, kaip įmonės išsikelia savo tikslus. Jos pateiktais duomenimis, influencerių rinkodara didžioji dalis, net daugiau nei 90 proc., įmonių siekia rasti „prekių ženklo advokatą“, kuris skleistų gerąją žinutę plačiajai auditorijai. Taip pat vienas svarbiausių tikslų – padidinti prekių ženklo žinomumą, pagerinti pardavimus ar valdyti reputaciją. L. Aleksandravičė pabrėžia, kad reputacijai valdyti būtina, kad prekių ženklo ir pasirinkto influencerio vertybės būtų panašios, požiūriai atitiktų.

Influencerio profilis

Išsiaiškinus savo, kaip įmonės, poreikius, galima pradėti dairytis atitinkamo influencerio. Tam padeda nupieštas jo profilis. L. Aleksandravičė siūlo atsižvelgti į keletą sričių.

„Žinoma, visų pirma svarbus sekėjų skaičius ir susidomėjimo reitingas. Būtina peržiūrėti ir įvertinti būsimo influencerio socialinių medijų platformas. Svarbu žinoti jo ekspertinę sritį, stipriąsias temas, įvertinti publikuojamo turinio kokybę ir stilių. Be abejo, reikšminga ir tai, ar sutampa jūsų ir jo vertybės, aktualu net tokie klausimai, su kokiais užsakovais jis anksčiau bendradarbiavo“, – atskleidžia pašnekovė.

Pasak L. Aleksandravičės, reikėtų atsižvelgti į tai, kokius socialinių medijų kanalus naudoja influenceris, ar tais kanalais pasiekiama jūsų tikslinė auditorija.

„Naudojamas kiekvieno influencerio efektyviausių socialinės medijos kanalų derinys užtikrina gerą auditorijos pasiekiamumą ir turinio įvairovę“, – pabrėžia ekspertė.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad nereikėtų influencerio įsprausti į jam nepatogią padėtį, nes tuomet visa kampanija atrodys dirbtinai sukurta ir neteiks tokios naudos, kokia būtų leidžiant influenceriui dirbti laisvai. Nuomonės lyderis dirba ne tik už pinigus, jam turi patikti prekės, jis turi jaustis gerai jas pristatydamas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai