„FACEBOOK“ REGIONO VADOVAS: „TAI VIETA, KUR SUSIKERTA VERSLO IR VARTOTOJO KELIAS“ (#)

Rūta Jadzevičiūtė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 38 s.
Nikolas Bolkvadzė. Asmeninio albumo nuotr.
Vartotojų dėmesio pritraukimo prasme socialiniai tinklai ir toliau karaliauja elektroninėje erdvėje, todėl natūralu, kad čia keliasi ir verslas. Didžiausias verslų prieaugis vyksta vis dar sparčiai augančiame socialiniame tinkle „Facebook“, kur jau dabar yra per 70 milijonų prekių ženklų. Antroje vietoje su 25 milijonais verslo paskyrų yra „Instagram“. Ekspertai prognozuoja, kad prieaugis ir toliau bus, todėl prekių ženklams šiandien ne tik privalu būti socialiniuose tinkluose, bet ir reikia gebėti tikslingai juose veikti. „Facebook“ regiono vadovas Nikolas Bolkvadzė didžiausiame jauno verslo forume #LAUNCH2018 sakė, kad verslai, norintys sėkmingai gyvuoti, turi permąstyti savo rinkodaros strategiją ir pasinaudoti įrankiais, kuriuos siūlo socialiniai tinklai.

Nuo stūmimo link traukimo

Pasak N. Bolkvadzės, prieš pradedant bet kokius rinkodaros veiksmus socialiniame tinkle, kur galima pasiekti milijonus žmonių, būtina sau atsakyti, ką prasmingo siūlote savo auditorijai. Kad tai padarytumėte, žinoma, turite pažinti savo klientą, žinoti, kuo jis domisi, ką mėgsta, kur lankosi, ką veikia. Joks šiuolaikinis verslas negalės judėti pirmyn, nesuprasdamas savo auditorijos poreikių. „Įmonės turėtų keisti savo strategiją ir pereiti nuo stūmimo link traukimo. Gyvybiškai svarbu patenkinti savo vartotojų poreikius ir suprasti, kas jiems svarbu, o tada, pasitelkiant skirtingus kanalus ir pasiūlymo kombinacijas, siūlyti optimalų sprendimą“, – teigė pranešėjas.

Kartu su kintančiais poreikiais reikšmingai keičiasi ir vartojimo scenarijai. „Daugelis žmonių šiandien save suvokia kaip globalaus pasaulio piliečius. Iš dalies tai yra socialinių tinklų kulto pasekmė, – teigė N. Bolkvadzė. – Socialiniai tinklai sudaro sąlygas įvairioms tarpkultūrinėms interakcijoms. Tad nieko keista, kad vartotojai šiandien labiau nei bet kada anksčiau pasitiki tarptautiniais prekių ženklais. Vartotojai kliaujasi rekomendacijomis ir drąsiai perka iš kitų šalių. Atsiranda netgi visiškai naujos koncepcijos pirkimo scenarijų, pavyzdžiui, „dropshipping“, kai prekės siunčiamos iš gamintojo tiesiogiai klientui, tačiau tarpininko vardu. Toks veiklos principas iš esmės eliminuoja būtinybę fiziškai būti vienoje ar kitoje šalyje – gali dirbti ten, kur esi. Tad kalbame apie vis labiau susipynusius lokalizacijos ir internacionalizacijos procesus.“

Reklamos prekybos vieta

Socialinio tinklo „Facebook“ atstovas N. Bolkvadzė atkreipė dėmesį, kad šis daugybę duomenų sukaupęs tinklas yra idealiai rinkodaros poreikiams pritaikyta erdvė, kurioje geriausiai susikerta prekių ženklų ir vartotojų keliai. Tiesa, norint nešaudyti aklai į orą, o būti taikliems, būtina išmanyti „Facebook“ žaidimo taisykles.

Klaidinga manyti, kad „Facebook“, iki nulio artindamas organinį pasiekiamumą ir virusinę sklaidą, tik mažina galimybes verslui. „Tai yra puiki reklamos prekybos erdvė, tačiau be tinkamų matavimo įrankių nebus įmanoma pastebėti, koks reklaminės kampanijos efektyvumas. Tad visų pirma siūlyčiau rinkodaros veiklas susiskirstyti į dvi kategorijas: ženklodarą (angl. branding) ir parodomąją rinkodarą. „Facebook“ turi sukurtą „ROI Hunter“, kurių darbas yra padėti įmonėms lokaliai ir globaliai kurti tą parodomąją rinkodarą. Tiesa, svarbu suvokti, kad „Facebook“ duomenų neparduoda, o naudodamasis duomenimis nukreipia reklamą tikslingai“, – platformos galimybes pristatė pranešėjas.

Vis daugiau automatizacijos

„Jeigu verslas nebruka reklamos, o komunikuoja tik su tiksline auditorija, vartotojai yra taip pat patenkinti, nes suvokia, kad gauna būtent jiems pritaikytus pasiūlymus. Pavyzdžiui, „Facebook“ labai greitai globaliai ketina pasiūlyti įrankį, skirtą pasiekti planuojantiems keliauti (angl. trip consideration). Analizuodamas vartotojo veiksmus (skrydžių, viešbučių paiešką), „Facebook“ galės iš anksto identifikuoti kelionės poreikį ir tokiam vartotojui rodyti su tuo susijusius pasiūlymus. Štai mano draugas kasmet daugmaž tokiu pačiu metu keliauja. Kelis mėnesius prieš naują kelionę jis jau pradeda „Facebook“ tinkle matyti „Turkish Airlines“ pasiūlymus, kurie, esant tokioms aplinkybėms, užuot erzinę, išties gali lemti sprendimą“, – iliustravo N. Bolkvadzė.

Anot jo, prasminga ir kalbos optimizacija. Daugelis „Facebook“ vartotojų kaip pagrindinę puslapio meniu kalbą yra nusistatę anglų, nors neretai ji nėra gimtoji. Elementariai kyla klausimas, kurią kalbą vartoti reklamoje – anglų ar visgi kitą? „Kalbos optimizavimo funkcija leidžia „Facebook“ įvertinti, kurią kalbą vartotojas vartoja pranešimams skelbti ir komunikuoti su kitais tinklo nariais. Tokiu būdu „Facebook“ gali parinkti patogiausią kalbą reklamos turiniui“, – sakė „Facebook“ atstovas.

Dar viena naujovė, apie kurią užsiminė pranešėjas, – kūrybinė optimizacija (angl. creative optimization). Paprastai socialiniame tinkle dalijamasi ganėtinai unifikuotu turiniu – vienas vizualas visai tikslinei auditorijai. Tačiau su šia funkcija yra kitaip – kuriant reklaminį pranešimą, ji leidžia įkelti iki dešimties nuotraukų, tiek pat pavadinimų ir aprašymų variantų, iš kurių „Facebook“ parenka individualiai vartotojui geriausią junginį. Pagal ką? „Facebook“ puikiai žino, kad vieni labiau linkę spausti ant raudonos spalvos, kiti – galbūt ant mėlynos ir pan. „Facebook“ tai įvertina ir tuo besiremdamas optimizuoja reklamos turinį.

„Mūsų naujovių esmė – paprastumas. Visos technologijos yra vienoje vietoje, todėl verslas yra tikras, kad gali sekti ir suprasti vartotojų įpročius, pastebėti naujausius pokyčius ir priartėti prie savo auditorijos, o kartu ir prie susijusios auditorijos (angl. lookalike audience)“, – pabrėžė N. Bolkvadzė.

Verslo olimpas – mąstantiems plačiai

Pranešėjas akcentavo, kad jėgas verslams reikėtų telkti ne tik į „Facebook“, bet ir į kitas platformas. „Dar artimesnis priėjimas prie vartotojo yra per „Facebook Messenger“ ar „WhatsApp“, per kuriuos verslas su tiksline auditorija gali bendrauti akis į akį. Neatsiribokite ir nuo „Instagram“. Jis, tikėtina, artimiausiu metu bus sparčiausiai augantis socialinis tinklas. Tad tie, kurie suskubs pasinaudoti šiomis galimybėmis, pasiūlys aktualų ir aukštos kokybės turinį, pasvers savo ankstesnius įsitikinimus ir pasikeis, galės greičiau adaptuoti savo prekių ženklą globaliai rinkai“, – apibendrino N. Bolkvadzė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai