KAIP SUKURTI SOCIALIAI ATSAKINGĄ VERSLĄ? (#)

BZN start prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 49 s.
Louise Koch. Asmeninio albumo nuotr.
Nustatyta, kad šiuolaikiniam darbuotojui darbdavio požiūris į aplinkosaugą yra itin svarbus. Agentūros „Cone“ atlikta apklausa rodo, kad net 62 proc. darbuotojų sutiktų dirbti už mažesnį atlyginimą, jei jų atstovaujama bendrovė būtų socialiai atsakinga. O 91 proc. 25–35 metų amžiaus žmonių mieliau renkasi prekių ženklus, kurie skelbia su gamtosauga susijusias vertybes. Taigi socialiai atsakingas verslas yra ne tik graži idėja. Be abejo, dažniausiai verslo atstovai yra susitelkę į verslo plėtrą ir konkurencingumo rinkoje didinimą, tačiau šie tikslai, nors ir pagrindiniai, neturėtų tapti vieninteliai.
 

Palikimo svarba būsimoms kartoms

Korporatyvinės „Dell EMC“ tvarumo politikos Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regione vadovė Louise Koch įsitikinusi, kad verslas turėtų spręsti ne tik vidines, bet ir visuomenines problemas bei stengtis daryti teigiamą poveikį aplinkai ir visuomenei. Kaip? Pradėti reikėtų nuo įmonės politikos, etinių prielaidų ir ryšio su darbuotojais stiprinimo – atsakomybė už aplinkosaugos problemas ir nauda visuomenei turėtų tapti pamatinėmis kiekvieno verslo vertybėmis. Verslas, gamindamas produktus ir teikdamas paslaugas, kuria pasaulio veidą, o šis veidas taps mūsų epochos palikimu būsimoms kartoms.
 
Neužtenka sumažinti žalą – reikia padidinti naudą 
„Apklausos rodo, kad daugiau nei 60 proc. vartotojų pasiryžę mokėti didesnę kainą už produktus ar paslaugas, jei juos teikiančios įmonės aktyviai dalyvauja socialiniuose ir gamtosaugos projektuose.“
L. Koch.
Aplinkosaugos kampanijos neturi būti rinkodaros strategija, tai – kolektyvinė atsakomybė, tenkanti ir vartotojams, ir gamintojams. Verslas, keliantis su inovacijomis, aplinkosauga ir bendradarbiavimu susijusius tikslus, sukuria didžiulę pridėtinę vertę, o tai naudinga abiem pusėms.
 
„Apklausos rodo, kad daugiau nei 60 proc. vartotojų pasiryžę mokėti didesnę kainą už produktus ar paslaugas, jei juos teikiančios įmonės aktyviai dalyvauja socialiniuose ir gamtosaugos projektuose. Ilgai svarstant apie verslo poveikį mūsų planetai, buvo keliamas klausimas, kaip sumažinti žalą, kurią verslas daro aplinkai. Tačiau sumažinti nebeužtenka – reikia padidinti naudą, kurią verslas suteikia visuomenei“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.
 
Ką turėtume daryti?

Kartais pokyčiams įkvepia išradingos asmenybės, siūlančios naujų idėjų. Tačiau vien pavienių asmenų ryžto dažnai neužtenka, nes dideliems pokyčiams reikia didelės bendruomenės. Pirminis bet kurio verslo tikslas – gauti ir padidinti pelną, todėl natūralu, kad dauguma įmonių nėra linkusios plėsti savo veiklą ir kartu prisiimti atsakomybę už visa kita. Tačiau šį požiūrį galima pakeisti vadovaujantis keturiomis strateginėmis gairėmis, kurios ilgainiui bet kurį verslą paverstų socialiai atsakingu.
  • Verslas parduoda ne tik produktus ar paslaugas, bet ir jų kilmę bei gamybos procesą. Kliento poreikiai visuomet yra prioritetas, tačiau šie poreikiai neapsiriboja produktu ar paslauga. Įsigydamas daiktą klientas nori jaustis priėmęs teisingą bei gerą sprendimą ir taip prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo.
  • Pirmenybė inovacijoms. Išradimai keičia pasaulį ir mūsų santykį su juo. Būtent naujos technologijos ir strategijos turi didžiausią įtaką pasaulinių problemų sprendimui.
  • Visuotinis požiūris. Didelėms bendrovėms tenka dar didesnė atsakomybė – jos žinomos visame pasaulyje ir pasiekia milžinišką auditoriją, todėl jų požiūris ir elgesys daro įtaką didžiajai žmonijos daliai. Šią įtaką būtina panaudoti ne tik reklamuojant savo gaminius, bet ir atkreipiant dėmesį į tarptautines problemas ir jas sprendžiant.
  • Bendradarbiavimas. Pasaulyje per daug žinių ir per mažai laiko, kad didelius pokyčius inicijuotume vieni. Įmonės, turinčios panašius tikslus, viziją ir vertybes, turėtų sujungti savo resursus bendriems projektams viešinti ir įgyvendinti. Mūsų tokio bendradarbiavimo pavyzdys yra programa „NextWave“, kurią inicijavo „Dell“ ir organizacija „Lonely Whale“. Ši programa suvienijo įvairias įmones, pasiryžusias spręsti į vandenynus išmetamo plastiko problemą.
 
„Susiduriant su pasauliniais demografiniais iššūkiais, labai svarbu, kad verslas inicijuotų programas ir projektus, kurie ne tik užtikrintų verslo ilgalaikiškumą, bet ir rūpintųsi aplinka, gamtos bei planetos resursais“, – sako L. Koch.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai