„INSTAGRAM“ VERSLUI BŪTINA PRIEMONĖ (#)

Rūta Jadzevičiūtė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 29 s.
Simona Vilkaitė - Marcinkevičė BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.
Sakoma, pasirinkimą būti ar nebūti socialiniame tinke „Instagram“ verslas turėjo vakar, o šiandien nebūti jame jau yra pernelyg didelė prabanga, kurią sau leisti gali ne kiekvienas. „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus guru ir didžiausio jauno verslo renginio #LAUNCH pranešėja Simona Vilkaitė-Marcinkevičė prekės ženklams, komunikuojantiems „Instagram“ kanale, patarė nuolat save kontroliuoti ir nenuklysti nuo tikslo.

Diktuoja tendencijas


Remiantis naujausiais jų surinktais duomenimis, net 80 proc. tinklo „Instagram“ vartotojų teigia, kad seka verslo paskyras, 60 proc. sako, kad šiame tinkle atranda naujus produktus. Net 75 proc. tinklo dalyvių, pamatę nuomonės lyderio įrašą, teigia norintys įsigyti prekę. 

Įdomu yra ir tai, kad 70 proc. „Instagram“ video yra peržiūrimi su garsu, o „Facebook“ – tik 10 proc. „Jeigu turite, ką pasakyti, „Instagram'e“ kalbėkite. Ši terpė yra daug patogesnė (yra istorijų erdvė), jeigu norisi žmonėms kažką išpasakoti“, – patarė pranešėja. Taip šis socialinis tinklas padiktuoja tendenciją, kurią neretai perima ir toliau plėtoja video turinio kūrimo platformos „YouTube“ lyderiai.

Nišą gali rasti daugelis

S. Vilkaitė-Marcinkeničė aptarė ir tai, kokio verslo atstovai galėtų atrasti sėkmę „Instagram“ tinkle. Visų pirma, ji išskyrė automobilių industrijos prekės ženklus, mat, „Facebook“ atstovų duomenimis, vienas iš trijų „Instagram“ vartotojų sako, kad tinkle ieško automobilių naujienų ir iš tiesų išsirenka automobilius. 67 proc. vartotojų teigia, kad domisi grožio industrija. Šiuo metu „Instagram“ tinkle klesti vadinamieji „Instafamous“ produktai, tarp kurių daugelis yra būtent grožio prekės. Daugiau negu 50 proc. tinklo dalyvių tvirtina, kad jų aistra yra maistas. „Instagram“, pasak pranešėjos, kartais tampa tarsi receptų knygele.

Be maisto mylėtojų, reikėtų nepamiršti ir entuziastų keliauti.

„Lietuvos rinkoje kelionių tematika yra nepelnytai užmiršta. Dar mažai kas išnaudoja „Instagram'ą“ kaip daug potencialių keliautojų turintį tinklą. Du iš trijų vartotojų sako, kad „Instagram'e“ ieško įkvėpimo būtent keliauti. Žinoma, svarbu suvokti, kad tai neturėtų būti brukama reklama, verčiau per tinkamus „hashtag'us“, pridėtas lokacijas. Tikėtina, kad pagal tai prekės ženklai gali būti atrasti“, – pastebėjo S. Vilkaitė-Marcinkeničė.

Vienas iš trijų „Instagram“ vartotojų, pasirodo, seka bent vieną su sportu susijusią paskyrą. Tiesa, pranešėja atkreipia dėmesį, kad klaidinga manyti, kad šiame socialiniame tinkle yra vien tik moterys – iš tiesų jų tėra vos daugiau negu vyrų. O sporto fanatikų grupei galima priskirti ne tik vyrus, bet ir moteris, kurios dažniausiai ieško fitneso paskyrų. Dar viena labiausiai paplitusių tematikų „Instagram“ – mada. Pranešėja, komentuodama mados mylėtojų, kuriais save vadina daugiau negu 50 proc. vartotojų, elgesį tinkle, pabrėžia, kad jie nebūtinai ieško, ką nusipirkti, kartais tiesiog ieško įkvėpimo.

Įkvepiantis turinys vertės nekuria

Tačiau verslui įkvėpti neužtenka – reikia pardavimų. Kokybiška vizualinė medžiaga patraukia šiuolaikinio vartotojo dėmesį, tačiau „Socialaus marketingo“ guru tikino, kad beprasmiai vaizdai, kad ir kokie būtų gražūs ir įkvepiantys, tinkamų rezultatų ilgainiui verslui nesuteiks. Gražių nuotraukų viešinimą be jokio aiškaus tikslo ir uždavinių ji vadino vakar naujienomis ir patarė nešvaistyti tam laiko bei neteršti „Instagram“ turinio. Šiandien naujienos – visai kas kita. Net ir minėtų industrijų prekės ženklai šiandien turi žinoti, ką konkrečiai nori pasiekti, ir tik tada to siekti „Instagram“ priemonėmis. Pranešėja ragino ir nepamiršti išsidiferencijuoti, kokią auditoriją bus norima sudominti ir ar ji apskritai yra „Instagram“ tinkle. „Kartais nieko kurti net nereikia, galite bendradarbiauti su nuomonės lyderiais, kurie kurs turinį, kurie jau turi sukaupę atitinkamas auditorijas ir joms gali pasakoti su prekių ženklu ir savo gyvenimo būdu susijusias istorijas“, – kalbėjo S. Vilkaitė-Marcinkeničė.

Ne ką mažiau svarbu, negu apsibrėžti tikslą ir auditoriją, yra ir pritraukti dėmesį. Pranešėja patarė prekės ženklams išnaudoti „Instagram“ istorijas, mat jų peržiūrų vis daugėja. „Žmonės istorijas įsijungia kaip televiziją. Kai kurie jau sako, kad „Instagram'e“ nebeseka naujienų, o tik peržiūri istorijas“, – dėstė „Socialaus marketingo“ guru.

Dar būtina neslėpti prekės ženklo ir nuoširdžiai palaikyti ryšį su vartotojais, kurie į „Instagram“ dažniausiai ateina pailsėti nuo dienos rūpesčių. „Nekurkite kažkokių nebūtų personažų, nekurkite kažko, kas jūs nesate. Prekės ženklo neslėpimas yra didelė vertybė, – pabrėžė pranešėja. – Turbūt geriausia funkcija, kuri dabar egzistuoja – parduotuvės integracija į „Instagram“ kanalą. Čia yra tobuliausia erdvė neslėpti prekės ženklo ir atvirai transliuoti žinią, kad aš darau gerą turinį ir aš jį noriu parduoti, nes toks yra mano tikslas.“ Taip pat atminkite, kad kitaip negu „Facebook“ tinkle, kur skirtingi pranešimai gali būti lengvai nukreipiami skirtingoms auditorijoms, „Instagram“ paskyros turi būti ganėtinai vieningos ir lengvai atpažįstamos.

Labai svarbu dar ir vartotojui sukurti naudą bei naudoti „call to action“ veiksmus. „Nors „Facebook'e“ galbūt jau net vimdo nuo „spausk „patinka“ ir „dalintis“, kad kažkas nutiktų“, „Instagram“ yra ta vieta, kurioje vertėtų paskatinti žmogų imtis vieno ar kito veiksmo. Pavyzdžiui, paspausti širdelę, nueiti į šoną, paspausti nuorodą. Tai pravartu, nes „Instagram“ algoritmas veikia labiau įsitraukimo principu“, –  teigė pranešėja.

Užbaigdama pranešimą, S. Vilkaitė-Marcinkeničė pastebėjo, kad galbūt „Instagram'as“ yra ne visiems „must have“, visgi tai specifinis tinklas, tačiau visiems vertėtų jame testuoti. O jeigu nepasiseks pasiekti tikslų, tiesiog ieškokite kitų komunikacijos kanalų arba kitų turinio kūrimo priemonių.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai