NUO KO PRADĖTI KURTI „INSTAGRAM“ VERSLO ISTORIJAS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 5 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 39 s.
Simona Vilkaitė-Marcinkevičė. Asmeninio archyvo nuotr.
Vartotojai jau spėjo pamėgti „Instagram“ istorijas, kuriose skelbia savo ir stebi draugų gyvenimą. Visgi tai ne tik praverčia asmeninėms paskyroms, bet ir gali suteikti pridėtinės vertės plėtojamam verslui. Pasak „Socialaus marketingo“ projektų skyriaus guru Simonos Vilkaitės-Marcinkevičės, nesuprasti „Instagram“ vertės verslui šiais laikais yra didelė prabanga.
 
Svarbus laikas

Portalas „Entrepreneur.com“ smulkiajam verslui pateikia svarbiausius žingsnius, kuriuose aptariama „Instagram“ istorijų kūrimo pradžia. Vienas svarbiausių aspektų – kada bus paskelbtas įrašas. Išsiaiškinta, kad geriausias vartotojų pasiekiamumas šiuo kanalu yra pirmadieniais ir ketvirtadieniais tarp devintos ir dešimtos valandos ryto. Prasčiausias laikas – trečią ar ketvirtą valandą popiet.

Negana to, apžvalgoje pabrėžiama, kad vaizdo įrašas turi patraukti žiūrovo dėmesį vos per keturias sekundes. Savo ruožtu S. Vilkaitė-Marcinkevičė pataria „Instagram“ istorijose nebijoti kalbėti.

„Įdomu yra ir tai, kad 70 proc. „Instagram“ vaizdų yra peržiūrimi su garsu, o „Facebook“ – tik 10 procentų. Jeigu turite, ką pasakyti, „Instagram“ – kalbėkite. Ši terpė yra daug patogesnė, ypač todėl, kad čia yra istorijų erdvė, jeigu norisi žmonėms kažką išpasakoti“, – siūlo pašnekovė.
 
Sukurti patogumą

Remiantis statistika, net 94 proc. vartotojų „Instagram“ istorijas žiūri laikydami telefoną vertikaliai, todėl siūloma vaizdo turinį pritaikyti taip, kad vartotojams nereikėtų vartyti savo mobiliojo telefono.
„Nekurkite jokių nebūtų personažų, nekurkite kažko, kas jūs nesate. Prekių ženklo neslėpimas yra didelė vertybė.“
S. Vilkaitė-Marcinkevičė.
Be to, vartotojas nori visiško patogumo. Jeigu jį sudomino rodoma prekė, jis nori iš karto matyti, kur jam reikia paspausti, kad sužinotų kainą ar įsigytų patikusį produktą. Tam rekomenduojama vaizdo įraše sukurti rodykles, nurodančias, kur spausti ir ką vartotojas gaus. S. Vilkaitė-Marcinkevičė taip pat pabrėžia, kad nereikia vengti prekių ženklų demonstravimo, o tuo labiau negalima jų dirbtinai slėpti.

„Nekurkite jokių nebūtų personažų, nekurkite kažko, kas jūs nesate. Prekių ženklo neslėpimas yra didelė vertybė, – teigia pašnekovė. – Turbūt geriausia dabar egzistuojanti funkcija – parduotuvės integracija į „Instagram“ kanalą. Čia yra tobuliausia erdvė neslėpti prekių ženklo ir atvirai transliuoti žinią, kad aš kuriu gerą turinį ir noriu jį parduoti, nes toks yra mano tikslas.“
 
Suteikti unikalumo

Vartotojai nemėgsta ilgų istorijų, todėl keliant verslo istoriją į „Instagram“ vertėtų pasinaudoti specialiomis programėlėmis ir ilgą turinį suskaidyti į mažesnes istorijas. Be to, vartotojams, kurie žiūri jūsų istorijas, vertėtų suteikti naudingos patirties ir išskirtinių galimybių, pavyzdžiui, elementarų nuolaidos kuponą.

Be to, S. Vilkaitė-Marcinkevičė pabrėžia ir kvietimo veikti (angl. call to action) svarbą. Pagal „Entrepreneur.com“ duomenis, net 120 mln. vartotojų susidomi verslu vien peržiūrėję „Instagram“ istorijas, todėl suteikti galimybę lengvai pasiekti verslo nuorodą, paskyrą ar prekes tiesiog būtina.

„Nors „Facebook“ galbūt jau net vimdo nuo „spausk „Patinka“ ir „Dalintis“, kad kažkas nutiktų“, „Instagram“ yra ta vieta, kurioje vertėtų paskatinti žmogų imtis vieno ar kito veiksmo. Pavyzdžiui, paspausti širdelę, nueiti į šoną, paspausti nuorodą. Tai pravartu, nes „Instagram“ algoritmas veikia labiau įsitraukimo principu“, – teigia specialistė.

Vartotojus įtraukti ir suteikti jiems svarbos galima ir pasinaudojant „Instagram“ istorijų apklausų (angl. poll) mygtukais. Po istorijos sukūrimo verslas gali įtraukti apklausos programėlę ir priskirti norimus atsakymus. Vartotojai savo ruožtu galės pasirinkti jiems priimtiną atsakymą ir taip pasijusti svarbūs verslui, o verslas sužinos savo tikslinės auditorijos nuomonę įvairiais klausimais.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai