KOKIE YRA TIKRIEJI NUOMONĖS LYDERIŲ DARBO UŽKULISIAI? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 22 s.
Artūras Swanas. Asmeninio albumo nuotr.
Visuotinai pripažįstama – nuomonės lyderių rinkodara augs, o kokybišką turinį kuriančių šios srities atstovų poreikis sparčiai didės. Kaip visa tai išnaudoti ir paversti verslu? Kaip tapti masinėms auditorijoms įdomiu nuomonės lyderiu, kurio gyvenimą ir įrašus seka tūkstančiai? Visas šias paslaptis, remdamasis savo sėkmės istorija, didžiausiame jauno verslo forume LAUNCH atskleidė portalo „Motyvuoti atletai“ įkūrėjas Artūras Swanas.
 
Iš pradžių – daug kritikos
 
Aktyvesnę savo, kaip nuomonės lyderio ir vaizdo tinklaraštininko, karjerą pradėjęs 30 metų A. Swanas per trumpą laiką jau gali pasigirti turįs tūkstančius sekėjų. Vis dėlto nuomonės lyderis atkreipia dėmesį, kad viso to nebūtų nutikę, jeigu jis būtų pasidavęs aplinkinių kritikai.
 
„Mano pati pradžia buvo kebli, daug kas atkalbinėjo pradėti filmuoti. Pradžioje neturėjau net „Instagramo“, veikiau tik „Facebooke“ ir „Youtube“. Pirmas dalykas, ką padariau, – paėmiau į rankas telefoną ir ėmiau filmuoti kasdienius savo savaitės įvykius. Juos sumontavau ir įkėliau į „Youtube“ kanalą“, – sako A. Swanas.
 
Jis pripažįsta, kad pačioje pradžioje sekėjai rinkosi itin sunkiai. Į sukurtą portalą „Motyvuoti atletai“ jų atėjo vos tūkstantis, tačiau vyras neprarado ryžto ir entuziazmo. Visa tai atvedė prie sėkmės. Pasak jo, didžiausias lūžis įvyko tada, kai, susikūręs „Instagram“ paskyrą, jis įkėlė nuotrauką, koks jis buvo 24-erių ir koks yra 30 metų, o visa tai pastebėjusi žiniasklaida netruko išviešinti jo istorijos. Tad visiems norintiesiems tapti nuomonės lyderiais svarbu žinoti, kad pastebėtas socialiniuose tinkluose gali būti bet kada, reikia tik kantrybės ir daryti tai, kuo tiki.
 
Susigyventi su pykstančiais
 
Nuo idėjos kurti vaizdo tinklaraščius pašnekovą bandė atkalbėti net ir patys artimiausi žmonės. Tiesa, jie tai darė vien dėl to, kad norėjo A. Swaną apsaugoti nuo kritikos, neigiamos visuomenės įtakos ir pykčio strėlių pradedančiojo atžvilgiu.
 „Blogi komentarai itin dažnai veikia ir kaip variklis. Nereikia jų bijoti.“
A. Swan.
„Neigiamų komentarų ir iki šiol yra, tiesiog su tuo reikia susigyventi, nes tai normalu. Tuos, kurie piktybiškai skleidžia negatyvą, blokuoju. Būna, jeigu galiu argumentuotai atsakyti į jų žinutes, stengiuosi tai padaryti, tačiau, kur surašomi įžeidinėjimai, tokius komentarus visada trinu, o pasisakiusiuosius blokuoju“, – pasakoja A. Swanas.
 
Nuomonės lyderis pripažįsta, kad iš pradžių buvo itin gaila ištrinti ar užblokuoti sunkiai uždirbtą sekėją, nesvarbu, kokia jo nuomonė būtų. Vis dėlto ilgainiui vyras suprato, kad vienas „parazituojantis“ sekėjas pradeda gadinti nuotaiką visai bendruomenei.
 
„Mes turime kurti draugišką bendruomenę. Nors man ir buvo labai gaila pašalinti bet kokį sekėją. Vėliau pajutau, kaip iškart pasikeičia atmosfera bendruomenėje, kai jo nelieka. Kita vertus, blogi komentarai itin dažnai veikia ir kaip variklis. Nereikia jų bijoti“, – sako nuomonės lyderis.
 
Savo tinklaraščiuose A. Swanas visada siekia ne tik kurti draugišką bendruomenę, bet ir skleisti pozityvią informaciją. Dėl to, kaip pats sako, dažnai taip pat sulaukia kritikos.
 
„Būna, kad mums parašo net tokių žinučių: nevaidinkite, kad jums taip „faina“ ir grįžkite vieną kartą į realybę“, – šypteli A. Swanas.
 
Lengva nebus
 
Nuomonės lyderio esmė, pasak pašnekovo, yra nuolat dokumentuoti savo gyvenimą.
 
„Tam reikia skirti labai daug laiko. Pavyzdžiui, nufilmuoji penkias valandas, po to reikia iš jų ištraukti smagiausias akimirkas ir sumontuoti jas į tokį filmuką, kuris perteiktų žmonėms esmę, ką norima pasakyti. Aš viską montuoju pats. Iš pradžių užtrukdavau net savaitę, dabar, jeigu montuoju paprastą filmuką, užtrunku 45 minutes, nors kartais – ir 8 valandas“, – atskleidžia vyras.
 
Pasak jo, vaizdo tinklaraščių periodiškumas turėtų būti 2–3 kartai per savaitę. Bent jau tokia sistema geriausiai patikrinta ir veikia jam pačiam. Žinoma, kiekvienas nuomonės lyderis turėtų rasti sau palankiausią darbo metodiką.
 
A. Swanas pasakoja, kad Lietuvoje būnant nuomonės lyderiu sunkiausia laviruoti tarp reklamos ir tiesiog mėgstamo prekių ženklo.
 
„Jeigu filmuke matomas bet koks prekių ženklas, Lietuvoje žmonės labai pyksta ir ima rėkti, kad viskas reklamuojama. Bet, kita vertus, nuomonės lyderiui tai gali būti ir gerai – kai jau tikrai reklamuoji, jie vis tiek reaguoja taip pat ir vienodai stebi ar pyksta. Yra dalis kuriems reklama nepatinka, bet yra ir ta dalis žmonių, kurie parašo, paklausia ir padėkoja“, – teigia A. Swanas.
 
Turėti ką pasakyti
 
Vienas esminių A. Swano patarimų norintiesiems pradėti savo, kaip nuomonės lyderio, karjerą – žinoti, ką nori pasakyti savo auditorijai ir nebijoti visa širdimi atsiduoti šiam darbui.
 
„Pirmiausia žmogus turi savęs paklausti, ką jis papasakos, todėl reikia istorijos. Kaip ir bet kuriam verslui, čia taip pat reikia sverto – išskirtinumo. Reikėtų žinoti, kuo būsi kitoks nei konkurentai. Paskutinis patarimas – pastovumas bei reguliarumas. Iš pradžių gali atrodyti, kad darai viską veltui, tačiau tai užtrunka ir laimi tik tas, kuris daro tai ilgą laiką ir nuolat. Jeigu nedarai ir nelinki nieko blogo žmonėms, reikia žinoti, kad turi didelį būrį palaikančių žmonių, kuriems esi įdomus toks, koks buvai nuo pradžių. Svarbu neprarasti savęs. Nauda dviprasmė: finansinė ir moralinė. Finansinę naudą galima gauti suteikiant žmonėms paslaugas, sukuriant vertę, o moralinę – tiesiog toliau darant tai, dėl ko viską pradėjai, ir dalytis tuo su žmonėmis“, – sako A. Swanas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai