KOKIE SPRENDIMAI NULEMS, KAM PRIKLAUSYS ATEITIS? (#)

Rūta Jadzevičiūtė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 48 s.
Kokie sprendimai nulems, kam priklausys ateitis? Pexels.com
Ekspertai perspėja, kad prekės ženklų, mėginančių atsiriekti savo rinkos pyrago dalį, aktyviai veikiant internete, kasmet dvigubės ar net trigubės. Ir visgi konkurencingu norisi išlikti kiekvienam. Kaip tuomet pasiruošti būsimam prieaugiui? Vertėtų pradėti koncentruotis į tris šiuo metu svarbiausias šachmatų figūras virtualioje erdvėje: statistiškai šiuo metu lankomiausias tinklalapis yra paieškos sistema „Google“, toliau išdidžiai rikiuojasi video turinio kūrimo platforma „Youtube“, trečioje vietoje – socialinis tinklas „Facebook“. Diskusija apie tai, kaip šiose erdvėse reikėtų elgtis prekės ženklams, norintiems pirmauti, vainikavo ir didžiausią jauno verslo forumą #LAUNCH2018.

Veiksmai „Google“ paieškos sistemoje


Diskusiją pradėjęs „Google“ premium partnerių agentūros „Raibec“ vadovas Remigijus Kuliešius (nuotr. kairėje) visų pirma atkreipė dėmesį į būtinybę susitvarkyti „Google Business“ paskyrą, kuri gali nulemti vartotojų sprendimus. Paskyroje verslininkams jis patarė sudėti visus vartotojams aktualius bendrovės duomenis, tokius kaip vietą, darbo laiką, nuotraukas. „Atminkite – nuotraukos jus parduoda. Tačiau, jeigu jūs patys jų nepatalpinate „Google Business“ paskyroje, „Google“ pasiima nuotraukas, esančias internete. Tokiu atveju jūsų verslą paieškos sistemoje „Google“ reprezentuoja nežinia kieno ir nežinia kokios kokybės nuotraukos“, – pastebėjo „Google“ atstovas. Juolab, kad vis daugiau žmonių į svetainę ateina per „Google“ vaizdų paiešką. „Impartner“ reklamos agentūros marketingo vadovo Justino Mikulskio (nuotr. dešinėje) teigimu, atėjusieji per „Google“ vaizdų paiešką neretai tampa aktyviais pirkėjais – jų konversijos rodiklis yra 3–4 kartus didesnis, negu atėjusiųjų per žiniatinklį.

Be „Google Business“ paskyros prekės ženklai dar turėtų susirūpinti savo svetainės optimizavimu paieškos sistemoms (SEO). Nuo ko tai reikėtų pradėti? J. Mikulskis pažymėjo, kad, kadangi SEO yra labai greitai kintantis dalykas (SEO kinta kas ketvirtį), internete šia tema rasite labai daug spekuliacijų, todėl pirmiausia jis rekomendavo susirasti neseniai paties „Google“ išpublikuotą dokumentą „Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide“. Taip pat diskusijos klausytojus jis kvietė apsilankyti „Lynda.com“, kur galima rasti daugybę dėmesio vertų kursų pradedantiesiems. „Įgysite bendrą vaizdą ir, net jeigu bendradarbiaujate su agentūra, galėsite jai lengviau suformuluoti uždavinius bei kartu su ja stebėti analitinius duomenis“, – poreikį akcentavo J. Mikulskis.

R. Kuliešius, paklaustas, ko tikėtis iš „Google“ ateityje, sakė, kad daug kas paprastės. „Tai, ką šiandien kalba pats „Google“, rodo, kad daugės automatizavimo. Reklamos formos, tikėtina, veiks kur kas tiksliau, negu veikia dabar. Vartotojui pateikiamas turinys bus kur kas labiau atitinkantis konkrečius jo poreikius, tad bus mažiau diskusijų apie tai, kad reklama ir, apskritai, informacija, kurią mes gauname, yra šlamštas“, – kalbėjo jis. J. Mikulskis auditoriją kvietė pradėti labiau kreipti dėmesį į paiešką balsu, nes kuo toliau, tuo tai, tikėtina, bus aktualiau. 

Veiksmai „Youtube“ kanale

Pasak Roko Kondrato (nuotr. kairėje), vienintelio Lietuvoje „Youtube“ kanalų tinklo „Videostars.lt“ vadovo ir įkūrėjo, pirmauti norintys prekės ženklai turi išmokti ir „Youtube“ taisykles. Jis prognozavo, kad dėmesio prasme prekės ženklams teks vis labiau konkuruoti su šiame kanale populiarėjančiais tinklaraštininkais. „Manau, iššūkių daugiausiai bus tiems prekės ženklams, kurie yra labai griozdiški. Daugelis jų vis dar miega ir nekuria įdomaus, su aiškia nauda vartotojams turinio. Užuot kūrę tai, bruka tiesiogines reklamas ir vis dar yra pripratę prie organinio socialinės medijos augimo. Visgi „Youtube“ yra ne kas kita kaip turinio kūrimo platforma, tad ir laimės turinys. Neabejoju, kad bemaž kiekvienas prekės ženklas gali tinkamai išnaudoti „Youtube“, nes turi istoriją, kurią išties būtų verta papasakoti“, – sakė jis.

Tik svarbu, kad video turinio kūrėjai neapsiribotų Lietuvos rinka, o veiktų globaliau – ten, kur už reklamas mokama net dešimt kartų daugiau. R. Kondratas dėstė, kad koreliacija būtų daugmaž tokia: už vieną milijoną lietuvių peržiūrų, vidutiniškai uždirbtumėte apie 400 eurų, tačiau, jeigu būtų tiek pat peržiūrų, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje, tuomet, tikėtina, uždirbtumėte 4000 eurų.

Veiksmai „Facebook“ tinkle

Patarimų, kaip prekės ženklams veikti socialiniame tinkle „Facebook“, negailėjo bendrovės „Socialus marketingas“ kūrybos ir procesų vadovas Aidis Dalikas (nuotr. dešinėje). Pirmiausia, kaip ir „Google Business“ atveju, jis akcentavo tvarkingą pagrindinę informaciją, kuri lemia prekės ženklo randamumą socialiniuose tinkluose. Patarė jis ir suskubti rezervuoti vardą net ir tuose socialiniuose tinkluose, kuriuose galbūt dar neplanuojate veikti – išvengsite galimų problemų ateityje. Prekės ženklams A. Dalikas taip pat siūlė nebesikoncentruoti į organinį pasiekiamumą, virusinę sklaidą. Jo tvirtinimu, tik, jeigu mokate, pasieksite auditoriją, o jeigu nemokate, geriausiu atveju pasieksite savo lojalius klientus.

Minčiai, kad prekės ženklai dėmesio prasme gali būti nukonkuruoti tų, kurie kuria geresnį turinį, antrina ir A. Dalikas. Tačiau jis priduria, kad prekės ženklai visgi parduoda ne dėmesį. Jiems yra svarbiausia tai, kad jų konkurentai nepadarytų kažko geriau, negu jie patys. Dėl šios priežasties A. Dalikas mano, kad prekės ženklams nereikėtų nuomonės lyderių vertinti kaip konkurentų ir mėginti jų perspjauti. „Pagrindinis uždavinys prekės ženklams ateičiai verčiau būtų pagalvoti, kaip pasinaudoti nuomonės lyderiais. Taip pat, užuot bandžius surinkti kuo daugiau „like'ų“, reikėtų pagalvoti, kaip socialinius tinklus išnaudoti geresnei komunikacijai. O turinį vertėtų kurti tik tada, kai turi, ką pasakyti. Jeigu neturi, ką pasakyti, vertėtų geriau patylėti ir užpirkti daugiau reklamos ankstesniems pranešimams“, – komentavo A. Dalikas.
J. Mikulskis priminė, kad nuoširdumas dabar yra tai, kas pagerbia klientą. Dėl to jis prekės ženklams siūlė peržiūrėti savo marketingo strategijas – visa tai, kaip yra bendraujama su esamais ir potencialiais klientais, kokiu tonu kalbama.

Alternatyvūs veiksmai

Gresiant neišvengiamam rinkos prieaugiui, J. Mikulskis pabrėžė būtinybę ieškoti ir alternatyvių šachmatų figūrų auditorijai pasiekti, nes ateityje tai padaryti bus vis sunkiau. „Neapsiribokite vien „Adwords'ais“. Pažiūrėkite, ką daro „Yahoo“. Išnaudokite „LinkedIn“, „Twitter“, kitus socialinius tinklus. Kuo anksčiau pradėsite vystyti tinklus, apie kuriuos dabar mažai kas kalba, tuo ateityje galbūt būsite aukščiau už konkurentus“, – apibendrino J. Mikulskis.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai