KUO EUROPOS STARTUOLIAI GERESNI UŽ KITUS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 37 s.
Marvinas Liao. Asmeninio archyvo nuotr.
Jungtinės Amerikos Valstijos – vieta, kurioje prasidėjo visą pasaulį įtraukęs startuolių judėjimas. Remiantis puslapiu entrepreneur.com, galima pastebėti, kad Europoje yra pastatų, senesnių už visą Ameriką, todėl ši šalis pati savaime gali būti laikoma besikuriančiu startuoliu. Vis dėlto Europos startuoliai išgyvena kur kas daugiau iššūkių ir kai kuriais aspektais lenkia besikuriančius Amerikoje.
 

Geba prisitaikyti

Kiekvienas startuolis Europoje, norėdamas užkariauti didelę dalį Europos rinkos, turi suvokti, kad senąjį žemyną sudaro 50 šalių, kurių kiekviena turi savo papročius, pomėgius, įsitikinimus bei gyvenimo būdą. Keliantis į skirtingas Europos šalių rinkas, svarbu savo produkciją pritaikyti taip, kad ji tiktų tos šalies gyventojams. Dažnai tai nėra labai paprasta, nes reikia idealiai pažinti savo būsimą vartotoją. Visgi JAV startuoliai veikia kitaip. Nors šalyje gausu valstijų, jas vienija sienų nebuvimas, bendra kalba ir istorija.
 „Amerikiečiai ir kinai yra tiesiog agresyvūs komercininkai, jei taip galiu įvardyti. Būtent šios savybės jiems labai padeda konkurencingame startuolių pasaulyje“
M. Liao.
Tiesa, gebėjimas prisitaikyti ne visada veda prie didelės sėkmės. Silicio slėnio investuotojas ir jau 17 metų šioje srityje dirbantis Marvinas Liao atkreipia dėmesį, kad amerikiečiai yra kur kas geresni komunikatoriai ir sparčiau skleidžia žinią apie savo startuolį.
 
„Amerikiečiams būdingas išskirtinis pristatymo talentas. Netgi Kanadoje situacija yra daug blogesnė. Rytų Europoje taip pat kol kas nepastebiu pažangos šioje srityje. Amerikiečiai ir kinai yra tiesiog agresyvūs komercininkai, jei taip galiu įvardyti. Būtent šios savybės jiems labai padeda konkurencingame startuolių pasaulyje“, – priduria pašnekovas.
 
Pelno siekia apgalvotai

Investuotojai pastebi, kad Amerikos rinkoje kuriami startuoliai dažnai siekia augimo bet kokia kaina – svarbu, kad tai įvyktų greitai. Europiečiai yra labiau orientuoti į ilgalaikius tikslus ir startuolio pelningumą.
 
M. Liao pabrėžia, kad, siekiant ilgalaikių tikslų, svarbu ne tik orientuotis į technologiją, bet ir gerai išmanyti verslo modelius, nepriekaištingai pažinti savo vartotojus, rinką, kurioje bus dirbama. Tik taip galima tikėtis ilgalaikės sėkmės ir pelningumo.
 
Aukštesnio lygio pusiausvyra

Tipinis startuolio kūrėjas JAV yra labai daug dirbantis ir visas jėgas projektui atiduodantis žmogus, tačiau, remiantis antreprenerių informacija, lygiai taip pat dažnai ir perdegantis.
 
2017 m. JAV vidutinės atostogos truko 17 dienų ir tai yra aukščiausias rodiklis per septynerius metus, o daugiau nei pusė darbuotojų metų pabaigoje turėjo neišnaudotų atostogų dienų.
 
Remiantis apžvalgomis, Europoje dirbantys žmonės yra labiau linkę išnaudoti atostogas, o darbdaviai tam sukuria geresnes sąlygas. Europos darbuotojai produktyviau dirba darbo vietoje, tačiau išėję atostogų siekia visiškai atsiriboti nuo visų darbų. Tai geresnis sprendimas ir kokybiškesnis poilsis, po kurio vėliau į darbus grįžtama su naujomis mintimis ir neblėstančia energija.
 
Lietuvių stiprybė

Startuoliai dažnai yra vienas geriausių būdų žengti kartu su pažangiausiomis naujovėmis. Taigi įvertinti šalies potencialą labai svarbu. Jau ne pirmus metus girdime apie sėkmingus informacinių ir finansinių technologijų startuolius Lietuvoje. Įdomu sužinoti, kokias stipriąsias Lietuvos startuolių ypatybes įvardija ir pašnekovas.
 
„Aš asmeniškai esu didelis Lietuvos ir startuolių iš Rytų Europos mėgėjas. Jūs turite itin kūrybingų talentų, techniškai stiprių žmonių. Taip pat vertinu aukštą jūsų startuolių darbo etiką“, – teigia M. Liao.
 
Potencialo ir talento Lietuvoje tikrai yra, mano pašnekovas. Taigi tereikia kryptingai ir nuosekliai dirbti, kad šis talentas ir inovatyvūs siūlomi sprendimai būtų pastebėti.
 
 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai