KAIP TAMPAMA NUOMONĖS LYDERIU SOCIALINIUOSE TINKLUOSE? (#)

Urtė Bujevičiūtė prieš 3 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 10 s.
Laura Aleksandravičė. Asmeninio albumo nuotr.
„Pasaulinių tyrimų duomenimis, net 80 proc. Y ir Z kartos atstovų sako, kad nuomonės lyderiai daro įtaką jų vartojimo ir apsipirkimo įpročiams bei pasirinkimams. Tai yra tikroji nuomonės lyderio vertė ir galia“, – akcentuoja įtakos rinkodaros ekspertė. Apie tai, kaip tampama nuomonės lyderiu socialiniuose tinkluose, kalbamės su specializuotos nuomonių lyderių rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandraviče.

Nuomonės lyderio kuriama vertė


Lietuvoje suskaičiuojame apie 350 nuomonės lyderių, kurie atstovauja skirtingoms sritims: „Populiariausiųjų dešimtuką daugiausia sudaro garsenybės, socialinėje medijoje turinčios 100 tūkst. ir daugiau sekėjų. Tačiau sekėjų skaičius neatspindi nuomonės lyderio įtakos, nes svarbiausiu kriterijumi tampa jo gebėjimas įtraukti auditoriją į dialogą, skatinti jų komentarus ir diskusiją apie prekių ženklą“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė. Kiti svarbūs kriterijai: komunikacijos tonas, įvaizdis, vertybės, ekspertinė sritis ir kiti veiksniai, kuriuos vertindami prekių ženklai pasirenka tinkamiausią nuomonės lyderį. Kokybiškas nuomonės lyderis pats yra prekių ženklas, jis kuria autentišką turinį ir turi autoritetą socialiniuose tinkluose.

Mega nuomonės lyderiai

Mega nuomonės lyderiai tokį statusą dažniausiai gauna dėl populiarumo kitose srityse ar žvaigždės statuso. Socialiniuose tinkluose jie turi daugiau nei 100 tūkst. sekėjų ir, nors kritikuojami dėl mažo įsitraukimo ir atstumo nuo auditorijos, tačiau prekių ženklams padeda efektyviai pasiekti didelį skaičių žmonių: „Nors mega nuomonės lyderiai dažnai ir pelnytai kritikuojami dėl mažo įsitraukimo ir atstumo nuo auditorijos, jie vis dėlto tinka prekių ženklo žinomumui didinti, naujam produktui įvesti, kai reikia greitai pasiekti masinę auditoriją. Jų kaina už vieną socialinės medijos įrašą vidutiniškai svyruoja nuo 500 iki 1200 eurų“, – tikina ekspertė.

Makro- ir mikronuomonės lyderiai
„Labiausiai šie nuomonės lyderiai tinka įsitraukimui ir pardavimams skatinti.“
L. Aleksandravičė.
Makronuomonės lyderiai garsūs dėl savo veiklos socialinėje medijoje. Jie formuoja nuomonę specifinėje srityje, pavyzdžiui, mados ir stiliaus, grožio, sporto ir sveikos mitybos, kulinarijos, tėvystės ir t. t. Vidutiniškai jie turi nuo 30 iki 100 tūkst. sekėjų, kuria autentišką turinį konkrečia tema ir aktyviai įtraukia savo auditoriją į dialogą: „Šie nuomonės lyderiai tinka ir žinomumui didinti, nes vis dar pasiekia reikšmingą auditorijos dalį, tiek įsitraukimui bei pardavimams skatinti. Taip pat jų padedami galime pasiekti naujas tikslines vartotojų grupes. Jų kaina už vieną socialinės medijos įrašą svyruoja nuo 200 iki 500 eurų“, – sako L. Aleksandravičė. Tai dažniausiai prekių ženklų naudojama kategorija. Mažiausioji grupė – mikronuomonės formuotojai. Jie turi nuo keleto iki 30 tūkst. gerbėjų, kuria nuomonę nišinėje industrijoje ir dažniausiai išsiskiria didžiausiu vartotojų įsitraukimu: „Labiausiai šie nuomonės lyderiai tinka įsitraukimui ir pardavimams skatinti. Na, o jų kainos svyruoja nuo natūrinių mainų iki 50–200 eurų už vieną įrašą“, – akcentuoja pašnekovė. Labiausiai Lietuvoje trūksta technologijų, verslo, kelionių sričių nuomonės lyderių.

Tinkamai pasirinkti prekių ženklus

Pradedant kurti savo asmeninį prekių ženklą, reikėtų atsižvelgti, ar įmonių pateikiami pasiūlymai atitinka komunikuojamas vertybes, stilių, toną, ar jis apskritai galėtų būti patrauklūs sekėjų auditorijai: „Prekių ženklus nuo pat pradžių reikėtų atsirinkti tokius, kurie atitinka tiek tikslinės auditorijos poreikius, tiek ir paties nuomonės lyderio vertybes. Kita vertus, kai kurie nuomonės lyderiai yra linkę pervertinti savo įtaką ir galimybes, todėl pateikia neadekvačias kainas, neįvertindami to, kad prekių ženklai taip pat gali prisidėti prie jų populiarumo“, – įsitikinusi L. Aleksandravičė.

Populiarumo kaina

Populiarumas socialiniuose tinkluose padeda užsidirbti ne fiksuotas, tačiau nemažas sumas pinigų, atveria kitų galimybių, užtikrina žinomumą, kuris teikia tam tikrą vidinį pasitenkinimą. Visa tai turi ir šalutinį efektą. Viešumas atneša begalę komentarų, kurie ne visada būna teigiami: „Apie nuomonių lyderius kuriami forumai, aptarinėjama kiekviena jų gyvenimo smulkmena, jie kritikuojami dėl savo pasirinkimų, rašybos klaidų, aprangos ir bet kokios buities smulkmenos“, – sako ekspertė. Kaip ir bet kokia kita viešumo forma, taip ir buvimas nuomonės lyderiu turi savo kainą.

Augantis susidomėjimas

Susidomėjimas nuomonės lyderių rinkodara auga – nuo mažų verslų iki didelių korporacijų. Vienos įmonės labai strategiškai ir sistemingai siekia nuomonės lyderius integruoti į savo rinkodaros planą, kitos tai daro periodiškai – vien dėl to, kad konkurentas tai daro, ar dėl to, kad tai populiaru: „Tiesa ta, kad šiandien Lietuvoje turime didesnę paklausą iš prekių ženklų nei nuomonės lyderių pasiūlą ir nuolat augančius įkainius, tad laimi tas, kuris laiku išsirenka savo prekių ženklui tinkamą nuomonės lyderį ir pasirašo su juo ilgalaikę sutartį, taip užsitikrindamas tiek stabilų įkainį, tiek nebendradarbiavimą su konkurentais“, – apibendrina L. Aleksandravičė.
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai